Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie - Onepress
ISBN: 978-83-246-7512-8
stron: 312, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2013-10-25
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 39,90 zł
ArtystÄ… być! I nieźle z tego żyć…
Masz talent? Åšpiewem potrafisz wzruszyć nawet kamieÅ„? Parodiujesz wszystkich dookoÅ‚a i wywoÅ‚ujesz przy tym salwy Å›miechu? Masz radiowy gÅ‚os? TelewizyjnÄ… prezencjÄ™? Innymi sÅ‚owy - masz zadatki na gwiazdÄ™ i chcesz wykorzystać swojÄ… szansÄ™? Åšwietnie, znasz już swój życiowy cel! Teraz pozostaje Ci podjąć wyzwanie i zacząć dziaÅ‚ać: ciężkÄ… pracÄ… ludzie siÄ™ bogacÄ…, a sukces przychodzi przy okazji. Albo i nie - pamiÄ™taj bowiem, że utalentowanych ludzi mamy na pÄ™czki, jednak prawdziwÄ…, także finansowÄ… karierÄ™ robiÄ… nieliczni. Fortuna najbardziej sprzyja tym, którzy wiedzÄ…, jak pomóc samym sobie. Zanim wiÄ™c wyruszysz w drogÄ™ ku sÅ‚awie, dowiedz siÄ™, „jak to siÄ™ robi w show-biznesie”, od ludzi, którzy naprawdÄ™ wiedzÄ… JAK.
Autorzy, menedżerowie i wspóÅ‚ojcowie sukcesu wielu polskich gwiazd, dzielÄ… siÄ™ z TobÄ… na kartach tej książki wiedzÄ… i doÅ›wiadczeniem, jakie zdobyli w trakcie wieloletnich obserwacji rynku muzycznego i artystycznego. Na poczÄ…tku pomogÄ… Ci odpowiedzieć na pytanie, czy na pewno chcesz wieść życie artysty. JeÅ›li bÄ™dziesz na „tak”, podpowiedzÄ…, czy warto korzystać z usÅ‚ug menedżera, czy lepiej samodzielnie dbać o kontrakty. OdkryjÄ… przed TobÄ… tajemnice przemysÅ‚u fonograficznego i dziaÅ‚alnoÅ›ci scenicznej, pokażą, jak wÅ‚aÅ›ciwie dbać o wizerunek, i wyjaÅ›niÄ… prawne aspekty „bycia artystÄ…”, a wiÄ™c doradzÄ… w kwestiach zawierania umów, negocjacji finansowych i prawa autorskiego.
Uzbrojony w wiedzÄ™ z tej książki możesz Å›miaÅ‚o ruszyć na podbój Å›wiata show-biznesu!
Adam Grzegorczyk - menedżer wielu artystów, m.in. Ireny Santor oraz zespoÅ‚ów PawÅ‚a Kukiza i Roberta GawliÅ„skiego. Dyrektor festiwalu w Jarocinie, dziennikarz muzyczny, autor przeszÅ‚o trzydziestu książek opisujÄ…cych zjawiska reklamy i marketingu, zaÅ‚ożyciel i rektor Wyższej SzkoÅ‚y Promocji w Warszawie.
Tomasz Kopeć - zaÅ‚ożyciel i wieloletni (1989 – 2002) dyrektor artystyczno-repertuarowy Kompanii Muzycznej Pomaton/EMI, wspóÅ‚twórca sukcesów rynkowych pÅ‚yt Jacka Kaczmarskiego, Justyny Steczkowskiej, Grzegorza Turnaua, Reni Jusis, Anity Lipnickiej, Raz-Dwa-Trzy, T.Love i wielu innych. PomysÅ‚odawca „ZÅ‚otej Kolekcji” - pÅ‚yt z najwiÄ™kszymi przebojami polskich artystów.
