Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w poszukiwaniu źródeł wzrostu wartości rynkowej - Onepress
ISBN: 978-83-7941-402-4
stron: 225, Format: ebook
Data wydania: 2008-06-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 45,90 zł (poprzednio: 54,00 zł)
Oszczędzasz: 15% (-8,10 zł)
Wobec postÄ™pujÄ…cych procesów integracji i globalizacji, problem miÄ™dzynarodowej ekspansji staje siÄ™ nader aktualny. PrzedsiÄ™biorstwa funkcjonujÄ…ce w nowych warunkach spowodowanych przez liberlizacjÄ™ przepÅ‚ywów handlowych i kapitaÅ‚owych oraz rozwój nowych technologii, mogÄ… coraz swoÂbodniej rozszerzać dziaÅ‚alność na rynki zagraniczne. W literaturze problem miÄ™dzynarodowej ekspansji przedsiÄ™biorstw ogranicza siÄ™ do wskazania form miÄ™dzynarodowej ekspansji, z uwzglÄ™dnieniem uwarunkowaÅ„ kraju lokalizacji. Nie podejmuje siÄ™ jednak oceny miÄ™dzynarodowej ekspansji z punktu widzenia kreacji rynkowej wartoÅ›ci przedsiÄ™biorstwa, a przecież zmiany zachodzÄ…ce w otoczeniu stwarzajÄ… podstawy do miÄ™dzynarodowej ekspansji, która dla wielu przedsiÄ™biorstw staje siÄ™ naturalnÄ… drogÄ… rozwoju.
Niniejsza publikacja rozpatruje problem międzynarodowej ekspansji z punktu widzenia poszukiwań źródeł wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstw. Całość rozważań została zawarta w trzech częściach pracy. Pierwsza część zawiera modelowe ujęcie międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw, począwszy od zdefiniowania pojęć, poprzez przedstawienie uwarunkowań podejmowania międzynarodowej ekspansji, wskazanie wzrostu wartości rynkowej jako celu ekspansji do przedstawienia źródeł tej wartości. Ujęcie modelowe międzynarodowej ekspansji doprowadziło do wyznaczenia macierzy i ścieżek ekspansji. Druga część pracy prezentuje poszczególne formy międzynarodowej ekspansji, poprzez ukazanie uwarunkowań ich podejmowania, a następnie przedstawienie ich w formie łańcucha wartości i wskazanie źródeł wzrostu wartości rynkowej. Rozważania teoretyczne poparte są częścią empiryczną, ukazującą problem międzynarodowej ekspansji wśród polskich przedsiębiorstw. Część empiryczna to również prezentacja międzynarodowej ekspansji trzech polskich firm: LPP, Comarch oraz Bioton, z przedstawieniem ścieżek ich ekspansji, łańcuchów wartości oraz wskazaniem źródeł wzrostu ich wartości na skutek ekspansji. Część ta stanowi przełożenie koncepcji i modeli teoretycznych, zbudowanych w poprzednich częściach, na grunt praktyki.
Osoby które kupowały "Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w poszukiwaniu źródeł wzrostu wartości rynkowej", wybierały także:
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia Sprzedaży - droga do sprawczości, niezależności i pieniędzy 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Poradnik Rekinów Sprzedaży. Jak zostać Top Sellerem i nie zwariować 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Wizualna strona biznesu. Jak przekonywać, przewodzić i sprzedawać za pomocą rysunków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
- Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami 57,74 zł, (17,90 zł -69%)