reklama - zainteresowany?

Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji - Onepress

Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji
Autor: Joanna Krysińska
ISBN: 978-83-246-2734-9
stron: 152, Format: 140x208 , okładka: miękka
Data wydania: 2012-09-03
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 34,90 zł

Dodaj do koszyka Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji

Tagi: 🎁 Pomysły na prezent! | Kompetencje osobiste

Kto mówi o zwycięstwie? Przetrwanie jest wszystkim.
Rainer Maria Rilke

Czy duit to właśnie Ty?

Dlaczego jesteś w korporacji? Bo zawsze chciałeś. Bo lubisz czuć za sobą siłę dużej firmy. Bo dobrze płacą i dają służbowy samochód. Bo tak jakoś wyszło. Teraz nie ma to żadnego znaczenia. Pracujesz w korporacji i musisz z tym żyć. Jako duit. Kim jest duit? To pracownik, który wykazuje stosunek uniżenie poddańczy wobec korporacji, w związku z czym daje się wyssać jak cytrynkę. I zrobić w konia. Słowo pochodzi od angielskiego "do it" - zrób to. To duici odwalają całą brudną robotę, a w podziękowaniu nie dostają nawet uścisku ręki prezesa. Dają się wykorzystywać przez tych, co lubią od czasu do czasu pogrzać zwały sadła na jachcie w trakcie jakiegoś służbowego wyjazdu na Karaiby.

Zabolało?

Nie martw się - w ciemnym korporacyjnym korytarzu zaświeciło światełko nadziei. Czytając te słowa, robisz właśnie ku niemu pierwszy krok. Nie musisz porzucać dotychczasowej pracy, żeby poprawić swój los. Wystarczy, że nauczysz się sprawnie pływać po powierzchni firmowej zupy. Dzięki tej książce dowiesz się, co zrobić, by nie stać się duitem, jeśli jesteś na początku swojej korpo-drogi. Sięgniesz po oręż niezbędny w walce o ogień. Przekonasz się, co należy zrobić, by samemu grzać buźkę na jachcie. Weźmiesz udział w korporacyjnej ceremonii i opanujesz taktykę człowieka sukcesu. Zaczniesz przemawiać słowami korporacyjnej propagandy i poznasz kilku cudzoziemców w Twojej korporacji, by wreszcie odłączyć się na dobre, usuwając z mózgu układ scalony z firmą.

Co nie znaczy, że ją porzucisz, po prostu nareszcie zaczniesz żyć dla siebie, nie dla niej!

Zatem nie czekaj! Czytaj, ćwicz, a potem — DO IT!

 

DO IT! Na Facebooku

 


 

Joanna Krysińska przez kilka dobrych lat pracowała jako copywriter w dużych agencjach reklamowych. Kiedy absurdy korporacji zaczęły jej bardzo doskwierać, zaczęła spisywać swoje doświadczenia. Dołączyła do nich historie znajomych i znajomych znajomych. I tak powstała ta książka. Na razie pierwsza, ale nie ostatnia, jak zapowiada autorka.

Dodaj do koszyka Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji

 

Osoby które kupowały "Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji", wybierały także:

  • Schudnij z Kaizen
  • Terapia f**k it. Prosty sposób na szczęście
  • Zen To Done. Proste sposoby na zwiększenie efektywności
  • Nawyk wytrwałości. Jak go wykształcić metodą małych kroków
  • Lady Australia

Dodaj do koszyka Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji

Spis treści

Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji -- spis treści

Prolog (7)

Wprowadzenie (9)

1. Jak nie dać się wrobić w bycie duitem, czyli kilka zasad przetrwania (11)

  • Zasada 1. Wyrafinowana technika 4D, czyli wchodzenia komuś w cztery litery (12)
  • Zasada 2. W korporacji są równi i równiejsi (15)
  • Zasada 3. Osoby na stanowisku wyższym od twojego traktuj jak (zgniłe) jajo (17)
  • Zasada 4. Dobrze żyj z asystentką swojego szefa (19)
  • Zasada 5. Mimikra (22)
  • Zasada 6. Jak pracować w tzw. open space i... nie zwariować (23)
  • Zasada 7. Unikaj plotkarzy (24)
  • Zasada 8. Nie traktuj z góry pracowników administracji, księgowości i działu IT (26)
  • Zasada 9. Rozpoznaj swojego wroga (27)

