reklama - zainteresowany?

Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw - Onepress

Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Autor: Harvard Business School Press
Tytuł oryginału: Harvard Business Review on Corporate Responsibility
Tłumaczenie: Michał Lipa
ISBN: 978-83-246-0907-9
stron: 240, Format: A5, okładka: miękka
Data wydania: 2007-12-05
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw

Tagi: Zarządzanie

Współczesne przedsiębiorstwa bywają potężniejsze od niektórych państw. Są także od nich bogatsze, lepiej zarządzane i bardziej wpływowe. To one tworzą sytuację gospodarczą, wyznaczają nowe style zachowań konkurencyjnych, a niejednokrotnie oddziałują także i na politykę. Jednak skoro u podstaw ich powstania leżą powiększanie zysków i gromadzenie zasobów, jaką rzeczywistość społeczną mają szansę nam wykreować?

Autorami zebranych tu artykułów są Michael E. Porter oraz C.K. Prahalad -- najlepsi światowi specjaliści w dziedzinie konkurencyjności firm oraz możliwości finansowych związanych z "najniższą warstwą piramidy", czyli największą, ale najuboższą grupą socjoekonomiczną. Wskazują oni współczesnym menedżerom korzyści płynące z zaangażowania w sprawy społeczne. Otwierają oczy na potencjał tkwiący w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i technologii w celu zaspokojenia potrzeb socjalnych. Zdradzają sposoby odnoszenia sukcesu na nowych rynkach dzięki marketingowi promującemu postawy obywatelskie.

  • Zarabianie na biednych -- kiedy ubodzy stają się klientami.
  • Czysta filantropia czy czysty biznes -- zarabianie dobroczynnością.
  • Handel tworzący dobrobyt -- globalizacja przynosząca korzyści.
  • Przywódcza rola przedsiębiorstw -- nowy model zachowań prospołecznych.
  • Zaangażowanie społeczne przewagą konkurencyjną -- Cisco Networking Academy Program.

"Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Niniejszy zbiór zawiera przełomowe koncepcje, wiodące myśli i studia przypadków autorstwa doświadczonych ekspertów w dziedzinie zarządzania.


"Etyka w biznesie pełni funkcję podobną do kodeksu drogowego. Nie wszyscy go przestrzegają, ale gdyby go nie było, na drogach zapanowałby chaos."
nowa filozofia w biznesie

Dodaj do koszyka Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw

 

Osoby które kupowały "Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw", wybierały także:

  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku
  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi

Dodaj do koszyka Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw

Spis treści

Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw -- spis treści

Jak obsługiwać biednych i dobrze na tym zarabiać? (7)
C.K. PRAHALAD I ALLEN HAMMOND

Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej (35)
MICHAEL E. PORTER I MARK R. KRAMER

Jaki jest cel istnienia firm? (73)
CHARLES HANDY

Macierz prawości (93)
ROGER L. MARTIN

Ścieżka kyosei (117)
RYUZABURO KAKU

Czy osoba prawna może mieć świadomość? (143)
KENNETH E. GOODPASTER I JOHN B. MATTHEWS, JR.

Nowy model filantropii przedsiębiorstw (169)
CRAIG SMITH

Od powierzchownych zmian do poważnych transformacji (205)
ROSABETH MOSS KANTER

O autorach (233 )

Dodaj do koszyka Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.