Corporate wellness w organizacji. Uwarunkowania, model wymiarów działań, możliwości rozwoju - Onepress
ISBN: 978-83-814-2480-6
stron: 262, Format: ebook
Data wydania: 2019-04-02
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 19,08 zł (poprzednio: 22,45 zł)
Oszczędzasz: 15% (-3,37 zł)
Corporate wellness to zarówno filozofia zarządzania, jak i zbiór konkretnych instrumentów wspierających dobrostan pracowników w przedsiębiorstwie. Podejście to zyskuje w ostatnich latach na popularności, zwłaszcza w kontekście warunków rynku pracownika oraz konieczności zabiegania o pozyskanie i zatrzymanie wykwalifikowanych zasobów ludzkich w firmie. Dotyczy ono nie tylko korporacji komercyjnych, lecz także instytucji publicznych.
Monografia powstała na podstawie studiów literaturowych i badań przeprowadzonych przez autorkę w wybranym uniwersytecie publicznym. Jest próbą odpowiedzi na pytanie, z jakich elementów powinny składać się działania corporate wellness, aby kompleksowo odpowiadać na potrzeby pracowników oraz jak je wprowadzać i integrować ze sobą w spójny program. Omówiono funkcjonowanie modelu wymiarów wellness w badanej organizacji, a także w jaki sposób poszczególne elementy oferty wellness są wykorzystywane i oceniane przez pracowników. W publikacji zaprezentowano ponadto interesujące rozwiązania z zakresu corporate wellness, które mogą być stosowane w przedsiębiorstwach różnego typu.
Osoby które kupowały "Corporate wellness w organizacji. Uwarunkowania, model wymiarów działań, możliwości rozwoju", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Corporate wellness w organizacji. Uwarunkowania, model wymiarów działań, możliwości rozwoju eBook -- spis treści
Wprowadzenie 7
Część I. Rozwój inicjatyw z zakresu corporate wellness. Podstawowe obszary działań 13
- Podłoże powstania i rozwój działań corporate wellness, próby szacowania ich efektywności 15
- Tło funkcjonowania współczesnych organizacji i warunków pracy 15
- Dobrostan pracowników w nurcie pozytywnej psychologii organizacji 19
- Idea corporate wellness – osiągać zdrowie optymalne 24
- Promocja zdrowia w organizacjach i rozwój corporate wellness. Przyczyny wdrażania programów 27
- Zasady konstruowania i wdrażania programów wellness 36
- Korzyści z inwestycji w dobrostan pracowników 42
- Wspieranie dobrostanu fizycznego i równowagi pracowników jako podstawowe wymiary modelu działań wellness 47
- Dobrostan fizyczny i jego miejsce w programach corporate wellness 47
- Aspekt dbałości o ergonomię i komfort pracy 50
- Znaczenie stylu życia dla dobrostanu człowieka 56
- Działania z zakresu ochrony zdrowia: profilaktyka chorób i uzależnień 62
- Równowaga pracowników w kontekście corporate wellness 65
- Profilaktyka stresu w organizacji i wspieranie równowagi wewnętrznej 69
- Równowaga w różnych obszarach życia: balans między pracą a życiem osobistym 78
- Równowaga w różnych obszarach życia: czas wolny współczesnego człowieka, wypoczynek i rozwój zainteresowań pozazawodowych 91
- Dobrostan fizyczny i jego miejsce w programach corporate wellness 47
Część II. Funkcjonowanie modelu działań wellness w Uniwersytecie X 97
- Wspieranie dobrostanu fizycznego pracowników Uniwersytetu X w świetle badań 99
- Metodyka badań własnych 99
- Przesłanki prowadzonych badań, ich cele i problemy badawcze 99
- Sposób gromadzenia danych i zastosowane narzędzia statystyczne 103
- Różnorodność pracowników Uniwersytetu X – charakterystyka grupy badawczej 110
- Dobrostan fizyczny pracowników Uniwersytetu X – wyniki badań 112
- Ergonomia i komfort pracy w Uniwersytecie X 112
- Promowanie zdrowego stylu życia: właściwe odżywianie 128
- Promowanie zdrowego stylu życia: aktywność fizyczna i sport 135
- Ochrona zdrowia – profilaktyka chorób i uzależnień 149
- Metodyka badań własnych 99
- Równowaga pracowników Uniwersytetu X. Podsumowanie i wnioski z badań 159
- Wspieranie równowagi pracowników Uniwersytetu X w świetle badań 159
- Budowanie równowagi wewnętrznej i profilaktyka stresu 159
- Kształtowanie równowagi praca–życie 172
- Wspieranie rozwoju zainteresowań pozazawodowych 186
- Model wymiarów wellness w Uniwersytecie X – podsumowanie i wnioski z badań 192
- Rozeznanie w ofercie wellness wśród badanych 192
- Wykorzystanie i ocena oferty wellness na Uniwersytecie X 194
- Wykorzystanie i ocena oferty wellness a cechy badanych pracowników 198
- Możliwości rozwoju działań wellness na Uniwersytecie X 203
- Wspieranie równowagi pracowników Uniwersytetu X w świetle badań 159
Zakończenie 207
Bibliografia 211
Aneksy 225
Abstract 255
Spis tabel 257
Spis wykresów 259
Od Redakcji 261