reklama - zainteresowany?

Coaching i mentoring. Podręcznik dla trenerów i mentorów - Onepress

Coaching i mentoring. Podręcznik dla trenerów i mentorów
ebook
Autor: Eric Parsloe, Leedham Melville, Newell Diane
Tłumaczenie: Jan Halbersztat
ISBN: 9788301199968
stron: 336, Format: ebook
Data wydania: 2018-07-20
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 71,20 zł (poprzednio: 87,90 zł)
Oszczędzasz: 19% (-16,70 zł)

Dodaj do koszyka Coaching i mentoring. Podręcznik dla trenerów i mentorów

Tagi: Zarządzanie

Nowe wydanie bestsellerowego podręcznika dla coachów i mentorów, który cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na całym świecie od 15 lat. Publikacja adresowana jest do wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie coachingu i mentoringu na poziomie indywidualnym, zespołowym lub organizacyjnym. Autorzy prezentują sprawdzone narzędzia, konkretne przykłady i najlepsze praktyki. Zaprezentowane w książce strategie można od razu zastosować w różnych sytuacjach, niezależnie od tego, czy mówimy o life coachingu, coachingu biznesowym, czy programach mentoringu w lokalnych społecznościach. Nowe wydanie zostało poprawione i uzupełnione tak, aby zawierało wszystkie najnowsze trendy i rozwiązania stosowane w tej dziedzinie znalazła się w nim między innymi dokładna analiza superwizji coachingowej. To podręcznik, który powinien znaleźć się w bibliotece każdego, kto jest zaangażowany w jakikolwiek aspekt coachingu i mentoringu.

Dodaj do koszyka Coaching i mentoring. Podręcznik dla trenerów i mentorów

 

Osoby które kupowały "Coaching i mentoring. Podręcznik dla trenerów i mentorów", wybierały także:

  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku
  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi

