reklama - zainteresowany?

House of Cards i filozofia. Demokracja jest przereklamowana - Onepress

House of Cards i filozofia. Demokracja jest przereklamowana
Autor: J. Edward Hackett
Tytuł oryginału: House of Cards and Philosophy: Underwood's Republic
Tłumaczenie: Wojciech Usarzewicz
ISBN: 978-83-283-3372-7
stron: 320, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2017-06-14
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka House of Cards i filozofia. Demokracja jest przereklamowana

Tagi: Kompetencje osobiste | Komunikacja i negocjacje | Perswazja i NLP

Czy demokracja jest przereklamowana? Według Franka Underwooda — tak. Dlaczego?

Bohater House of Cards zaprasza nas za kulisy politycznej walki o najważniejsze stanowiska w państwie. Droga do Gabinetu Owalnego wybrukowana jest hipokryzją, a dotrzeć do niego może każdy, kto będzie wystarczająco przebiegły i bezwzględny. Chociaż wizja takiego świata może wzbudzać w nas trwogę, kultowy serial przyciągnął przed ekrany miliony widzów na całym świecie. House of Cards unaocznia nasze największe obawy związane z polityką, a sam Frank staje się Machiavellim naszych czasów. Wraz ze swoimi sojusznikami prezentuje widzom mroczne intrygi i chwyty manipulacyjne stosowane na najwyższych szczeblach władzy państwowej.

Filozofia życiowa Franka Underwooda oparta jest na dziełach największych: Platona, Arystotelesa, Nietzschego, Hobbesa czy Marksa. Autorzy w pisanych lekkim piórem esejach analizują postawy oraz przekonania Franka, odwołując się do — zaskakująco aktualnych — klasycznych dzieł filozoficznych. Zadają pytania o etykę, prawdę, sprawiedliwość i władzę. Książka ta pozwoli Ci nie tylko zrozumieć postępowanie bohatera House of Cards, ale i współczesną politykę. Jeśli zastanawiasz się, dlaczego Frank zwraca się bezpośrednio do widza, czy w dzisiejszym świecie możliwa jest uczciwa polityka, i dlaczego władza tak przyciąga — to właśnie tu znajdziesz odpowiedzi. Zapnij pasy. Wyruszamy w podróż w głąb umysłów ludzi najbardziej przewrotnych — polityków.

Ci, którzy dążą na szczyt, nie mogą liczyć na litość. Jest tylko jedna zasada — polujesz albo Ciebie upolują.


J. Edward Hackett wykłada na University of Akron, Kent State University, John Carroll University. Jest specjalistą w dziedzinie fenomenologii i teorii etyki, autorem wielu publikacji naukowych z tego zakresu. Prywatnie fan House of Cards.

William Irwin jest profesorem filozofii w King’s College w Pensylwanii. Zapoczątkował serię o filozofii i popkulturze jako współredaktor bestsellera The Simpsons and Philosophy. Nadzorował wydanie takich tytułów serii, jak: Dr House i filozofia, Gra o tron i filozofia. Słowo tnie głębiej niż miecz, Hobbit i filozofia. Prawdziwa historia tam i z powrotem, Dr House i filozofia — wszyscy kłamią, Batman i filozofia. Mroczny rycerz nareszcie bez maski.

Dodaj do koszyka House of Cards i filozofia. Demokracja jest przereklamowana

 

Osoby które kupowały "House of Cards i filozofia. Demokracja jest przereklamowana", wybierały także:

  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Elastyczne nawyki. Jak kszta
  • My

Dodaj do koszyka House of Cards i filozofia. Demokracja jest przereklamowana

Spis treści

House of Cards i filozofia. Demokracja jest przereklamowana -- spis treści

Słowem wstępu (7)

CZĘŚĆ I. SOKRATES, PLATON I FRANK

1. O owcach, pasterzach i wilku w owczej skórze (James Ketchen i Michael Yeo) (11)

2. Między prawdą a pozorem (John Scott Gray) (23)

CZĘŚĆ II. MARZĄC O MOŻLIWOŚCIACH. AMERYKAŃSKIE IDEAŁY W HOUSE OF CARDS

3. Underwood burzy sen o idealnym społeczeństwie (James Brian Kogelmann) (39)

4. "Co pozostawimy po sobie?" Amerykański sen Claire Underwood (Sarah J. Palm i Kenneth W. Stikkers) (51)

CZĘŚĆ III. FRANK. ÜBERMENSCH CZY KSIĄŻĘ?

5. Underwood jako Übermensch (Leslie A. Aarons) (65)

6. Dlaczego, tak szczerze, Underwood nie jest nadczłowiekiem (Matt Meyer) (79)

7. Amerykański Machiavelli (Greg Littmann) (93)

8. Machiavelli nie byłby pod wrażeniem (Don Fallis) (105)

9. Czy Frank nadaje się do tej roboty? House of Cards i problem ubrudzenia rąk (Tomer J. Perry) (117)

CZĘŚĆ IV. KLASYCZNY LIBERALIZM I DEMOKRACJA

10. Frank Szalony, w domku z kart (Shane D. Courtland) (131)

11. Frank i Hobbes o tym, dlaczego demokracja jest przereklamowana (Steven Michels) (145)

12. "Demokracja jest przereklamowana" (Brendan Shea) (159)

13. "Pieniądze dają władzę... Cóż, teraz wyjątkowo się przydadzą" (Chris Byron i Nathan Wood) (171)

14. Wolność i demokracja w domu strachu (Roberto Sirvent i Ian Diorio) (183)

CZĘŚĆ V. STOSUNKI MIĘDZYLUDZKIE, SEKSUALNOŚĆ I RASA W HOUSE OF CARDS

15. Pod kołdrą z Underwoodami (Jason Southworth i Ruth Tallman) (197)

16. Smak białego życia (Stephanie Rivera Berruz) (209)

17. Zniszczone przyjaźnie i patologia korporacyjnej osoby prawnej w House of Cards (Myron Moses Jackson) (221)

CZĘŚĆ VI. RZECZYWISTOŚCI EGZYSTENCJALNE - MIŁOŚĆ DO SAMEGO SIEBIE I WOLNOŚĆ

18. Modląc się za siebie, do siebie (Kody W. Cooper) (233)

19. Wolność egzystencjalna, interesowność oraz Frank Underwood (J. Edward Hackett) (245)

CZĘŚĆ VII. BĘDĘ Z TOBĄ SZCZERY - DZIAŁANIE, ESTETYKA ORAZ INTENCJA

20. Kibicując złoczyńcy (László Kajtár) (257)

21. Intencje Franka Underwooda (Angelica Kaufmann) (267)

22. Franka Underwooda magiczna, polityczna tajemnic wyprawa już dziś zabrać cię pragnie, daleko, daleko pragnie już dziś (Austin Dressen i Charles Taliaferro) (275)

CZĘŚĆ VIII. CNOTA I OSOBOWOŚĆ W HOUSE OF CARDS

23. Frank Underwood i przyjaźń (Katherine K. Johnson) (287)

24. Czy nie ma pan za grosz przyzwoitości? Kto jest gorszy - Claire czy Frank? (Randall Auxier) (297)

Sztab prezydenta Franka Underwooda (autorzy) (315)

Dodaj do koszyka House of Cards i filozofia. Demokracja jest przereklamowana

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.