reklama - zainteresowany?

E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych - Onepress

E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych
ebook
Autor: Helena Bulińska-Stangrecka
ISBN: 978-83-7814-830-2
stron: 226, Format: ebook
Data wydania: 2020-10-20
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 27,20 zł

Dodaj do koszyka E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych

Tagi: Zarządzanie

W książce został podjęty problem konceptualizacji e-kultury i jej związków z wirtualnością. Tematyka badawcza wydaje się zasadna ze względu na nowość zagadnienia i możliwość eksploracji naukowej niedostatecznie zbadanych dotąd wątków. E-kultura stanowi istotne zagadnienie powiązane ze zmianą paradygmatów zarządzania w XXI wieku. Innowacyjność problematyki dotyczy przede wszystkim poruszanych w badaniach nowych zagadnień, takich jak analiza koncepcji e-kultury i budowy empirycznego modelu e-kultury, weryfikacja związków wirtualności z e-kulturą oraz diagnoza skutecznych praktyk dotyczących zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze.
 
Praca składa się z pięciu części. Część pierwsza dotyczy kwestii wirtualności organizacji. Część druga jest poświęcona opisowi teoretycznemu zjawiska e-kultury jako formy kultury organizacji. W części trzeciej przedstawiono metodykę empirycznych badań e-kultury. W kolejnej, czwartej części, przedstawiono wyniki analiz statystycznych i opracowany na ich podstawie model e-kultury organizacji IT funkcjonujących w Polsce. W części piątej przedstawiono praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze. Następnie zaprezentowane zostały wskazówki dla działów personalnych dotyczące wdrożenia e-kultury. Zaprezentowano także wnioski z badań dotyczące teorii i praktyki zarządzania organizacją charakteryzującą się e-kulturą. Pracę uzupełnia studium przypadku opisujące e-kulturę organizacji IT działającej w Polsce.

Dodaj do koszyka E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych

 

Osoby które kupowały "E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych", wybierały także:

  • Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej
  • Etyka pracy. Przekonania wartościujące pracę a zaangażowanie pracowników
  • Kompendium zarządzania szkoleniami
  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku
  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking

Dodaj do koszyka E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych

Spis treści

E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych eBook -- spis treści

Wprowadzenie 7

Rozdział 1 Wirtualność organizacji w naukach o zarządzaniu 17

1.1. Geneza wirtualności 17

1.2. Wirtualność organizacji w naukach o zarządzaniu 22

1.2.1. Definicje organizacji wirtualnej. Przegląd klasyfikacji i perspektywy na­ukowe 25

1.2.2. Zarządzanie organizacją wirtualną 38

1.3. Pomiar wirtualności 47

Rozdział 2 E-kultura jako forma kultury organizacyjnej – ujęcie teoretyczno-metodyczne 52

2.1. Kultura organizacyjna – definicje i wymiary 54

2.1.1. Perspektywy badawcze kultur organizacji 61

2.2. E-kultura – istota i charakterystyka 64

2.2.1. Zestawienie e-kultury z kulturą tradycyjną 65

2.2.2. Charakterystyka e-kultury w ujęciu R.M. Kanter 66

2.2.3. Klasyfikacja e-kultury według R.M. Kanter 71

2.3. Wymiary e-kultury 74

2.3.1. Przywództwo w e-kulturze 74

2.3.2. Zaufanie a e-kultura 82

2.3.3. Komunikacja w e-kulturze 85

2.3.4. Współpraca w e-kulturze 89

2.3.5. Identyfikacja w e-kulturze 96

Rozdział 3 Metodyka badania e-kultury 100

3.1. Struktura procesu badawczego 100

3.1.1. Przedmiot badań 101

3.1.2. Cele badań 102

3.1.3. Konceptualizacja e-kultury w procesie badawczym 102

3.1.4. Hipoteza badawcza 105

3.1.5. Operacjonalizacja zjawiska wirtualności organizacyjnej i e-kultury 106

3.2. Metodyka ilościowych badań empirycznych wirtualności i e-kultury 109

3.2.1. Zakres badania 112

3.2.2. Charakterystyka próby badawczej 113

3.2.3. Organizacja badań 115

3.2.4. Teoretyczne podstawy metod badawczych w badaniach ilościowych 115

Rozdział 4 Model e-kultury organizacji IT działających w Polsce 119

4.1. Empiryczna weryfikacja modelu e-kultury 119

4.1.1. Interpretacja wyników – empiryczny model e-kultury organizacji IT działających w Polsce 121

4.1.2. Narzędzie do pomiaru e-kultury 123

4.2. Analiza związków wirtualności z e-kulturą 127

4.2.1. Badanie wpływu wirtualności na e-kulturę 128

4.3. Wnioski z interpretacji związków wirtualności z poszczególnymi wymiarami e-kultury na podstawie wyników wnioskowania statystycznego 146

Rozdział 5 Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze – badania jakościowe 152

5.1. Wywiad jakościowy 152

5.1.1. Narzędzie wywiadu jakościowego 154

5.1.2. Charakterystyka próby badawczej w wywiadach jakościowych 156

5.1.3. Organizacja wywiadów jakościowych 159

5.2. Raport z wywiadów jakościowych 159

5.2.1. Raport z wywiadów jakościowych na temat e-kultury 159

5.2.2. Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze na podstawie wy­wiadów jakościowych 181

5.3. Interpretacja wywiadów jakościowych na temat praktyk zarządzania kapitałem ludzkim

w e-kulturze 187

5.4. Wskazówki dla działów personalnych dotyczące wdrożenia e-kultury 189

5.5. Słabe strony e-kultury 191

Rozdział 6 Wnioski i rekomendacje 193

Załącznik Studium przypadku praktyk zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze w wybra­nej organizacji 200

Bibliografia 206

Streszczenia 221

Wykaz tabel 223

Wykaz wykresów i rysunków 225

 

Dodaj do koszyka E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.