reklama - zainteresowany?

Strategia konfliktu - Onepress

Strategia konfliktu
Autor: Schelling Thomas C.
ISBN: 978-8-3264-0705-5
stron: 328, okładka: twarda
Data wydania: 2013-06-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 50,57 zł (poprzednio: 58,80 zł)
Oszczędzasz: 14% (-8,23 zł)

Dodaj do koszyka Strategia konfliktu

Tagi: Komunikacja i negocjacje | Przywództwo | Zarządzanie

W publikacji noblista koncentruje się na sytuacjach, w których adwersarze czy przeciwnicy, choć są w konflikcie, jednocześnie mają z reguły wspólny interes. Teoria strategii konfliktu zakłada, że gracze w dążeniu do tzw. równowagi w sytuacjach konfliktowych kierują się przede wszystkim tym, co robią ich konkurenci, bądź swoimi wyobrażeniami o planach drugiej strony, a także przewidywaniami przewidywania przewidywań. Takimi sytuacjami mogą być negocjacje, pertraktacje czy zwykłe targowanie cen, ale też stan wojny i zagrożenia wojną, przestępcze zastraszanie, wymuszenie czy negocjacje milczące w okolicznościach niepełnej informacji i braku komunikacji.

Schelling przedstawia typowe struktury takich sytuacji, ilustrując je przykładami gier, takich jak:rozliczenia finansowe między ludźmi,ustalanie nagrody dla znalazcy portfela, pierwszeństwo przejazdu w korku ulicznym, karcenie własnych dzieci, współczesna strategia terroru czy odwieczna instytucja zakładników.

"Schelling nie kwestionuje matematycznych podstaw i dorobku teorii gier. Twierdzi natomiast, że - w dążeniu do matematyzacji - autorzy teorii gier skupiają się na pewnym wycinku interakcji strategicznych, a pomijają mnóstwo innych rzeczywistych sytuacji o ogromnym poznawczym i praktycznym znaczeniu. Strategia konfliktu jest próbą choćby szkicowego wypełnienia tej luki w sposób odpowiadający naturze samego przedmiotu, tzn. nie matematyczny, ale wnikliwy i twórczy. I na tym polega główna wartość książki, za którą autor otrzymał Nagrodę Nobla." Profesor Leszek Balcerowicz

Dodaj do koszyka Strategia konfliktu

Spis treści

Dodaj do koszyka Strategia konfliktu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.