Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw - Onepress
Tytuł oryginału: Harvard Business Review on Corporate Responsibility
Tłumaczenie: Michał Lipa
ISBN: 978-83-246-0907-9
stron: 240, Format: A5, okładka: miękka
Data wydania: 2007-12-05
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 69,00 zł
Współczesne przedsiębiorstwa bywają potężniejsze od niektórych państw. Są także od nich bogatsze, lepiej zarządzane i bardziej wpływowe. To one tworzą sytuację gospodarczą, wyznaczają nowe style zachowań konkurencyjnych, a niejednokrotnie oddziałują także i na politykę. Jednak skoro u podstaw ich powstania leżą powiększanie zysków i gromadzenie zasobów, jaką rzeczywistość społeczną mają szansę nam wykreować?
Autorami zebranych tu artykułów są Michael E. Porter oraz C.K. Prahalad -- najlepsi światowi specjaliści w dziedzinie konkurencyjności firm oraz możliwości finansowych związanych z "najniższą warstwą piramidy", czyli największą, ale najuboższą grupą socjoekonomiczną. Wskazują oni współczesnym menedżerom korzyści płynące z zaangażowania w sprawy społeczne. Otwierają oczy na potencjał tkwiący w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i technologii w celu zaspokojenia potrzeb socjalnych. Zdradzają sposoby odnoszenia sukcesu na nowych rynkach dzięki marketingowi promującemu postawy obywatelskie.
- Zarabianie na biednych -- kiedy ubodzy stają się klientami.
- Czysta filantropia czy czysty biznes -- zarabianie dobroczynnością.
- Handel tworzący dobrobyt -- globalizacja przynosząca korzyści.
- Przywódcza rola przedsiębiorstw -- nowy model zachowań prospołecznych.
- Zaangażowanie społeczne przewagą konkurencyjną -- Cisco Networking Academy Program.
"Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Niniejszy zbiór zawiera przełomowe koncepcje, wiodące myśli i studia przypadków autorstwa doświadczonych ekspertów w dziedzinie zarządzania.
"Etyka w biznesie pełni funkcję podobną do kodeksu drogowego. Nie wszyscy go przestrzegają, ale gdyby go nie było, na drogach zapanowałby chaos."nowa filozofia w biznesie
Osoby które kupowały "Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw -- spis treści
Jak obsługiwać biednych i dobrze na tym zarabiać? (7)
C.K. PRAHALAD I ALLEN HAMMOND
Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej (35)
MICHAEL E. PORTER I MARK R. KRAMER
Jaki jest cel istnienia firm? (73)
CHARLES HANDY
Macierz prawości (93)
ROGER L. MARTIN
Ścieżka kyosei (117)
RYUZABURO KAKU
Czy osoba prawna może mieć świadomość? (143)
KENNETH E. GOODPASTER I JOHN B. MATTHEWS, JR.
Nowy model filantropii przedsiębiorstw (169)
CRAIG SMITH
Od powierzchownych zmian do poważnych transformacji (205)
ROSABETH MOSS KANTER
O autorach (233 )