reklama - zainteresowany?

Strategia konfliktu - Onepress

Strategia konfliktu
Autor: Schelling Thomas C.
ISBN: 978-8-3264-0705-5
stron: 328, okładka: twarda
Data wydania: 2013-06-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 50,57 zł (poprzednio: 58,80 zł)
Oszczędzasz: 14% (-8,23 zł)

Dodaj do koszyka Strategia konfliktu

Tagi: Komunikacja i negocjacje | Przywództwo | Zarządzanie

W publikacji noblista koncentruje siÄ™ na sytuacjach, w których adwersarze czy przeciwnicy, choć sÄ… w konflikcie, jednoczeÅ›nie majÄ… z reguÅ‚y wspólny interes. Teoria strategii konfliktu zakÅ‚ada, że gracze w dążeniu do tzw. równowagi w sytuacjach konfliktowych kierujÄ… siÄ™ przede wszystkim tym, co robiÄ… ich konkurenci, bÄ…dź swoimi wyobrażeniami o planach drugiej strony, a także przewidywaniami przewidywania przewidywaÅ„. Takimi sytuacjami mogÄ… być negocjacje, pertraktacje czy zwykÅ‚e targowanie cen, ale też stan wojny i zagrożenia wojnÄ…, przestÄ™pcze zastraszanie, wymuszenie czy negocjacje milczÄ…ce w okolicznoÅ›ciach niepeÅ‚nej informacji i braku komunikacji.

Schelling przedstawia typowe struktury takich sytuacji, ilustrujÄ…c je przykÅ‚adami gier, takich jak:rozliczenia finansowe miÄ™dzy ludźmi,ustalanie nagrody dla znalazcy portfela, pierwszeÅ„stwo przejazdu w korku ulicznym, karcenie wÅ‚asnych dzieci, wspóÅ‚czesna strategia terroru czy odwieczna instytucja zakÅ‚adników.

"Schelling nie kwestionuje matematycznych podstaw i dorobku teorii gier. Twierdzi natomiast, że - w dążeniu do matematyzacji - autorzy teorii gier skupiajÄ… siÄ™ na pewnym wycinku interakcji strategicznych, a pomijajÄ… mnóstwo innych rzeczywistych sytuacji o ogromnym poznawczym i praktycznym znaczeniu. Strategia konfliktu jest próbÄ… choćby szkicowego wypeÅ‚nienia tej luki w sposób odpowiadajÄ…cy naturze samego przedmiotu, tzn. nie matematyczny, ale wnikliwy i twórczy. I na tym polega gÅ‚ówna wartość książki, za którÄ… autor otrzymaÅ‚ NagrodÄ™ Nobla." Profesor Leszek Balcerowicz

Dodaj do koszyka Strategia konfliktu

Spis treści

Dodaj do koszyka Strategia konfliktu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.