Dodaj do koszyka Coaching i mentoring. Podręcznik dla trenerów i mentorów

Spis treści

Coaching i mentoring. Podręcznik dla trenerów i mentorów eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treści
  • Przedmowa do wydania polskiego
  • Kilka słów od Eda Parsloea, dyrektora generalnego OCM
  • Przedmowa
  • Część pierwsza. Cele, istota i praktyka coachingu i mentoringu
    • 1. W głównym nurcie?
      • Źródło: zarządzanie i badania naukowe
      • Źródło: trening sportowy
      • Źródło: zarządzanie zasobami ludzkimi
      • Źródło: doradztwo psychologiczne, psychoterapia, psychologia i filozofia
      • Źródło: organizacje zawodowe
      • Gdzie zatem jesteśmy?
      • Literatura
    • 2. Modele coachingu i mentoringu
      • W kierunku modelu idealnego
      • Ogólny kształt procesu coach-mentoringu
      • Lista korzyści płynących z coachingu
      • Mentoring
      • Model procesu związany z kontraktem
      • Menedżer lub przełożony jako coach-mentor
      • Coach-mentoring: model oparty na kompetencjach
      • Podsumowanie
      • Literatura
    • 3. Mentorzy społecznościowi, life coaching
      • Czym jest life coaching?
      • Mentoring społecznościowy
      • Mentor ds. edukacyjnych
      • Narodziny coach-mentora
      • Literatura
    • 4. Pomagać ludziom uczyć się, jak się uczyć
      • Czym jest organizacja ucząca się?
      • Uczenie się transformacyjne
      • W kierunku modelu organizacji uczącej się
      • Wybór najlepszej metody uczenia się
      • Uczenie się czy rozwój?
      • Zarządzanie własnym procesem uczenia się
      • Zasady uczenia się osób dorosłych
      • Literatura
    • 5. Świadomość różnic indywidualnych
      • Przekonania i wartości
      • Kultura i różnorodność
      • Płeć
      • Filozofia życiowa
      • Wpływy psychologii
      • Jak w praktyce wykorzystać świadomość różnic indywidualnych?
      • Literatura
    • 6. Informacja zwrotna: budowanie pewności siebie i sukcesu
      • Obserwowanie wyników
      • Potencjalne przeszkody w uzyskaniu efektywnej informacji zwrotnej
      • Informacja zwrotna, która buduje pewność siebie
      • Obserwowanie zespołu
      • Prowadzenie sesji przekazywania informacji zwrotnej
      • Wizualizacja skutecznego wykonywania zadań
      • Wykorzystywanie podstawowych cech osobowości
      • Wychowywanie zwycięzców
      • Literatura
    • 7. Uważne słuchanie
      • Obserwowanie nie jest proste
      • Znaczenie obserwacji mowy ciała
      • Świadomość przestrzeni osobistej
      • Zaufanie lub jego brak
      • Mity i uprzedzenia
      • Aktywne słuchanie
      • Coaching telefoniczny
      • Literatura
    • 8. Stawianie pytań
      • Zrozumienie podstawowych typów pytań
      • Różnorodne, przydatne typy pytań
      • Rodzaje pytań, których należy unikać
      • Techniki zadawania pytań
      • Literatura
    • 9. Superwizja sytuacyjna?
      • Superwizja sytuacyjna
      • Czym jest superwizja coachingowa?
      • Formalnie czy nieformalnie?
      • Jaka jest wartość dodana superwizji?
      • Literatura
    • 10. Podejście rynkowe czy kształtujący się zawód?
      • Co składa się na zawód?
      • A zatem zawód czy tylko usługa dostępna na rynku?
  • Część druga. Jak efektywnie wprowadzać coaching i mentoring do organizacji?
    • 11. Dlaczego inwestować w coaching i mentoring? Jakie potrzeby można w ten sposób zaspokoić?
      • Czym jest coaching i mentoring na wysokim poziomie?
      • Na czym skupia się program coachingu i mentoringu? Na co może mieć największy wpływ?
      • Jak zbudować uzasadnienie biznesowe i zdobyć poparcie?
      • Co chcemy oceniać i jak to mierzyć?
      • Literatura
    • 12. Coaching i mentoring: co to jest i jak wykorzystuje się to w organizacjach
      • Czym jest coaching i mentoring?
      • Narodziny coach-mentora
      • W jaki sposób organizacje wykorzystują coaching i mentoring?
      • W jakich obszarach organizacje korzystają z coachingu i mentoringu?
      • Kultura coachingowa czym jest i jak ją tworzyć?
      • Literatura
    • 13. Wprowadzanie w życie coachingu i mentoringu
      • Punkt wyjścia
      • Komunikacja z interesariuszami i poparcie z ich strony
      • Znaczenie sponsoringu wewnątrz organizacji
      • Projektowanie/tworzenie
      • Stworzenie zespołu do realizacji projektu
      • Skuteczne procesy
      • Ewaluacja/analiza wyników i uczenie się
      • Jakie poważne przeszkody można napotkać? Jak sobie z nimi radzić?
      • Lista kontrolna jako pomoc w realizacji planu
      • Literatura
    • 14. Role i odpowiedzialność w coachingu i mentoringu
      • Kto odpowiada za coaching i mentoring w organizacjach?
      • Wnioski
      • Literatura
    • 15. Superwizja w praktyce
      • Rola superwizji w rozwijaniu kompetencji coachingowych w organizacjach
      • Podstawy wprowadzania superwizji
      • Efekty zintegrowanego podejścia do superwizji
      • Podsumowanie
      • Lista kontrolna
      • Literatura
    • 16. Coaching zespołowy
      • Wprowadzenie do coachingu zespołowego
      • Dlaczego coaching zespołowy?
      • Co rozumiemy przez pojęcie coaching zespołowy?
      • Uczące się zespoły: co łączy zespoły osiągające dobre wyniki z zespołami, które potrafią analizować własne działania
      • Rola lidera w coachingu zespołowym
      • Rola i relacje coach-mentora zespołowego
      • Umowa regulująca warunki coach-mentoringu zespołowego
      • Cel coachingu zespołowego
      • Podsumowanie
      • Literatura
    • 17. Coach-mentoring w ramach systemu i wpływy kultury
      • Praca i życie w systemach
      • Wszyscy mamy wpływ na systemy wokół nas i one wpływają na nas
      • Jednostka jako system kulturowy
      • Organizacja jako system kulturowy
      • Coaching w procesie wdrażania pracownika do wymagań nowego stanowiska
      • Wprowadzenie i umacnianie kultury coachingowej
      • Podsumowanie
      • Literatura
    • 18. Co dalej?
      • Ludzie się zmieniają
      • Technologia się zmienia
      • Organizacja się zmienia
      • Literatura
  • Aneks. Podstawy modeli OCM ELECTRIC Coaching i ELECTRIC Mentoring
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Coaching i mentoring. Podręcznik dla trenerów i mentorów

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.