CAF w doskonaleniu zarządzania jakością usług medycznych - Onepress
ISBN: 978-83-781-4970-5
stron: 172, Format: ebook
Data wydania: 2020-09-04
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 24,65 zł
Głównym celem badań podjętych przez autorów było opracowanie przykładowej matrycy CAF, która pozwoli zidentyfikować konieczne do przeprowadzenia udoskonalenia w szpitalu, a tym samym poprawić jego efektywność. W książce podjęto zatem próbę: interpretacji pojęcia jakości usług medycznych i sposobów pomiaru tej jakości; identyfikacji szpitali jako organizacji świadczących usługi medyczne na rzecz pacjentów; typologii kryteriów oraz mierników pomocnych w ocenie stopnia implementacji strategii TQM w szpitalach; przedstawienia sposobu implementacji TQM i oceny stopnia jej dojrzałości w szpitalach; charakterystyki metody CAF na tle innych metod implementacji i oceny stopnia dojrzałości TQM w szpitalach; opracowania przykładowej matrycy CAF do samooceny szpitala.
Książka składa się z czterech rozdziałów zawierających wnioski i rekomendacje wynikające z przeprowadzonych badań. Wyjaśniono w nich istotę jakości usług medycznych, opisano koncepcje zarządzania jakością usług, scharakteryzowano także pojęcie zarządzania jakością usług medycznych w szpitalach oraz metody implementacji i oceny TQM w tych placówkach.
Osoby które kupowały "CAF w doskonaleniu zarządzania jakością usług medycznych", wybierały także:
- Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Etyka pracy. Przekonania wartościujące pracę a zaangażowanie pracowników 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Kompendium zarządzania szkoleniami 14,50 zł, (2,90 zł -80%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
CAF w doskonaleniu zarządzania jakością usług medycznych eBook -- spis treści
Spis treści
Wykaz skrótów i symboli 7
Wstęp 9
Rozdział l Wprowadzenie do zagadnień z zakresu jakości usług medycznych 15
l.l. Istota, definicja i rola usług medycznych 15
l.2. Ewolucja pojęcia jakości usług 24
l.3. Interpretacja pojęcia jakości usług medycznych 40
l.4. Szpital jako świadczeniodawca usług medycznych w systemie opieki zdrowotnej w Polsce 54
l.5. Metody zapewniania jakości usług medycznych i jej prawne uwarunkowania 61
l.6. Etyka a jakość w usługach medycznych 71
Rozdział 2 Zarządzanie jakością 79
2.l. Istota i rozwój zarządzania jakością 80
2.2. Kluczowe aspekty zarządzania jakością w organizacji usługowej 82
2.3. Zasady, metody i narzędzia zarządzania jakością 83
2.4. Koncepcje zarządzania jakością 84
2.5. Kompleksowe zarządzanie jakością – TQM 87
2.6. Ewolucja zarządzania jakością - od TQM do doskonałości 89
2.7. Metody oceny dojrzałości systemu zarządzania jakością 97
2.7.l. Inwestowanie w ludzi (investors in people) 97
2.7.2. Samoocena w zarządzaniu jakością 98
2.7.3. Inne metody oceny dojrzałości systemu 100
Rozdział 3 Zarządzanie jakością usług medycznych w szpitalu 101
3.l. Zarządzanie publiczne a zarządzanie jakością 101
3.2. Pojęcie zarządzania jakością usług medycznych 103
3.3. System zarządzania jakością w szpitalu 104
3.4. Metody implementacji i oceny TQM w szpitalu 107
3.4.l. Certyfikacja 108
3.4.2. Akredytacja 111
3.4.3. Pozostałe systemy oceny zewnętrznej stosowane w ochronie zdrowia 116
3.5. Modele doskonałości a samoocena w zarządzaniu jakością w szpitalu 117
Rozdział 4 Samoocena kompleksowego zarządzania jakością w szpitalu metodą CAF 123
4.l. Istota i znaczenie metody CAF 123
4.2. Związki CAF z TQM 124
4.3. CAF w sektorze usług medycznych w świetle dotychczasowych badań 125
4.4. Kryteria oceny CAF 133
4.5. Ocena poziomu dojrzałości TQM w szpitalach 138
4.6. Ocena uwarunkowań zastosowania CAF w szpitalach 144
Zakończenie 147
Bibliografa 150
Skorowidz 172