Harvard Business Review. Podejmowanie decyzji - Onepress
Tytuł oryginału: Harvard Business Review on Decision Making
Tłumaczenie: Adriana Ossowska, Tomasz Rzychoń, Magda Witkowska
ISBN: 83-7361-915-1
stron: 216, Format: A5, okładka: twarda
Data wydania: 2005-10-14
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 69,00 zł
Kluczowe zagadnienia z zakresu teorii i praktyki
podejmowania skutecznych decyzji
- Rozwijanie umiejętności właściwej analizy problemów
- Pokonywanie barier interpersonalnych
- Podejmowanie decyzji w oparciu o intuicję
Nasze życie prywatne i zawodowe zależy w dużym stopniu od trafności naszych decyzji. Ich podejmowanie to proces składający się z etapów, które łatwo wyodrębnić i usystematyzować. Skuteczni menedżerowie wiedzą, kiedy decyzja ma opierać się na pewnych regułach, a kiedy musi zostać podjęta w sposób pragmatyczny, na podstawie faktów dotyczących konkretnego przypadku. Szybkość podejmowania decyzji jest ważna, ale nie najważniejsza. Kluczowym elementem jest prawidłowa analiza problemu i wszystkich jego aspektów.
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych sztuce podejmowania decyzji. Ukazały się one w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania. W swoich artykułach opisują oni proces podejmowania właściwych decyzji w różnych okolicznościach, metody pokonywania różnic pomiędzy współpracownikami, sposoby racjonalnej analizy problemów oraz sytuacje, w których podejmowanie decyzji pod wpływem intuicji jest najlepszym rozwiązaniem.
- Zdefiniowanie i analiza problemu
- Reguły podejmowania decyzji
- Podejmowanie decyzji z uwzględnieniem barier interpersonalnych
- Przewidywanie konsekwencji podjętych decyzji
- Wprowadzanie decyzji w życie
- Wykorzystywanie przeczuć i intuicji
Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.
Osoby które kupowały "Harvard Business Review. Podejmowanie decyzji", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)