reklama - zainteresowany?

Corporate wellness w organizacji. Uwarunkowania, model wymiarów działań, możliwości rozwoju - Onepress

Corporate wellness w organizacji. Uwarunkowania, model wymiarów działań, możliwości rozwoju
ebook
Autor: Marzena Syper-Jędrzejak
ISBN: 978-83-814-2480-6
stron: 262, Format: ebook
Data wydania: 2019-04-02
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 19,08 zł (poprzednio: 22,45 zł)
Oszczędzasz: 15% (-3,37 zł)

Dodaj do koszyka Corporate wellness w organizacji. Uwarunkowania, model wymiarów działań, możliwości rozwoju

Tagi: Zarządzanie | Zarządzanie projektami

Corporate wellness to zarówno filozofia zarządzania, jak i zbiór konkretnych instrumentów wspierających dobrostan pracowników w przedsiębiorstwie. Podejście to zyskuje w ostatnich latach na popularności, zwłaszcza w kontekście warunków rynku pracownika oraz konieczności zabiegania o pozyskanie i zatrzymanie wykwalifikowanych zasobów ludzkich w firmie. Dotyczy ono nie tylko korporacji komercyjnych, lecz także instytucji publicznych.

Monografia powstała na podstawie studiów literaturowych i badań przeprowadzonych przez autorkę w wybranym uniwersytecie publicznym. Jest próbą odpowiedzi na pytanie, z jakich elementów powinny składać się działania corporate wellness, aby kompleksowo odpowiadać na potrzeby pracowników oraz jak je wprowadzać i integrować ze sobą w spójny program. Omówiono funkcjonowanie modelu wymiarów wellness w badanej organizacji, a także w jaki sposób poszczególne elementy oferty wellness są wykorzystywane i oceniane przez pracowników. W publikacji zaprezentowano ponadto interesujące rozwiązania z zakresu corporate wellness, które mogą być stosowane w przedsiębiorstwach różnego typu.

Dodaj do koszyka Corporate wellness w organizacji. Uwarunkowania, model wymiarów działań, możliwości rozwoju

 

Osoby które kupowały "Corporate wellness w organizacji. Uwarunkowania, model wymiarów działań, możliwości rozwoju", wybierały także:

  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku
  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi

Dodaj do koszyka Corporate wellness w organizacji. Uwarunkowania, model wymiarów działań, możliwości rozwoju

Spis treści

Corporate wellness w organizacji. Uwarunkowania, model wymiarów działań, możliwości rozwoju eBook -- spis treści

Wprowadzenie 7

 

Część I. Rozwój inicjatyw z zakresu corporate wellness. Podstawowe obszary działań        13

  1. Podłoże powstania i rozwój działań corporate wellness, próby szacowania ich efektywności   15
    1. Tło funkcjonowania współczesnych organizacji i warunków pracy             15
    2. Dobrostan pracowników w nurcie pozytywnej psychologii organizacji       19
    3. Idea corporate wellness – osiągać zdrowie optymalne             24
    4. Promocja zdrowia w organizacjach i rozwój corporate wellness. Przyczyny wdrażania programów        27
    5. Zasady konstruowania i wdrażania programów wellness          36
    6. Korzyści z inwestycji w dobrostan pracowników         42
  2. Wspieranie dobrostanu fizycznego i równowagi pracowników jako podstawowe wymiary modelu działań wellness       47
    1. Dobrostan fizyczny i jego miejsce w programach corporate wellness        47
      1. Aspekt dbałości o ergonomię i komfort pracy  50
      2. Znaczenie stylu życia dla dobrostanu człowieka             56
      3. Działania z zakresu ochrony zdrowia: profilaktyka chorób i uzależnień          62
    2. Równowaga pracowników w kontekście corporate wellness   65
      1. Profilaktyka stresu w organizacji i wspieranie równowagi wewnętrznej    69
      2. Równowaga w różnych obszarach życia: balans między pracą a życiem osobistym      78
      3. Równowaga w różnych obszarach życia: czas wolny współczesnego człowieka, wypoczynek i rozwój zainteresowań pozazawodowych 91

 

Część II. Funkcjonowanie modelu działań wellness w Uniwersytecie X               97

  1. Wspieranie dobrostanu fizycznego pracowników Uniwersytetu X w świetle badań  99
    1. Metodyka badań własnych          99
      1. Przesłanki prowadzonych badań, ich cele i problemy badawcze     99
      2. Sposób gromadzenia danych i zastosowane narzędzia statystyczne             103
      3. Różnorodność pracowników Uniwersytetu X – charakterystyka grupy badawczej     110
    2. Dobrostan fizyczny pracowników Uniwersytetu X – wyniki badań          112
      1. Ergonomia i komfort pracy w Uniwersytecie X            112
      2. Promowanie zdrowego stylu życia: właściwe odżywianie              128
      3. Promowanie zdrowego stylu życia: aktywność fizyczna i sport       135
      4. Ochrona zdrowia – profilaktyka chorób i uzależnień       149
  2. wnowaga pracowników Uniwersytetu X. Podsumowanie i wnioski z badań      159
    1. Wspieranie równowagi pracowników Uniwersytetu X w świetle badań               159
      1. Budowanie równowagi wewnętrznej i profilaktyka stresu               159
      2. Kształtowanie równowagi praca–życie          172
      3. Wspieranie rozwoju zainteresowań pozazawodowych               186
    2. Model wymiarów wellness w Uniwersytecie X – podsumowanie i wnioski z badań           192
      1. Rozeznanie w ofercie wellness wśród badanych         192
      2. Wykorzystanie i ocena oferty wellness na Uniwersytecie X        194
      3. Wykorzystanie i ocena oferty wellness a cechy badanych pracowników   198
      4. Możliwości rozwoju działań wellness na Uniwersytecie X          203

 

Zakończenie       207

Bibliografia         211

Aneksy                225

Abstract              255

Spis tabel            257

Spis wykresów  259

Od Redakcji         261

Dodaj do koszyka Corporate wellness w organizacji. Uwarunkowania, model wymiarów działań, możliwości rozwoju

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.