reklama - zainteresowany?

Zarządzanie zespołem handlowym - Onepress

Zarządzanie zespołem handlowym
Autor: Ivan Bureš
Tytuł oryginału: Jak uspesne ridit prodejni tym
Tłumaczenie: Kamila Szymańska
ISBN: 978-83-246-0004-5
stron: 184, Format: A5, okładka: miękka
Data wydania: 2007-08-21
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 29,00 zł

Dodaj do koszyka Zarządzanie zespołem handlowym

Tagi: Sprzedaż | Zasoby ludzkie (HR)

Konsekwentna strategia + szósty zmysł

  • Test umiejętności kandydata na handlowca (pytania, scoring, interpretacja wyników)
  • Wprowadzenie do sprzedaży nowych produktów
  • Tworzenie autentycznej kultury organizacyjnej, by zatrzymać najlepszych

Masz wybór. Swoim zespołem handlowym możesz zarządzać tak, jak używanym samochodem. Możesz zwalniać połowę handlowców po okresie próbnym. Możesz pod koniec każdego kwartału i półrocza wprowadzać atmosferę horroru, byleby tylko zrealizować niewykonalne plany sprzedaży. Możesz wygłaszać płomienne kazania i zakładać, że Twoi ludzie nie potrzebują żadnej innej motywacji.

Na szczęście istnieje też inna droga. Taka, która zaprowadzi Cię dalej niż do następnego zakrętu. Twój zespół handlowców reaguje na wszystko, co robisz -- i ma ograniczoną wytrzymałość na destruktywne bodźce. Taka grupa osiąga wyniki tym lepsze, im lepiej zadbasz o każdy jej element. I niekoniecznie wymaga to wypracowywania wszystkiego od podstaw: możesz wykorzystać "części gotowe" -- sprawdzone metody postępowania najlepszych szefów sprzedaży we wszystkich kluczowych aspektach ich pracy. Oto one:

  • rekrutacja handlowców: badanie kompetencji osobistych i zawodowych,
  • tworzenie indywidualnych planów motywacyjnych: szkolenia, premie, dodatki do pensji,
  • stabilizowanie wyników sprzedaży w długim okresie,
  • budżetowanie w dziale handlowym,
  • tworzenie wykonalnych i motywujących planów sprzedaży,
  • korzystanie z narzędzi informatycznych w dziale handlowym.

Oby zrobił jeszcze 100 tysięcy, zanim się rozpadnie...

Dodaj do koszyka Zarządzanie zespołem handlowym

Spis treści

Zarządzanie zespołem handlowym -- spis treści

Przedmowa (5)

1. Wybór przedstawicieli handlowych (7)

  • 1.1. Niezbędne cechy osobowości (7)
  • 1.2. Umiejętności handlowe, które można kształtować (11)
  • 1.3. Profesjonalna wiedza na temat produktu (14)
  • 1.4. Test (17)
  • 1.5. Rozmowa kwalifikacyjna (21)
  • 1.6. Wybór końcowy (24)

2. Szkolenie przedstawicieli handlowych (27)

  • 2.1. Przyswojenie informacji (27)
  • 2.2. Szkolenia psychologiczne (miękkie) i merytoryczne (twarde) (31)
  • 2.3. Diagnozowanie potrzeb klienta (36)
  • 2.4. Przygotowanie i prezentacja oferty (39)
  • 2.5. Pokonywanie trudności (odpowiadanie na zarzuty, uwagi) (42)
  • 2.6. Zakończenie transakcji handlowej (46)

3. Plan sprzedaży (51)

  • 3.1. Trzy składniki wzrostu poziomu sprzedaży (51)
  • 3.2. Związek między planem marketingowym i planem sprzedaży (54)
  • 3.3. Formalne działania przy ustalaniu planu handlowego (58)
  • 3.4. Sprawdzanie wielkości rynku (60)
  • 3.5. Planowanie stanu płynności gotówkowej (62)
  • 3.6. Korekta planu (65)

4. Organizacja i budżet (67)

  • 4.1. Planowanie kosztów sprzedaży (67)
  • 4.2. Centralizacja i departamentalizacja sprzedaży (71)
  • 4.3. Koegzystencja produktów powszechnego użytku i specjalnych (73)
  • 4.4. Zaplecze (75)
  • 4.5. Specyfika sprzedaży za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej (79)
  • 4.6. Franchising (83)

5. Motywacja i wynagradzanie (85)

  • 5.1. Rozdzielenie kwot sprzedaży (celów finansowych) (85)
  • 5.2. Prowizje bezpośrednie i pośrednie w mieszanym systemie wynagrodzeń (88)
  • 5.3. Motywacyjny potencjał środków wyjazdowych (93)
  • 5.4. Piramidowy system wynagrodzeń (97)
  • 5.5. Utrzymywanie dobrej formy psychicznej (100)
  • 5.6. Współzawodnictwo zwiększa zainteresowanie pracą (104)

6. Narady (107)

  • 6.1. Przygotowanie (107)
  • 6.2. Wzbudzenie zainteresowania i podtrzymanie uwagi (110)
  • 6.3. Brainstorming - "puszczanie wodzy fantazji" (113)
  • 6.4. Wystawy i targi (116)
  • 6.5. Remanent informacyjny (118)
  • 6.6. Ocena narad (121)

7. Stabilizacja efektywności sprzedaży (125)

  • 7.1. Sprzedaż nie oznacza bicia rekordów za wszelką cenę (125)
  • 7.2. Sezonowe wskaźniki nie mówią całej prawdy, ale nie kłamią (128)
  • 7.3. Rachunek prawdopodobieństwa - ile pewności jest w niepewności (131)
  • 7.4. Wyznaczenie poziomu zadowolenia klienta (133)
  • 7.5. Operacyjne ukierunkowywanie popytu (136)
  • 7.6. Klient wewnętrzny (139)

8. Skok kierownika sprzedaży i jego zespołu w XXI wiek (143)

  • 8.1. Zarządzanie komputerowe (ZK) - rewolucja w zarządzaniu sprzedażą (143)
  • 8.2. ZK umożliwia solidną i przejrzystą ewidencję klientów (146)
  • 8.3. ZK umożliwia bieżącą aktualizację danych o poczynaniach przedstawicieli handlowych (150)
  • 8.4. ZK dostarcza nam podstawowych informacji o wypłacalności klientów (156)
  • 8.5. ZK na bieżąco reaguje na zachowania rynku (159)
  • 8.6. ZK systematycznie śledzi poczynania konkurencji (162)

Zakończenie (167)

Skorowidz (171)

Dodaj do koszyka Zarządzanie zespołem handlowym

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.