Firma przetrwania. Rekonstrukcja przedsiębiorstwa w obliczu kryzysu - Onepress
Tytuł oryginału: Why Good Companies Go Bad And How Great Managers Remake Them
Tłumaczenie: Ewa Borówka
ISBN: 83-246-0109-0
stron: 336, Format: A5, okładka: twarda
Data wydania: 2006-05-31
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 49,00 zł
- Tworzenie nowej firmy w sercu starej
- Przełamywanie inercji upadającej firmy
- Dodatek specjalny: przełomowy artykuł "Zarządzanie przez zobowiązania"
z czasopisma Harvard Business Review
Każda recepta na sukces kiedyś traci ważność, a wtedy potrzebne jest nowe lekarstwo. Problem w tym, że menedżerowie i przedsiębiorcy reagują na kryzys, kontynuując działania, które sprawdziły się w przeszłości. Wpadają w pułapkę inercji. Zamiast zatrzymać się i nabrać dystansu, rozpaczliwie dociskają pedał gazu i brną w otchłań. Czasem angażują renomowane firmy konsultingowe i stosują inne półśrodki, ale to nic nie daje. Co jest przyczyną takiej reakcji? Jak sprawić, by podobny los nie spotkał Twojej firmy?
Niniejsza książka jest produktem 10-letnich badań Harvard Business School. Autor przedstawia w niej trzyetapowy model rekonstrukcji firmy, chroniący przed powielaniem utrwalonych postaw w obliczu kryzysu. Donald N. Sull przybliża prawdziwe historie wzrostu i upadku wielu korporacji i gałęzi gospodarki. Odpowiada na pytanie, dlaczego niektóre firmy szybko zawracają ze złej drogi i błyskawicznie odzyskują siłę, podczas gdy inne w obliczu kryzysu zdają się akceptować fakt, że ich czas przeminął.
Z książki dowiesz się:
- Jakie czynniki wzmacniają, a jakie osłabiają inercję firmy?
- Nieudane transformacje firm zagrożonych upadkiem: Arthur Andersen, AT&T, Compaq
- Zarządzanie firmą w obliczu kryzysu: nowa rola menedżerów
- Testy diagnostyczne: czy Twoja firma jest zagrożona upadkiem?
- Powielanie obcych wzorów i inne błędy popełniane przy rekonstrukcji zagrożonej firmy
- Korzyści i koszty wynikające z wprowadzenia do firmy menedżerów z zewnątrz.
Osoby które kupowały "Firma przetrwania. Rekonstrukcja przedsiębiorstwa w obliczu kryzysu", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)