Determinanty bezrobocia w Polsce w latach 1993-2012 - Onepress
ISBN: 978-83-7941-240-2
stron: 282, Format: ebook
Data wydania: 2014-01-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 52,70 zł (poprzednio: 61,28 zł)
Oszczędzasz: 14% (-8,58 zł)
"Lapidarnym wyrazem mojej oceny niech będzie stwierdzenie, że przedłożoną dysertację uważam za najlepszą pracę, z jaką w ogóle miałem do czynienia w swojej dotychczasowej karierze recenzenckiej, ponieważ wnioski wynikające z zawartych w niej badań i analiz w istotny sposób wzbogacają naszą wiedzę o bezrobociu i funkcjonowaniu rynku pracy w Polsce."
Z recenzji prof. dr. hab. Henryka Januszka
Głównym celem pracy była próba zidentyfikowania możliwie szerokiego zestawu podażowych, popytowych i instytucjonalnych determinant bezrobocia w Polsce w latach 1993-2012, a następnie dokonanie oceny istotności ich wpływu, określenie ich zmienności w czasie oraz poddanie bliższej analizie siły i kierunku ich oddziaływania.
Do realizacji wskazanego celu wykorzystano zarówno metody jakościowe, jak i ilościowe, w tym w szczególności: testy przyczynowości w sensie Grangera, modele strukturalnej wektorowej autoregresji (SVAR) oraz modele strukturalnej wektorowej korekty błędem (SVECM). Korzystano z szerokiego zestawu danych statystycznych, który oprócz danych GUS-u (w szczególności wyników BAEL) składał się także z danych pozyskanych w ramach Diagnozy Społecznej i Polskich Generalnych Sondaży Społecznych.
"Dokonując generalnej oceny pracy Michała Pilca chciałbym podkreślić jej wysoki poziom naukowy, wynikający z przeprowadzenia samodzielnych analiz tendencji zmian poziomu i struktury bezrobocia oraz analiz podażowych i popytowych czynników determinujących bezrobocie w oparciu o wykorzystanie szczegółowych i dobrze dobranych danych statystycznych oraz bogatej literatury przedmiotu, a także dobrze dobrane metody analiz statystycznych i ekonometrycznych."
Z recenzji prof. dr. hab. Eugeniusza Kwiatkowskiego
Osoby które kupowały "Determinanty bezrobocia w Polsce w latach 1993-2012", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)