reklama - zainteresowany?

Społeczna odpowiedzialność biznesu - Onepress

Społeczna odpowiedzialność biznesu
ebook
Autor: Maciej Bernatt
ISBN: 978-83-639-6208-1
stron: 192, Format: ebook
Data wydania: 2015-09-24
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 16,00 zł (poprzednio: 20,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-4,00 zł)

Dodaj do koszyka Społeczna odpowiedzialność biznesu

Tagi: Sprzedaż | Zarządzanie

Od dawna na świecie trwa dyskusja nad charakterem i celami prowadzenia działalności gospodarczej. Najbardziej popularne wśród przedsiębiorców podejście zakłada, że wyłącznym celem działalności gospodarczej jest kreowanie zysku, rozumianego w kategoriach czysto finansowych.
Natomiast zgodnie z koncepcjÄ… spoÅ‚ecznej odpowiedzialnoÅ›ci biznesu przedsiÄ™biorca ma także zobowiÄ…zania inne niż wyÅ‚Ä…cznie przynoszenie zysku. PrzedsiÄ™biorca funkcjonuje bowiem w pewnym Å›rodowisku spoÅ‚ecznym i naturalnym. W zwiÄ…zku z tym nie może abstrahować w swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci od potrzeb i interesów tego Å›rodowiska. Nabiera to dużego znaczenia z powodu rosnÄ…cej roli podmiotów gospodarczych i potencjalnego wpÅ‚ywu – zarówno pozytywnego, jak i negatywnego – na Å›rodowisko ich dziaÅ‚alnoÅ›ci.
Dotychczas odpowiedzialność biznesu była badana i postrzegana głównie z punktu widzenia ekonomii, zarządzania czy filozofii. Rozumiano ją jako strategię działania firmy i traktowano jako inwestycję, która w dłuższej perspektywie czasowej ma przynosić zysk natury finansowej. Równocześnie społeczność międzynarodowa zaczęła oceniać działalność przedsiębiorców pod
kÄ…tem przestrzegania przez nich praw czÅ‚owieka. Efektywnemu rozliczaniu przedsiÄ™biorców nie sÅ‚użyÅ‚y jednak niespójne przepisy prawne, odnoszÄ…ce prawa czÅ‚owieka wyÅ‚Ä…cznie do relacji jednostka – paÅ„stwo.
Pomocna w tym zakresie stała się koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu. Konieczne jest jej postrzeganie jako zbioru norm, które określają relację między przedsiębiorcą a otoczeniem jego działalności gospodarczej.
Dla wyznaczenia charakteru i treści tych norm jest zaś nieodzowne odniesienie i porównanie ich do klasycznych katalogów praw jednostki. Niniejsza praca stanowi próbę analizy charakteru norm społecznej odpowiedzialności biznesu z punktu widzenia zastanej treści normatywnej i aksjologicznej Konstytucji RP, z uwzględnieniem unormowań międzynarodowych i praktyki stosowania obowiązujących rozwiązań. Normy społecznej odpowiedzialności biznesu są badane pod kątem ich prawnego charakteru. Rozważany jest charakter tych norm (bezwzględnie czy względnie obowiązujący).
Istotne jest ponadto zagadnienie standardów zachowań przedsiębiorców, wyznaczonych przez normy społecznej odpowiedzialności biznesu w zestawieniu ze standardami wynikającymi z Konstytucji RP i przepisów ustawowych.
Niniejsza praca ma na celu wykazanie, że społeczna odpowiedzialność biznesu ma charakter normatywny oraz że może być zidentyfikowana na poziomie Konstytucji RP. Wykazanie zaś jej normatywnego charakteru opartego na zasadach konstytucyjnych powinno skutkować pełniejszą ochroną praw człowieka zagwarantowanych w Konstytucji RP, także na płaszczyźnie horyzontalnej w działalności gospodarczej.
Publikacja może być użyteczna nie tylko dla pracowników naukowych i studentów, ale także dla polityków, przedsiębiorców i menedżerów firm oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych i innych liderów społeczeństwa obywatelskiego. Książka ta stać się może inspiracją dla konkretnych działań zarówno po stronie organów państwowych, które zachęcać będą przedsiębiorców do wdrażania społecznej odpowiedzialności oraz przede wszystkim dla samych przedsiębiorców, którzy z własnej inicjatywy podejmą działania w tym zakresie.
Książka stanowi także przeglÄ…d wybranych polskich i zagranicznych praktyk – pozytywnych oraz negatywnych – w zakresie spoÅ‚ecznej odpowiedzialnoÅ›ci biznesu.

Dodaj do koszyka Społeczna odpowiedzialność biznesu

 

Osoby które kupowały "Społeczna odpowiedzialność biznesu", wybierały także:

  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Psychologia Sprzedaży - droga do sprawczoÅ›ci, niezależnoÅ›ci i pieniÄ™dzy
  • Poradnik Rekinów Sprzedaży. Jak zostać Top Sellerem i nie zwariować
  • SiÅ‚a Lucyfera. Ciemna strona copywritingu
  • Wizualna strona biznesu. Jak przekonywać, przewodzić i sprzedawać za pomocÄ… rysunków

Dodaj do koszyka Społeczna odpowiedzialność biznesu

Spis treści

Społeczna odpowiedzialność biznesu eBook -- spis treści

Dodaj do koszyka Społeczna odpowiedzialność biznesu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.