Optymalizacja systemów i procesów logistycznych - Onepress
stron: 188, okładka: miękka
Data wydania: 2014-06-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 39,67 zł (poprzednio: 48,98 zł)
Oszczędzasz: 19% (-9,31 zł)
Redukcja kosztów przedsiÄ™biorstw i Å‚aÅ„cuchów dostaw przy zachowaniu zaÅ‚ożonego poziomu obsÅ‚ugi klienta to podstawowy cel optymalizacji funkcjonowania systemów i realizacji procesów logistycznych.
OsiÄ…ganie zaÅ‚ożonych rezultatów w sferze efektywnoÅ›ci i skutecznoÅ›ci wymaga caÅ‚oÅ›ciowego podejÅ›cia do problemu optymalizacji dziaÅ‚aÅ„ logistycznych. Proces ten nie może być traktowany w sposób wycinkowy, gdyż suboptymalizacja realizowana w jednym segmencie Å‚aÅ„cucha dostaw zawsze powoduje wzrost kosztów w innym jego ogniwie. Dlatego też, należy na ten problem patrzeć przekrojowo w aspekcie relacji trade off a sumaryczne koszty logistyczne, które sÄ… efektem optymalizacji muszÄ… być niższe niż przed rozpoczÄ™ciem przedmiotowego procesu.
Spojrzenie caÅ‚oÅ›ciowe na problem optymalizacji wymaga od logistyków dużej wiedzy merytorycznej. OczywiÅ›cie należy pamiÄ™tać, że operacja optymalizacji ma swoje ograniczenia, przekroczenie których może skutkować kosztami utraconej sprzedaży, mogÄ…cymi przybierać różne formy, niemniej zawsze skutkujÄ…ce stratami dla przedsiÄ™biorstwa i Å‚aÅ„cucha dostaw.
Z logistycznego punktu widzenia optymalizacja to nie tylko starania w obszarze redukcji kosztów, to także sposób na zwiÄ™kszenie obrotu poprzez wzrost konkurencyjnoÅ›ci w danym segmencie rynku przy zachowaniu akceptowalnej dostÄ™pnoÅ›ci produktu, niezależnie czy jest on towarem czy usÅ‚ugÄ…. W dziaÅ‚aniach logistycznych, których celem jest optymalizacja kosztów należy pamiÄ™tać, że poziom obsÅ‚ugi klienta, obroty i koszty logistyczne to system naczyÅ„ poÅ‚Ä…czonych, który okreÅ›la granice opÅ‚acalnoÅ›ci tego procesu w oparciu o swoisty próg rentownoÅ›ci, wyznaczony standardami realizacji dostaw akceptowanymi przez klienta, poniżej których odchodzi on do konkurencji.
Osoby które kupowały "Optymalizacja systemów i procesów logistycznych", wybierały także:
- Klient w centrum uwagi. Jak szefowie mogą budować pozytywne doświadczenie w zespołach obsługi 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- GURU KULTU..RY 34,86 zł, (12,90 zł -63%)
- Perswazyjny telemarketing. 65 narzędzi sprzedaży i obsługi klienta przez telefon do zastosowania od zaraz. Wydanie II rozszerzone 39,87 zł, (17,94 zł -55%)
- Od standaryzacji obsługi po rekomendację Klienta. Zarządzanie jakością obsługi Klienta w praktyce 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- Umawianie spotkań. Jak robić to swobodnie, efektywnie i z klasą 34,90 zł, (17,45 zł -50%)