Harvard Business Review. Zarządzanie łańcuchem dostaw - Onepress
Tytuł oryginału: Harvard Business Review on Supply Chain Management (Harvard Business Review Paperback Series)
Tłumaczenie: Michał Lipa (artykuły 1, 4, 6), HBR Polska (artykuły 2-3, 5, 7-8)
ISBN: 978-83-246-0909-3
stron: 216, Format: A5, okładka: twarda
Data wydania: 2007-10-03
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 69,00 zł
Skuteczne zarządzanie łańcuchem dostaw to tworzenie i usprawnianie mechanizmu współpracy z kooperantami. To wspólne usuwanie dysfunkcji, które mogą prowadzić do pogorszenia jakości produktów, braku wystarczającego asortymentu w sprzedaży bądź zaniku zdrowej rywalizacji pomiędzy dostawcami. Autorzy artykułów w niniejszym zbiorze piszą o tym, jak skutecznie współpracować z kontrahentami. Omawiają prawdziwe przypadki skutecznego i nieskutecznego usprawniania systemów dostaw. Wskazują kluczowe zależności w dystrybucji i radzą, jak na nie reagować, zanim problemy staną się widoczne dla klientów.
- Znajdowanie oszczędności w zaopatrzeniu: eliminowanie dublujących się działań klienta i dostawcy.
- Partnerstwo w dystrybucji: tworzenie sieci wspólnych punktów sprzedaży.
- Mierzenie wydajności współpracy z kooperantami: narzucanie i kontrolowanie rytmu dostaw.
- Inicjowanie zdrowej rywalizacji pomiędzy dostawcami.
- Budowanie trwałych więzi z kooperantami: zacieśnianie partnerstwa.
- Tworzenie systemu dostaw przygotowanego na nagłe zmiany zapotrzebowania.
"Harvard Business Review. Zarządzanie łańcuchem dostaw" to zbiór artykułów o zarządzaniu łańcuchem dostaw, które ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów. Autorzy prezentowanych tu artykułów omawiają przełomowe koncepcje oraz narzędzia i techniki stosowane w firmach na całym świecie. Poznaj punkt widzenia autorów oraz ich innowacyjne koncepcje, które jutro mogą stać się częścią Twojego otoczenia rynkowego.
Osoby które kupowały "Harvard Business Review. Zarządzanie łańcuchem dostaw", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Harvard Business Review. Zarządzanie łańcuchem dostaw -- spis treści
Partnerstwo w ramach łańcucha dostaw (7)
DOUGLAS M. LAMBERT I A. MICHAEL KNEMEYER
Keiretsu - prawdziwe partnerstwo z kooperantami (29)
JEFFREY K. LIKER I THOMAS Y. CHOI
Umiejętność szybkiego reagowania (57)
KASRA FERDOWS, MICHAEL A. LEWIS I JOSE A.D. MACHUCA
Budowanie relacji w ramach łańcucha dostaw (75)
ROZMOWA ZE SCOTTEM BETHEM, DAVIDEM N. BURTEM, WILLIAMEM COPACINO, CHRISEM GOPALEM, HAU L. LEE, ROBERTEM PORTEREM LYNCHEM I SANDRĄ MORRIS
Sekret najbardziej efektywnych łańcuchów dostaw (99)
HAU L. LEE
Właściwości kodu genetycznego systemu produkcyjnego Toyoty (129)
STEVEN J. SPEAR I H. KENT BOWEN
Jak Toyota wychowuje menedżerów (159)
STEVEN J. SPEAR
Efektywność łańcucha dostaw: kluczem może być zgodność celów i bodźców jego uczestników (185)
V.G. NARAYANAN I ANANTH RAMAN
O autorach (209 )