Sztuka skutecznej prezentacji - Onepress
Tytuł oryginału: Presenting to Win: The Art of Telling Your Story
Tłumaczenie: Anna Kanclerz
ISBN: 978-83-246-0984-0
stron: 352, Format: A5, okładka: miękka
Data wydania: 2007-10-12
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 47,00 zł
Zaklinaj tekstem
- Czarowanie słuchaczy od pierwszych słów prezentacji
- Budowanie więzi z widownią
- Ożywianie PowerPointa: animacje, wykresy, formatowanie tekstu i kody kolorów
Malkontenci krzykną "Tak!". Niewtajemniczeni zrozumieją. Milczący staną się wylewni. I nigdy nie zapomną Twojej prezentacji. A Ty doświadczysz triumfu. Wystarczy, że raz w życiu porwiesz tłum, a zawsze już będziesz o tym pamiętał. Staniesz się naznaczony -- po Twoim pierwszym razie będą Cię kłuły w oczy nawet drobne niedoskonałości przekazu. I nigdy więcej nie pozwolisz sobie na nudną prezentację.
Każdego dnia ludzie na całym świecie uczestniczą w trzydziestu milionach prezentacji w PowerPoincie. Ile z nich ciekawi, porusza emocje i zapisuje się w pamięci widzów? Niewiele. Cóż, to bardzo ułatwia Ci zadanie. Większość osób prezentujących swoje materiały po prostu przekazuje informacje. Ty dodatkowo masz zapanować nad słuchaczami. Bądź wiarygodny i przekonujący. Postrzegaj siebie oczami widzów i obłaskawiaj ich.
Jak to zrobisz? Pozwól, że wyłoży Ci to rzecznik prasowy Doliny Krzemowej. Jerry Weissman to człowiek, który zamienia akcje w złoto. Jest autorem ponad czterystu prezentacji, dzięki którym firmy -- takie jak Cisco, Yahoo! czy Compaq -- z wielkim powodzeniem sprzedają inwestorom swoje akcje. Poza tym Weissman szlifuje osobiste umiejętności komunikacyjne dyrektorów Microsoftu, Intela i innych korporacji, które znasz.
Z tej książki nauczysz się:
- zagajać i opowiadać wciągające anegdoty,
- wyłapywać myśli widzów,
- organizować treść prezentacji na szesnaście przejrzystych sposobów,
- nie popełniać grzechów głównych autorów wystąpień biznesowych,
- zadawać pytania retoryczne i wplatać w wystąpienie cytaty lub metafory,
- radzić sobie z trudnym audytorium.
Osoby które kupowały "Sztuka skutecznej prezentacji", wybierały także:
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
Spis treści
Sztuka skutecznej prezentacji -- spis treści
O autorze (9)
Przedmowa. Przeszłość to prolog (11)
Wprowadzenie. Zaklinacz publiczności (13)
Rozdział 1. Ty i Twoja publiczność (31)
- Problem z prowadzeniem prezentacji (32)
- Siła prezentacji (35)
- Przekonywanie: przechodzenie z punktu A do punktu B (36)
- Zjednywanie publiczności (40)
- Ciągłe Aha! (45)
Rozdział 2. Znaczenie CTTBM (47)
- Co Ty z tego będziesz miał? (48)
- Wyzwalacze CTTBM (49)
- Niebezpieczeństwo wybrania niewłaściwego adresata (54)
Rozdział 3. Rozwijanie kreatywności: rola burzy mózgów (61)
- Odwoływanie się do danych (62)
- Kontrolowanie burzy mózgów - ramy strukturalne prezentacji (71)
- Burza mózgów: efektywne zbieranie danych (77)
- Najpierw treść, potem kolejność (90)
Rozdział 4. Struktury organizujące treść prezentacji (91)
- 16 rodzajów struktur organizujących treść (94)
- Jaką strukturę prezentacji wybrać? (123)
- Czym kierować się przy wyborze struktury prezentacji? (128)
- Znaczenie struktury prezentacji (130)
- Cztery kluczowe pytania (132)
Rozdział 5. Przyciągnij uwagę publiczności (135)
- 7 podstawowych sposobów otwarcia prezentacji (137)
- Otwarcia mieszane (154)
- Przechodzenie do punktu B (155)
- Powiedz, co zamierzasz powiedzieć (160)
- 90 sekund do startu (166)
- Przekonywanie najbardziej wymagającej publiczności (166)
Rozdział 6. Komunikacja wizualna (169)
- Właściwe wykorzystanie grafiki (170)
- Prelegent w roli głównej (174)
- Mniej znaczy więcej (177)
- Psychologia percepcji wzrokowej (178)
- Elementy grafiki (185)
Rozdział 7. Niech przemówią słowa (187)
- Wypunktowanie kontra zdania (188)
- Zawijanie tekstu (190)
- Przygotowanie efektownego slajdu z wypunktowaniem (191)
- Paralelizm tekstu (194)
- Efekty animacji (196)
- Poziomy wypunktowania (197)
- Styl tekstu (199)
- Styl grafiki (201)
- Wskazówki dotyczące slajdów zawierających tekst (206)
Rozdział 8. Niech przemówią liczby (209)
- Znaczenie elementów graficznych przedstawiających liczby (210)
- Wykresy kolumnowe (211)
- Wykresy kołowe (216)
- Typografia wykresów liczbowych (218)
- Kij hokejowy (220)
- Subtelne? Tak, ale... (222)
Rozdział 9. Wspieranie treści grafiką (225)
- Widok panoramiczny (226)
- Techniki ciągłości w elementach graficznych (230)
- Powtórne skupienie się na prelegencie (255)
- Grafika i widok panoramiczny (256)
Rozdział 10. Powoływanie prezentacji do życia (261)
- Magiczny składnik: werbalizacja (262)
- Nauczanie rozproszone (266)
- Połączenia wewnętrzne (270)
- Łączniki wewnętrzne w praktyce (283)
- Frazeologia (283)
Rozdział 11. Dostosowanie prezentacji do specyfiki publiczności (293)
- Znaczenie dostosowania (294)
- Iluzja pierwszego razu (296)
- Łączniki zewnętrzne (298)
- Zbieranie materiału (307)
- Łączniki zewnętrzne w praktyce (311)
Rozdział 12. Finał mistrzostw świata (315)
- Kończąc, pamiętaj o początku (316)
- Wszystko zaczyna się od historii (316)
- Ćwicz, ćwicz, ćwicz (319)
- Każda publiczność, w każdej sytuacji (321)
Dodatek A Narzędzia pracy (323)
- Otoczenie prezentacji (324)
Dodatek B Lista kontrolna prezentacji (327)
- 4 pytania o kluczowym znaczeniu (328)
- Wyzwalacze CTTBM (328)
- 7 podstawowych sposobów otwarcia prezentacji (328)
- 16 rodzajów struktur organizujących treść (329)
- 12 rodzajów łączników wewnętrznych (331)
- 7 rodzajów łączników zewnętrznych (332)
- 5 technik ciągłości w elementach graficznych (333)
Podziękowania (335)
Skorowidz (339)