reklama - zainteresowany?

Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie - Onepress

Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie
Autor: Adam Grzegorczyk, Tomasz Kopeć
ISBN: 978-83-246-7512-8
stron: 312, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2013-10-25
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie

Tagi: 🎁 PomysÅ‚y na prezent! | Kompetencje osobiste

ArtystÄ… być! I nieźle z tego żyć…

Masz talent? Åšpiewem potrafisz wzruszyć nawet kamieÅ„? Parodiujesz wszystkich dookoÅ‚a i wywoÅ‚ujesz przy tym salwy Å›miechu? Masz radiowy gÅ‚os? TelewizyjnÄ… prezencjÄ™? Innymi sÅ‚owy - masz zadatki na gwiazdÄ™ i chcesz wykorzystać swojÄ… szansÄ™? Åšwietnie, znasz już swój życiowy cel! Teraz pozostaje Ci podjąć wyzwanie i zacząć dziaÅ‚ać: ciężkÄ… pracÄ… ludzie siÄ™ bogacÄ…, a sukces przychodzi przy okazji. Albo i nie - pamiÄ™taj bowiem, że utalentowanych ludzi mamy na pÄ™czki, jednak prawdziwÄ…, także finansowÄ… karierÄ™ robiÄ… nieliczni. Fortuna najbardziej sprzyja tym, którzy wiedzÄ…, jak pomóc samym sobie. Zanim wiÄ™c wyruszysz w drogÄ™ ku sÅ‚awie, dowiedz siÄ™, „jak to siÄ™ robi w show-biznesie”, od ludzi, którzy naprawdÄ™ wiedzÄ… JAK.

Autorzy, menedżerowie i wspóÅ‚ojcowie sukcesu wielu polskich gwiazd, dzielÄ… siÄ™ z TobÄ… na kartach tej książki wiedzÄ… i doÅ›wiadczeniem, jakie zdobyli w trakcie wieloletnich obserwacji rynku muzycznego i artystycznego. Na poczÄ…tku pomogÄ… Ci odpowiedzieć na pytanie, czy na pewno chcesz wieść życie artysty. JeÅ›li bÄ™dziesz na „tak”, podpowiedzÄ…, czy warto korzystać z usÅ‚ug menedżera, czy lepiej samodzielnie dbać o kontrakty. OdkryjÄ… przed TobÄ… tajemnice przemysÅ‚u fonograficznego i dziaÅ‚alnoÅ›ci scenicznej, pokażą, jak wÅ‚aÅ›ciwie dbać o wizerunek, i wyjaÅ›niÄ… prawne aspekty „bycia artystÄ…”, a wiÄ™c doradzÄ… w kwestiach zawierania umów, negocjacji finansowych i prawa autorskiego.

Uzbrojony w wiedzÄ™ z tej książki możesz Å›miaÅ‚o ruszyć na podbój Å›wiata show-biznesu!

 


 

Adam Grzegorczyk - menedżer wielu artystów, m.in. Ireny Santor oraz zespoÅ‚ów PawÅ‚a Kukiza i Roberta GawliÅ„skiego. Dyrektor festiwalu w Jarocinie, dziennikarz muzyczny, autor przeszÅ‚o trzydziestu książek opisujÄ…cych zjawiska reklamy i marketingu, zaÅ‚ożyciel i rektor Wyższej SzkoÅ‚y Promocji w Warszawie.

Tomasz Kopeć - zaÅ‚ożyciel i wieloletni (1989 – 2002) dyrektor artystyczno-repertuarowy Kompanii Muzycznej Pomaton/EMI, wspóÅ‚twórca sukcesów rynkowych pÅ‚yt Jacka Kaczmarskiego, Justyny Steczkowskiej, Grzegorza Turnaua, Reni Jusis, Anity Lipnickiej, Raz-Dwa-Trzy, T.Love i wielu innych. PomysÅ‚odawca „ZÅ‚otej Kolekcji” - pÅ‚yt z najwiÄ™kszymi przebojami polskich artystów.

 

 

Bardzo żaÅ‚ujÄ™, że książka ta nie trafiÅ‚a w moje rÄ™ce, gdy miaÅ‚am 17 lat i dopiero co wygraÅ‚am „Idola”. GorÄ…co polecam jÄ… wszystkim, którzy stojÄ… u progu kariery i show-biznesu. Mam wielkÄ… nadziejÄ™, że dziÄ™ki informacjom zawartym w tej publikacji oraz opisanym w niej doÅ›wiadczeniom mÅ‚odzi artyÅ›ci, którzy siÄ™gnÄ… po niÄ…, uniknÄ… wielu zbÄ™dnych rozczarowaÅ„. Dla uczestników programów typu talent show powinna to być lektura obowiÄ…zkowa.
Alicja Janosz,
zwyciężczyni pierwszej edycji „Idola”

 

 


