Zarządzanie rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach zmarginalizowanych - Onepress

ISBN: 978-8-3796-9391-7
stron: 256, Format: ebook
Data wydania: 2014-12-19
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 16,72 zł (poprzednio: 20,64 zł)
Oszczędzasz: 19% (-3,92 zł)
Głównym celem stawianym sobie przez autorów pracy jest ocena kierunku i siły wpływu kluczowych czynników rozwoju MSP oraz określenie przesłanek zarządzania rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach zmarginalizowanych.
Na podstawie przeprowadzonych studiów literaturowych dokonano identyfikacji cech obszaru zmarginalizowanego, jak również klasyfikacji czynników rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw z uwzględnieniem specyfiki tego obszaru. Zidentyfikowano dwie grupy czynników – wewnętrzne i zewnętrzne, o charakterze pozytywnym (stymulatory) oraz negatywnym (bariery).
Osoby które kupowały "Zarządzanie rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach zmarginalizowanych", wybierały także:
- Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- MS Project 2013 dla bystrzaków 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
- Plan B. Otwórz się na nowe, lepsze perspektywy dla Twojego biznesu 54,52 zł, (16,90 zł -69%)
Spis treści
Zarządzanie rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach zmarginalizowanych eBook -- spis treści
Wstęp ---7
1. Obszary zmarginalizowane i ich struktura w Polsce ---13
1.1. Obszary zmarginalizowane – podstawowe pojęcia i definicje ---13
1.2. Dysproporcje w rozwoju regionów a obszary zmarginalizowane ---18
1.3. Delimitacja obszarów zmarginalizowanych ---32
2. Regionalna przestrzeń małych i średnich przedsiębiorstw ---39
2.1. Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce regionu ---39
2.2. Charakterystyka liczby małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce ---49
2.3. Małe i średnie przedsiębiorstwa a rozwój obszarów zmarginalizowanych ---56
3. Determinanty rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach zmarginalizowanych ---67
3.1. Teorie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw ---67
3.2. Uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw ---76
3.2.1. Klasyfikacja uwarunkowań ---76
3.2.2. Uwarunkowania wewnętrzne ---78
3.2.3. Uwarunkowania zewnętrzne ---89
3.3. Stymulatory i bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce – wyniki dotychczasowych badań ---99
3.4. Budowa modelu zależności pomiędzy uwarunkowaniami a rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach zmarginalizowanych ---111
4. Procesy rozwojowe małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach rozwiniętych i zmarginalizowanych. Rezultaty badań ---117
4.1. Organizacja i metodyka badań ---117
4.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw ---120
4.3. Dynamika rozwojowa badanych przedsiębiorstw ---125
4.4. Priorytety rozwojowe i stosowane przewagi konkurencyjne ---130
4.5. Uwarunkowania zewnętrzne – stymulatory i bariery ---141
4.6. Uwarunkowania wewnętrzne – stymulatory i bariery ---157
5. Funkcjonowanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach zmarginalizowanych – implikacje dla zarządzania ---167
5.1. Wpływ marginalizacji obszaru na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw ---167
5.2. Instytucje otoczenia biznesu w obszarach zmarginalizowanych ---188
5.3. Problemy zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami zlokalizowanymi w obszarach zmarginalizowanych ---205
5.4. Wnioski z badań ---219
Zakończenie ---225
Bibliografia ---229
Spis tabel ---247
Spis rysunków ---251
Od Redakcji ---255