reklama - zainteresowany?

Zrozumieć social media - Onepress

Zrozumieć social media
ebook
Autor: Artur Roguski
ISBN: 978-83-283-7396-9
stron: 296, Format: ebook
Data wydania: 2020-09-08
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 26,95 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 45% (-22,05 zł)

Dodaj do koszyka Zrozumieć social media

Tagi: Komunikacja i negocjacje | Social Media

Facebook na kozetce

Każdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjÄ™cia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy siÄ™ filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i uważasz, że jesteÅ› caÅ‚kowicie wolny od ich wpÅ‚ywu? Mylisz siÄ™. Skoro bowiem z Facebooka, Twittera, albo YouTube'a korzystajÄ… ludzie wokóÅ‚ Ciebie, Twoja rodzina, znajomi, politycy i dziennikarze, którzy komentujÄ… w telewizji otaczajÄ…cÄ… CiÄ™ rzeczywistość, to i tak masz na co dzieÅ„ do czynienia z mediami spoÅ‚ecznoÅ›ciowymi. A ponieważ sÄ… to potężne narzÄ™dzia kreowania trendów, wywierania presji politycznej, spoÅ‚ecznej i sprzedażowej, dobrze, by każdy z nas wiedziaÅ‚, jak dziaÅ‚ajÄ… i jak siÄ™ pod ich wpÅ‚ywem zmieniamy.

Sięgnij po książkę Artura Roguskiego i dowiedz się między innymi:

  • Dlaczego w ogóle korzystamy z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych
  • Co powoduje, że siÄ™ od nich uzależniamy, i czy możemy siÄ™ przed tym bronić
  • Jak firmy i politycy wykorzystujÄ… to, czym dzielimy siÄ™ w sieci dla swoich celów
  • W jaki sposób mÄ…drze używać mocy mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych

Dodaj do koszyka Zrozumieć social media

Spis treści

Zrozumieć social media eBook -- spis treści

 

Wstęp. Dlaczego powstała ta książka? 7

 

Rozdział 1. Czym są media społecznościowe? 13

  • Kiedy powstaÅ‚y media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe? 18
  • Jak rozwijaÅ‚y siÄ™ media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe w Polsce? 21
  • Z komputera na telefon, czyli pierwsza rewolucja w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 23
  • Każdy z nas jest reporterem i publicystÄ… 25
  • Od feedu do stories, czyli druga rewolucja w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 27
  • Jak dziaÅ‚ajÄ… algorytmy wyÅ›wietlania treÅ›ci Facebooka, Instagrama i innych serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 30
  • Quiz: sprawdź swojÄ… wiedzÄ™ o mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 36

RozdziaÅ‚ 2. Dlaczego i jak używamy mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 39

  • Miejsce mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych w piramidzie potrzeb Maslowa 42
  • Potrzeba kontaktu z bliskimi gÅ‚ównÄ… motywacjÄ… do korzystania z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 45
  • Ile czasu spÄ™dzamy na konsumowaniu treÅ›ci? 46
  • Czas czasowi nierówny w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 49
  • Kto i dlaczego NIE korzysta z serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 52

Rozdział 3. Nowi idole w mediach społecznościowych 57

  • Kim jest influencer? 59
  • Za co kochamy influencerów? 65
  • Jak media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe zmieniÅ‚y życie celebrytów? 70
  • Od lekarza do influencera 71
  • Czy ufamy influencerom? 73
  • Idealne życie na Instagramie 77
  • Historia pewnej instagramerki oraz naleÅ›ników, które okazaÅ‚y siÄ™ plackami tortilli 78
  • "Instagram daÅ‚ mi w kość i wywróciÅ‚ moje życie do góry nogami" - wywiad 81

Rozdział 4. W pogoni za treściami, czyli strach przed niedoinformowaniem 87

  • Ile osób w Polsce ma FOMO? 92
  • Pokolenie Z, czyli always on 94
  • Fonoholizm wÅ›ród polskich nastolatków 102

Rozdział 5. Emocje w mediach społecznościowych 105

  • Emocje podstawowe i zÅ‚ożone 108
  • Eksperyment Facebooka z manipulacjÄ… treÅ›ciami 111
  • Co siÄ™ dzieje w mózgu, gdy dostajemy like'a? 115
  • Jak zmieniÅ‚ nas Instagram? 117

RozdziaÅ‚ 6. Cechy osobowoÅ›ciowe a korzystanie z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 121

  • Czym jest wielka piÄ…tka? 124
  • Jak poszczególne wymiary osobowoÅ›ci determinujÄ… korzystanie z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i internetu? 127
  • Po like'ach ich poznacie 130
  • Media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe lepsze od psychiatry? 134
  • Jak różnice kulturowe wpÅ‚ywajÄ… na korzystanie z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 136
  • ChiÅ„ska utopia 138

RozdziaÅ‚ 7. Czy korzystanie z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych powoduje depresjÄ™? 143

  • Przez media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe żyjemy w erze zazdroÅ›ci 147
  • ZabiÅ‚a siÄ™, bo dostawaÅ‚a za maÅ‚o polubieÅ„ w serwisach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 151
  • Bierne i aktywne korzystanie z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 153

RozdziaÅ‚ 8. Serwisy spoÅ‚ecznoÅ›ciowe i ich wpÅ‚yw na odbiorców 157

  • Negatywny wpÅ‚yw mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych na zdrowie 160
  • Nie Å›piÄ™, bo lajkujÄ™ posty 161
  • Media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe a zadowolenie z wÅ‚asnego wyglÄ…du 163
  • Przemoc w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 165
  • Jak minimalizować negatywny wpÅ‚yw mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 171
  • Jakie sÄ… pozytywne efekty korzystania z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 175
  • Jak pozytywne i negatywne aspekty korzystania z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych rozkÅ‚adajÄ… siÄ™ na poszczególne serwisy? 179

RozdziaÅ‚ 9. WpÅ‚yw mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych na duże grupy ludzi 181

  • Fake news groźniejszÄ… broniÄ… niż karabin maszynowy 184
  • Co Å‚Ä…czy Trumpa z macedoÅ„skim miastem WeÅ‚es? 188
  • Jak rozpoznać faÅ‚szywe informacje? 190
  • Deepfake nowÄ… formÄ… fake newsa 197
  • WpÅ‚yw mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych na politykÄ™ 200
  • O takich, co ukradli dane 203
  • Media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe w czasach pandemii 206

Rozdział 10. Media społecznościowe w reklamie i promocji 213

  • Jakie dane przekazujemy serwisom spoÅ‚ecznoÅ›ciowym? 218
  • Media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe napÄ™dzajÄ… nas do wydawania pieniÄ™dzy 220
  • Przepis na faÅ‚szywego influencera 223
  • Marketing szeptany 226
  • ChcÄ™ zaistnieć ze swojÄ… markÄ… w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych. Jak to zrobić? 232

RozdziaÅ‚ 11. Jak używać serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych na co dzieÅ„? 241

  • Ucz siÄ™ na bÅ‚Ä™dach innych, czyli zestawienie wpadek w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 247
  • Jak pokonać trolla? 251
  • ChcÄ™ mieć wiÄ™cej like'ów! Jakie posty publikować? 255
  • Jak korzystać z hasztagów w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 259
  • Biznesowe media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe 263
  • W grupie raźniej. ZwÅ‚aszcza na Facebooku 270
  • Kim jest community manager? 275
  • Quiz: sprawdź swojÄ… wiedzÄ™ o mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 279

Zakończenie. Jakie będą media społecznościowe w przyszłości? 283

Dodaj do koszyka Zrozumieć social media

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.