Firma jak kamorra. 11 strategicznych zasad mafii w legalnym biznesie - Onepress
ISBN: 978-83-246-1896-5
stron: 320, Format: A5, okładka: twarda
Data wydania: 2010-07-20
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 44,90 zł
Sensacja, strategia, przestępstwa, pieniądze
- Dlaczego sycylijska mafia ma dwa razy większe przychody niż włoski Fiat?
- Jak bossowie mafii podchodzą do produktu, rynku i konkurencji?
- Czemu niektórzy potrafią stworzyć potężny i zyskowny biznes, a inni co miesiąc martwią się, czy starczy im na wypłaty?
- Czego potrzebują klienci Twojej organizacji?
- Na jaką politykę personalną postawisz, będąc bossem?
Jak rozumiesz słowo "mafia"? Czy myślisz o niej jak o zorganizowanej grupie przestępczej? A może przed oczami masz bohaterów "Ojca chrzestnego"? Daj się porwać wartkiej fabularnej akcji powieści mafijnej osadzonej w realiach Europy Środkowej początku XXI wieku, by poznać zasady rządzące współczesnym biznesem. Przeczytaj o tworzeniu skutecznej strategii, motywowaniu podwładnych, elastycznym prowadzeniu interesów, obracaniu pieniędzmi. Oraz o tym, jak zarabiać w niesprzyjających warunkach, gdy prawo jest niejasne, śmiertelnie groźna konkurencja zagląda Ci przez ramię, a klienci stawiają coraz wyższe wymagania.
Co taka powieść może mieć wspólnego z poradnikiem biznesowym? Więcej, niż przypuszczasz! Celem istnienia każdej firmy i każdej organizacji przestępczej jest zysk. I — jak każde przedsiębiorstwo — mafia bez przerwy się zmienia, żeby wykorzystać nowe możliwości. Tu nie ma miejsca na emocje i sentymenty — liczy się jedynie realizacja strategicznych celów i rachunek ekonomiczny. Grupy prowadzą działania na wielu polach, są bardzo elastyczne i potrafią się szybko oraz płynnie przebranżowić. Na podstawie ich kodeksu można wyróżnić 11 uniwersalnych praw strategii i rynku, obowiązujących w każdym biznesie — legalnym i działającym poza prawem:
1. Stworzenie skutecznego modelu biznesowego.
2. Koncentracja na podstawowym obszarze swojego biznesu.
3. Nastawienie na ciągłe uczenie się o potrzebach klientów.
4. Uczynienie z aktywnej sprzedaży jednej z kluczowych funkcji w firmie.
5. Twórcze podejście do produktu, rynku i konkurencji.
6. Sprawiedliwa polityka personalna.
7. Efektywność operacyjna i wdrożeniowa.
8. Likwidacja zbędnych procesów i kosztów.
9. Uporządkowanie i uproszczenie struktury organizacyjnej oraz decyzyjnej.
10. Minimalizacja kosztów stałych na rzecz zmiennych.
11. Inwestycje oparte na racjonalnej analizie.
To nie jest książka o tym, jak prowadzić przestępczy biznes.
To powieść o budowaniu organizacji, która stanie się zyskownym liderem rynku.
Osoby które kupowały "Firma jak kamorra. 11 strategicznych zasad mafii w legalnym biznesie", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Firma jak kamorra. 11 strategicznych zasad mafii w legalnym biznesie -- spis treści
Część 1. Jak przekształcić osiedlowy gang w europejską mafię... (11)
Część 2. 11 filarów skutecznej strategii (165)
Skuteczny model biznesowy (173)
Koncentracja na podstawowym obszarze swojego biznesu (183)
Nastawienie na ciągłe uczenie się potrzeb klientów (191)
Uczynienie z aktywnej "wychodzącej" sprzedaży jednej z najbardziej kluczowych funkcji w firmie (201)
Twórcze podejście do produktu, rynku i konkurencji (209)
Polityka personalna (219)
Efektywność operacyjna i wdrożeniowa (229)
Maksymalnie odchudzona organizacja, likwidacja zbędnych procesów i kosztów (239)
Uporządkowana i prosta struktura organizacyjna i decyzyjna (249)
Minimalizacja kosztów stałych na rzecz zmiennych (259)
Inwestycje oparte na racjonalnej analizie (269)
Część 3. Wdrażanie nowej strategii (279)
Budowanie zespołu osób wdrażających nową strategię (281)
Angażowanie w zmianę strategii całej załogi firmy (297)
Trudności we wdrażaniu strategii (305)