2. Walka o ogień, czyli podstawowa wiedza o strategiach postępowania w korporacji (35)

  • Strategia 1. Obrona przez atak (35)
  • Strategia 2. Taktyka dupokrywek (39)
  • Strategia 3. Masaż ego (40)
  • Strategia 4. Taktyka Chrystusa narodów (44)
  • Strategia 5. Taktyka nicnierobienia (46)
  • Strategia 6. Ściema (49)
  • Strategia 7. Slalom gigant, czyli o marnowaniu czasu, uciekaniu od odpowiedzialności i unikaniu konfrontacji (54)
  • Strategia 8. O funkcji języka rynsztokowego w obronie własnej (59)
  • Strategia 9. Metoda na lokalnego kacyka (60)

3. Jak grzać swoją buźkę na jachcie, udawać zarobionego i mieć z tego kokosy, czyli jak zadbać o swój PR i zaistnieć w korporacji (63)

  • Nagłaśnianie ogromu swojej pracy (64)
  • Selektywne zostawanie po godzinach (64)
  • Popadanie w samouwielbienie (66)
  • Ogłaszanie wszem i wobec, jak bardzo jesteś rozchwytywany (67)
  • Podpisywanie się pod wszystkimi pomysłami (68)
  • Pisanie pochwalnych maili na własny temat (69)
  • Autopromocja w gazetce firmowej (70)
  • Wykazywanie się za wszelką cenę (71)

4. Korporacyjna msza, czyli telekonferencje, briefingi, brainstormy, statusy, dywaniki i inne rodzaje spotkań (73)

  • Jestem na spotkaniu, więc dobrze się bawię (74)
  • Telekonferencja, czyli spotkanie bez wychodzenia z biura (75)
  • Slalom gigant, czyli o unikaniu spotkań bezproduktywnych (77)
  • "Wiecie, rozumiecie", czyli spotkanie na szczycie (79)
  • Taniec godowy na spotkaniach pochwalnych (83)
  • Windą na szafot (85)
  • Burza mózgów czy pranie mózgu? (88)
  • Catering, czyli o niebezpieczeństwach jedzenia kanapek z pietruszką (90)
  • Spotkanie tete-a-tete z dyrekcją, czyli tzw. dywanik (92)
  • W weekend będę się integrował (93)
  • Jak cię widzą... czyli o języku ciała na spotkaniach (97)

5. Taktyka człowieka sukcesu, czyli jak awansować w strukturach korporacji (101)

  • Pokaż mi, kogo znasz (102)
  • Kariera przez zasiedzenie (105)
  • Kariera w wersji turbo (106)
  • Blokada awansu (110)
  • Mój mąż jest z zawodu dyrektorem, proszę pani (111)
  • Metoda na komisję śledczą ds. wykroczeń przeciwko firmie (112)

6. Korporacyjna propaganda sukcesu, czyli jak sobie nie dać zrobić wody z mózgu (117)

  • O przyjaźni pracodawcy ze swoimi pracownikami (119)
  • Kodeks etycznego zachowania (120)
  • Wiersze o prezesach i poematy o rosnącej sprzedaży (121)
  • Zawsze zgodnie z nurtem partii, tfu, firmy (123)
  • Ja cię oceniam, ty mnie oceniasz, my ich oceniamy (126)
  • Guru naszej firmy? A, masz na myśli Johna... (131)
  • Ponglish, czyli korpojęzyk (132)
  • Znaczenia ukryte między słowami (135)

7. Ex-pat club, czyli o cudzoziemcach w korporacjach (139)

  • Japończycy chodzą parami (140)
  • Ciao bello Italiano (143)
  • Pardon my French (145)

8. Jak usunąć z mózgu zepsuty układ scalony z twoją firmą, czyli o sztuce rozstań (149)

Dodaj do koszyka Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.