reklama - zainteresowany?

Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar - Onepress

Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar
Autor: Katarzyna Wojtaszczyk
ISBN: 9788375257472
okładka: miękka
Data wydania: 2012-06-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 29,06 zł (poprzednio: 33,79 zł)
Oszczędzasz: 14% (-4,73 zł)

Dodaj do koszyka Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar

Tagi: Zarządzanie | Zasoby ludzkie (HR)

Employer branding jest jedną z najnowszych koncepcji zarządzania. Podejście to łączy ze sobą zarządzanie dwoma najważniejszymi niematerialnymi zasobami organizacji: zasobami ludzkimi oraz marką.
Każda organizacja, która występuje w roli podmiotu zatrudniającego, ma swoją, mocniejszą lub słabszą, markę pracodawcy. W przypadku Polski, o czym świadczyć mogą liczne doniesienia medialne lub doświadczenia dużej części pracujących rodaków, dbałość o markę pracodawcy nie należy do grupy priorytetowych działań organizacji. W efekcie, w sytuacji spadającego poziomu bezrobocia (jak przykładowo w roku 2008), wiele podmiotów gospodarczych ma kłopoty nie tylko z zatrzymaniem w firmie obecnych pracowników, ale i pozyskiwaniem nowych kadr.
To właśnie powyższe przesłanki stanowiły główny powód zainteresowania się autorki problematyką employer branding, koncepcją, która, gdy stosowana jest w praktyce, stanowić może remedium na problemy organizacji z utrzymywaniem, zatrudnianiem czy motywowaniem pracowników.
Niniejsze opracowanie ma głównie charakter poznawczy. Prezentowane treści mają na celu odpowiedzieć na dwa zasadnicze pytania: po pierwsze, dlaczego należy stosować employer branding; po drugie, w jaki sposób zarządzać marką organizacji jako pracodawcy. Odpowiedzi na pierwsze z pytań szukano w charakterze przemian dokonujących się we współczesnych organizacjach i ich otoczeniu. Wskazówek, dotyczących kreowania marki pracodawcy oraz umacniania jej siły, dostarczył z kolei dorobek nauki w zakresie zarządzania, a w szczególności zarządzania zasobami ludzkimi oraz marketingu.
Aby jak najdokładniej wyjaśnić istotę omawianej koncepcji, wyniki studiów literaturowych uzupełniono rezultatami badań empirycznych. W ramach badań opracowano instrumentarium badawcze, służące pomiarowi wizerunku marki pracodawcy i określeniu efektów tej siły w postaci postaw i zachowań pracowniczych zaliczanych do grupy lojalnościowych. W efekcie udało się poznać naturę marki organizacji jako pracodawcy oraz opracować wskazówki w zakresie zarządzania, których wdrożenie pozwoli organizacjom wzmacniać siłę ich employer brands.
 

Dodaj do koszyka Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar

 

Osoby które kupowały "Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar", wybierały także:

  • Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej
  • Etyka pracy. Przekonania wartościujące pracę a zaangażowanie pracowników
  • Kompendium zarządzania szkoleniami
  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku
  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking

Dodaj do koszyka Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar

Spis treści

[ERROR]

Dodaj do koszyka Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.