Książka zawiera wiele rad, jak skutecznie i z łatwością poruszać się po świecie show-biznesu. Serdecznie polecam.
Brian Poniatowski,
zwyciÄ™zca programu „You Can Dance”
CzytajÄ…c tÄ™ książkÄ™, odniosÅ‚am wrażenie, że razem z zespoÅ‚em częściej podejmowaÅ‚am kroki zupeÅ‚nie sprzeczne z tym, co Panowie w niej zawarli. KilkanaÅ›cie lat temu nie byÅ‚o takich książek... Jestem przekonana, że dzisiaj może stanowić ona zbiór naprawdÄ™ cennych podpowiedzi w zakresie różnych zagadnieÅ„ zwiÄ…zanych z szeroko pojÄ™tÄ… branżą muzycznÄ…. CieszÄ™ siÄ™ jednoczeÅ›nie, że Tomek i Adam podkreÅ›lajÄ… istotÄ™ tego „czegoÅ› nieokreÅ›lonego”, co wyróżnia artystÄ™ i wraz z wieloma innymi opisanymi tu elementami stanowi o jego sukcesie. Polecam wszystkim zainteresowanym :).
Magda Wójcik,
zespóÅ‚ Goya
Gram w T.Love od 31 lat. ZaczynaliÅ›my od zera, wszystkiego uczyliÅ›my siÄ™ sami - zarówno życia, jak i bycia muzykiem na scenie. Jak powiedziaÅ‚ Johnny Rotten z Sex Pistols: lekcja pierwsza - zrób to sam, lekcja druga - zrób to dobrze. PodpisujÄ™ siÄ™ pod tym obiema rÄ™kami. Mimo dÅ‚ugiego stażu wciąż jestem otwarty na naukÄ™. MyÅ›lÄ™, że ta książka pomoże Ci siÄ™ bardziej otworzyć na wiele spraw zwiÄ…zanych z tzw. drogÄ… scenicznÄ… i nauczy tzw. uczciwoÅ›ci w tym caÅ‚ym pierdolniku zwanym showbizem, który jest bardzo niebezpiecznym zawodem. MiÅ‚ej lektury, dziewczÄ™ta i chÅ‚opcy.
Muniek Staszczyk
Niezwykle cenny poradnik dla wszystkich tych, którzy majÄ… zamiar pracować w show-biznesie i PRZETRWAĆ :). Å»aÅ‚ujÄ™, że nie byÅ‚o tej książki, kiedy sama zaczynaÅ‚am swojÄ… karierÄ™, bo uchroniÅ‚aby mnie ona od podpisania wielu niekorzystnych umów, których konsekwencje ponoszÄ™ do dziÅ›.
Justyna Steczkowska
Bardzo przydatna lektura dla wszystkich, którzy chcÄ… wejść na krÄ™te Å›cieżki show-biznesu. Czeka tam na Was peÅ‚no zasadzek. Lepiej bÄ…dźcie na nie przygotowani.
Kasia Klich i Jarosław Yaro Płocica

 


 

Patroni wydania:

Dodaj do koszyka Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie

 

Osoby które kupowały "Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie", wybierały także:

  • Schudnij z Kaizen
  • Terapia f**k it. Prosty sposób na szczęście
  • SzkatuÅ‚ka peÅ‚na Sahelu. Subsaharyjska ballada
  • ZjadÅ‚em Marco Polo. Kirgistan, Tadżykistan, Afganistan, Chiny
  • Everest. Góra Gór

Dodaj do koszyka Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie

Spis treści

Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie -- spis treści

Od autorów (5)

Wstęp (9)

Rozdział 1. Kariera (11)

  • Czy zajmować siÄ™ rozrywkÄ… (11)
  • Czynniki sukcesu artysty (14)
  • PoczÄ…tek kariery (19)
  • Plan kariery (22)
  • Budowanie kariery (25)
  • Kryzys kariery (30)
  • Z menedżerem lub bez (33)

Rozdział 2. Menedżer (39)

  • Zadania menedżera (39)
  • Kiedy zatrudniać menedżera (43)
  • Kto może być menedżerem (45)
  • Jak nawiÄ…zać kontakt z menedżerem (47)
  • Jak wybierać menedżera (52)
  • Jak ustalać warunki wspóÅ‚pracy z menedżerem (70)
  • ZespóÅ‚ wspóÅ‚pracowników (72)
  • Ocena dziaÅ‚alnoÅ›ci menedżera (78)
  • Zmiana menedżera (81)
  • Optyka menedżera (82)

Rozdział 3. Nagrania (89)

  • Fonografia (89)
  • PrzemysÅ‚ fonograficzny (93)
  • Struktura firmy fonograficznej (102)
  • Jak wydać pÅ‚ytÄ™ (107)
  • Repertuar (112)
  • Demo (117)
  • NawiÄ…zanie wspóÅ‚pracy z firmÄ… fonograficznÄ… (122)
  • Budżet nagraniowy (128)
  • Premiera albumu (130)

Rozdział 4. Koncerty (135)

  • Estrada (135)
  • Rider techniczny (140)
  • Planowanie trasy koncertowej (142)
  • Przygotowanie trasy koncertowej (148)
  • Road manager (154)
  • WspóÅ‚praca z promotorem (157)
  • Rozliczanie (162)

Rozdział 5. Pieniądze (165)

  • Finanse artysty (165)
  • Planowanie finansowe (169)
  • ZarzÄ…dzanie majÄ…tkiem artysty (172)
  • Doradca finansowy (176)

Rozdział 6. Wizerunek (179)

  • Znaczenie wizerunku (179)
  • Nazwa i pseudonim (185)
  • Kreacja wizerunku (190)
  • Media promocji (192)
  • Sprzedaż wizerunku (200)

Rozdział 7. Copyright (211)

  • WÅ‚asność intelektualna (211)
  • Prawa osobiste i majÄ…tkowe (215)
  • Prawa autorskie i pokrewne (217)
  • Organizacje zbiorowego zarzÄ…dzania (219)
  • Publishing (223)
  • Plagiat (235)

Rozdział 8. Umowy (243)

  • Kontrakt fonograficzny (243)
  • Umowa menedżerska (262)
  • Umowa koncertowa (303)

Bibliografia (307)

O autorach (311)

Dodaj do koszyka Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.