Bardzo żaÅ‚ujÄ™, że książka ta nie trafiÅ‚a w moje rÄ™ce, gdy miaÅ‚am 17 lat i dopiero co wygraÅ‚am „Idola”. GorÄ…co polecam jÄ… wszystkim, którzy stojÄ… u progu kariery i show-biznesu. Mam wielkÄ… nadziejÄ™, że dziÄ™ki informacjom zawartym w tej publikacji oraz opisanym w niej doÅ›wiadczeniom mÅ‚odzi artyÅ›ci, którzy siÄ™gnÄ… po niÄ…, uniknÄ… wielu zbÄ™dnych rozczarowaÅ„. Dla uczestników programów typu talent show powinna to być lektura obowiÄ…zkowa.Alicja Janosz,
zwyciężczyni pierwszej edycji „Idola”
Książka zawiera wiele rad, jak skutecznie i z łatwością poruszać się po świecie show-biznesu. Serdecznie polecam.Brian Poniatowski,
zwyciÄ™zca programu „You Can Dance”
CzytajÄ…c tÄ™ książkÄ™, odniosÅ‚am wrażenie, że razem z zespoÅ‚em częściej podejmowaÅ‚am kroki zupeÅ‚nie sprzeczne z tym, co Panowie w niej zawarli. KilkanaÅ›cie lat temu nie byÅ‚o takich książek... Jestem przekonana, że dzisiaj może stanowić ona zbiór naprawdÄ™ cennych podpowiedzi w zakresie różnych zagadnieÅ„ zwiÄ…zanych z szeroko pojÄ™tÄ… branżą muzycznÄ…. CieszÄ™ siÄ™ jednoczeÅ›nie, że Tomek i Adam podkreÅ›lajÄ… istotÄ™ tego „czegoÅ› nieokreÅ›lonego”, co wyróżnia artystÄ™ i wraz z wieloma innymi opisanymi tu elementami stanowi o jego sukcesie. Polecam wszystkim zainteresowanym :).Magda Wójcik,
zespóÅ‚ Goya
Gram w T.Love od 31 lat. ZaczynaliÅ›my od zera, wszystkiego uczyliÅ›my siÄ™ sami - zarówno życia, jak i bycia muzykiem na scenie. Jak powiedziaÅ‚ Johnny Rotten z Sex Pistols: lekcja pierwsza - zrób to sam, lekcja druga - zrób to dobrze. PodpisujÄ™ siÄ™ pod tym obiema rÄ™kami. Mimo dÅ‚ugiego stażu wciąż jestem otwarty na naukÄ™. MyÅ›lÄ™, że ta książka pomoże Ci siÄ™ bardziej otworzyć na wiele spraw zwiÄ…zanych z tzw. drogÄ… scenicznÄ… i nauczy tzw. uczciwoÅ›ci w tym caÅ‚ym pierdolniku zwanym showbizem, który jest bardzo niebezpiecznym zawodem. MiÅ‚ej lektury, dziewczÄ™ta i chÅ‚opcy.Muniek Staszczyk
Niezwykle cenny poradnik dla wszystkich tych, którzy majÄ… zamiar pracować w show-biznesie i PRZETRWAĆ :). Å»aÅ‚ujÄ™, że nie byÅ‚o tej książki, kiedy sama zaczynaÅ‚am swojÄ… karierÄ™, bo uchroniÅ‚aby mnie ona od podpisania wielu niekorzystnych umów, których konsekwencje ponoszÄ™ do dziÅ›.Justyna Steczkowska
Bardzo przydatna lektura dla wszystkich, którzy chcÄ… wejść na krÄ™te Å›cieżki show-biznesu. Czeka tam na Was peÅ‚no zasadzek. Lepiej bÄ…dźcie na nie przygotowani.Kasia Klich i JarosÅ‚aw Yaro PÅ‚ocica
Patroni wydania:
Osoby które kupowały "Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie", wybierały także:
- Schudnij z Kaizen 42,56 zł, (17,45 zł -59%)
- Terapia f**k it. Prosty sposób na szczęście 39,87 zł, (17,94 zł -55%)
- Szkatułka pełna Sahelu. Subsaharyjska ballada 44,89 zł, (20,20 zł -55%)
- Zjadłem Marco Polo. Kirgistan, Tadżykistan, Afganistan, Chiny 39,87 zł, (17,94 zł -55%)
- Everest. Góra Gór 39,87 zł, (17,94 zł -55%)
Spis treści
Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie -- spis treści
Od autorów (5)
Wstęp (9)
Rozdział 1. Kariera (11)
- Czy zajmować się rozrywką (11)
- Czynniki sukcesu artysty (14)
- PoczÄ…tek kariery (19)
- Plan kariery (22)
- Budowanie kariery (25)
- Kryzys kariery (30)
- Z menedżerem lub bez (33)
Rozdział 2. Menedżer (39)
- Zadania menedżera (39)
- Kiedy zatrudniać menedżera (43)
- Kto może być menedżerem (45)
- Jak nawiązać kontakt z menedżerem (47)
- Jak wybierać menedżera (52)
- Jak ustalać warunki wspóÅ‚pracy z menedżerem (70)
- ZespóÅ‚ wspóÅ‚pracowników (72)
- Ocena działalności menedżera (78)
- Zmiana menedżera (81)
- Optyka menedżera (82)
Rozdział 3. Nagrania (89)
- Fonografia (89)
- Przemysł fonograficzny (93)
- Struktura firmy fonograficznej (102)
- Jak wydać płytę (107)
- Repertuar (112)
- Demo (117)
- NawiÄ…zanie wspóÅ‚pracy z firmÄ… fonograficznÄ… (122)
- Budżet nagraniowy (128)
- Premiera albumu (130)
Rozdział 4. Koncerty (135)
- Estrada (135)
- Rider techniczny (140)
- Planowanie trasy koncertowej (142)
- Przygotowanie trasy koncertowej (148)
- Road manager (154)
- WspóÅ‚praca z promotorem (157)
- Rozliczanie (162)
Rozdział 5. Pieniądze (165)
- Finanse artysty (165)
- Planowanie finansowe (169)
- ZarzÄ…dzanie majÄ…tkiem artysty (172)
- Doradca finansowy (176)
Rozdział 6. Wizerunek (179)
- Znaczenie wizerunku (179)
- Nazwa i pseudonim (185)
- Kreacja wizerunku (190)
- Media promocji (192)
- Sprzedaż wizerunku (200)
Rozdział 7. Copyright (211)
- Własność intelektualna (211)
- Prawa osobiste i majÄ…tkowe (215)
- Prawa autorskie i pokrewne (217)
- Organizacje zbiorowego zarzÄ…dzania (219)
- Publishing (223)
- Plagiat (235)
Rozdział 8. Umowy (243)
- Kontrakt fonograficzny (243)
- Umowa menedżerska (262)
- Umowa koncertowa (303)
Bibliografia (307)
O autorach (311)