Partnerstwo i komunikacja w samorządzie terytorialnym - Onepress

ISBN: 978-83-65648-58-7
stron: 122, Format: ebook
Data wydania: 2018-11-12
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 34,15 zł
Autorki prezentują zagadnienia dotyczące zarządzania samorządem terytorialnym, jego partnerstwem z otoczeniem, polityką komunikacji i finansowaniem przedsięwzięć. Wskazują na ścisłe powiązanie poruszanych tematów. Zadaniem samorządów jest działanie w obszarze zaspokajania potrzeb społeczeństwa przez dostarczanie odpowiednich dóbr i usług. Samorządy działają w pewnym określonym otoczeniu i ich aktywność powinny cechować otwartość oraz elastyczność, co umożliwia lepsze zaspokojenie potrzeb oraz oczekiwań wielu grup nabywców. Administracja samorządowa wchodzi bowiem w liczne interakcje ze środowiskiem, w którym funkcjonuje. Należy zatem wytworzyć skuteczne mechanizmy umożliwiające m.in. społeczną partycypację. System komunikacji samorządu wymaga wieloaspektowego podejścia ze względu na zróżnicowane potrzeby odbiorców i zaplanowane cele.
Osoby które kupowały "Partnerstwo i komunikacja w samorządzie terytorialnym", wybierały także:
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
Spis treści
Partnerstwo i komunikacja w samorządzie terytorialnym eBook -- spis treści
Wstęp
1. Wybrane aspekty zarządzania w samorządach terytorialnych
- 1.1. Samorząd terytorialny jako podmiot sektora publicznego
- 1.2. Specyfika i ewolucja zarządzania w samorządach terytorialnych
- 1.3. Kształtowanie orientacji marketingowej w samorządach terytorialnych
2. Zarządzanie strategiczne w jednostkach samorządu terytorialnego a system finansowania polityk rozwoju
- 2.1. Mechanizmy i instrumenty finansowania polityk rozwoju
- 2.2. Możliwości realizowania usług publicznych na poziomie lokalnym i regionalnym
- 2.3. Fundusze Unii Europejskiej w działalności samorządu terytorialnego
- 2.4. Narzędzia finansowania polityk rozwoju a kształtowanie zasobów relacyjnych
3. Zarządzanie komunikacją w samorządzie terytorialnym – wybrane zagadnienia
- 3.1. Istota i cechy komunikacji marketingowej w samorządach terytorialnych
- 3.2. Wybrane formy komunikacji stosowane przez samorządy terytorialne
- 3.3. Komunikacja w zarządzaniu satysfakcją klienta-obywatela
- 3.4. Zarządzanie personelem w samorządzie terytorialnym
4. Współpraca administracji samorządowej z podmiotami otoczenia zewnętrznego
- 4.1. Podstawy prawne polityki informacyjnej samorządu terytorialnego
- 4.2. Dialog społeczny i współpraca z organizacjami pozarządowymi
- 4.3. Partnerstwo i współpraca samorządu terytorialnego z podmiotami gospodarczymi
- 4.4. Partnerstwo w Unii Europejskiej
5. Współpraca samorządu ze społecznością lokalną
- 5.1. Mieszkaniec – istotny partner w dobie społeczeństwa obywatelskiego
- 5.2. Partycypacja społeczna i współrządzenie w samorządzie terytorialnym
- 5.3. Konsultacje społeczne w samorządzie jako istotna forma współpracy
- 5.4. Rola budżetu partycypacyjnego w zarządzaniu finansami samorządu
6. Nowe instrumenty finansowania współpracy między samorządami w ramach programowania i realizacji polityki regionalnej
- 6.1. Wsparcie finansowe przedsięwzięć z zakresu zrównoważonego rozwoju obszarów funkcjonalnych – ZIT
- 6.2. Wsparcie przedsięwzięć z zakresu zrównoważonego rozwoju obszarów innych niż obszary funkcjonalne
- 6.3. Kontrakt terytorialny jako nowy instrument finansowania partnerstwa rządowo-samorządowego
- 6.4. Korzyści i ograniczenia związane z wdrożeniem nowych narzędzi finansowania współpracy między samorządami
Bibliografia