E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych - Onepress
ISBN: 978-83-7814-830-2
stron: 226, Format: ebook
Data wydania: 2020-10-20
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 27,20 zł
W książce został podjęty problem konceptualizacji e-kultury i jej związków z wirtualnością. Tematyka badawcza wydaje się zasadna ze względu na nowość zagadnienia i możliwość eksploracji naukowej niedostatecznie zbadanych dotąd wątków. E-kultura stanowi istotne zagadnienie powiązane ze zmianą paradygmatów zarządzania w XXI wieku. Innowacyjność problematyki dotyczy przede wszystkim poruszanych w badaniach nowych zagadnień, takich jak analiza koncepcji e-kultury i budowy empirycznego modelu e-kultury, weryfikacja związków wirtualności z e-kulturą oraz diagnoza skutecznych praktyk dotyczących zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze.
Praca składa się z pięciu części. Część pierwsza dotyczy kwestii wirtualności organizacji. Część druga jest poświęcona opisowi teoretycznemu zjawiska e-kultury jako formy kultury organizacji. W części trzeciej przedstawiono metodykę empirycznych badań e-kultury. W kolejnej, czwartej części, przedstawiono wyniki analiz statystycznych i opracowany na ich podstawie model e-kultury organizacji IT funkcjonujących w Polsce. W części piątej przedstawiono praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze. Następnie zaprezentowane zostały wskazówki dla działów personalnych dotyczące wdrożenia e-kultury. Zaprezentowano także wnioski z badań dotyczące teorii i praktyki zarządzania organizacją charakteryzującą się e-kulturą. Pracę uzupełnia studium przypadku opisujące e-kulturę organizacji IT działającej w Polsce.
Osoby które kupowały "E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych", wybierały także:
- Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Etyka pracy. Przekonania wartościujące pracę a zaangażowanie pracowników 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Kompendium zarządzania szkoleniami 14,50 zł, (2,90 zł -80%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych eBook -- spis treści
Wprowadzenie 7
Rozdział 1 Wirtualność organizacji w naukach o zarządzaniu 17
1.1. Geneza wirtualności 17
1.2. Wirtualność organizacji w naukach o zarządzaniu 22
1.2.1. Definicje organizacji wirtualnej. Przegląd klasyfikacji i perspektywy naukowe 25
1.2.2. Zarządzanie organizacją wirtualną 38
1.3. Pomiar wirtualności 47
Rozdział 2 E-kultura jako forma kultury organizacyjnej – ujęcie teoretyczno-metodyczne 52
2.1. Kultura organizacyjna – definicje i wymiary 54
2.1.1. Perspektywy badawcze kultur organizacji 61
2.2. E-kultura – istota i charakterystyka 64
2.2.1. Zestawienie e-kultury z kulturą tradycyjną 65
2.2.2. Charakterystyka e-kultury w ujęciu R.M. Kanter 66
2.2.3. Klasyfikacja e-kultury według R.M. Kanter 71
2.3. Wymiary e-kultury 74
2.3.1. Przywództwo w e-kulturze 74
2.3.2. Zaufanie a e-kultura 82
2.3.3. Komunikacja w e-kulturze 85
2.3.4. Współpraca w e-kulturze 89
2.3.5. Identyfikacja w e-kulturze 96
Rozdział 3 Metodyka badania e-kultury 100
3.1. Struktura procesu badawczego 100
3.1.1. Przedmiot badań 101
3.1.2. Cele badań 102
3.1.3. Konceptualizacja e-kultury w procesie badawczym 102
3.1.4. Hipoteza badawcza 105
3.1.5. Operacjonalizacja zjawiska wirtualności organizacyjnej i e-kultury 106
3.2. Metodyka ilościowych badań empirycznych wirtualności i e-kultury 109
3.2.1. Zakres badania 112
3.2.2. Charakterystyka próby badawczej 113
3.2.3. Organizacja badań 115
3.2.4. Teoretyczne podstawy metod badawczych w badaniach ilościowych 115
Rozdział 4 Model e-kultury organizacji IT działających w Polsce 119
4.1. Empiryczna weryfikacja modelu e-kultury 119
4.1.1. Interpretacja wyników – empiryczny model e-kultury organizacji IT działających w Polsce 121
4.1.2. Narzędzie do pomiaru e-kultury 123
4.2. Analiza związków wirtualności z e-kulturą 127
4.2.1. Badanie wpływu wirtualności na e-kulturę 128
4.3. Wnioski z interpretacji związków wirtualności z poszczególnymi wymiarami e-kultury na podstawie wyników wnioskowania statystycznego 146
Rozdział 5 Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze – badania jakościowe 152
5.1. Wywiad jakościowy 152
5.1.1. Narzędzie wywiadu jakościowego 154
5.1.2. Charakterystyka próby badawczej w wywiadach jakościowych 156
5.1.3. Organizacja wywiadów jakościowych 159
5.2. Raport z wywiadów jakościowych 159
5.2.1. Raport z wywiadów jakościowych na temat e-kultury 159
5.2.2. Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze na podstawie wywiadów jakościowych 181
5.3. Interpretacja wywiadów jakościowych na temat praktyk zarządzania kapitałem ludzkim
w e-kulturze 187
5.4. Wskazówki dla działów personalnych dotyczące wdrożenia e-kultury 189
5.5. Słabe strony e-kultury 191
Rozdział 6 Wnioski i rekomendacje 193
Załącznik Studium przypadku praktyk zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze w wybranej organizacji 200
Bibliografia 206
Streszczenia 221
Wykaz tabel 223
Wykaz wykresów i rysunków 225