Kontroling finansowy w Excelu - Onepress
ISBN: 978-83-269-3271-7
stron: 114, Format: ebook
Data wydania: 2014-08-19
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 67,44 zł
Analiza finansowa jest najpowszechniejszym narzÄ™dziem analizy przedsiÄ™biorstwa. Przydaje siÄ™ zarówno kierownictwu, jak też innym podmiotom zainteresowanym jego stanem. Excel natomiast jest Å›wietnym narzÄ™dziem do jej przeprowadzenia, o ile wykorzystamy wszystkie jego możliwoÅ›ci, tym bardziej że program ten już sam w sobie posiada wiele wbudowanych funkcji finansowych oraz spore możliwoÅ›ci graficznej prezentacji wyników.
Książka zawiera przekrojową wiedzę z wykorzystania Excela do sporządzenia analizy finansowej.
Czytelnik pozna zatem zarówno narzÄ™dzia i funkcje oferowane przez Excela, jak i odÅ›wieży wiedzÄ™ z zakresu analizy finansowej. Książka ta to znakomite podrÄ™czne kompendium z tego obszaru. Autor omawia m.in. zasady analizy kosztów w ukÅ‚adzie MPK z wykorzystaniem tabel przestawnych czy metody optymalizacji zakupów z użyciem narzÄ™dzia Solver.
Książka powstaÅ‚a na podstawie wersji 2007 i 2010 MsExcel, jednak wszystkie opisane w niej techniki można również zastosować w wersji 2013. WiÄ™kszość można wykorzystać także w starszych wersjach programu.
Osoby które kupowały "Kontroling finansowy w Excelu", wybierały także:
- Kwalifikacja A.36. Część 2. Prowadzenie rachunkowości. Podręcznik do nauki zawodów technik ekonomista i technik rachunkowości 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
- Mapy drogowe produktu - nowe podejście. Wyznaczanie kierunków rozwoju w czasach niepewności 67,00 zł, (33,50 zł -50%)
- Controlling w przykładach. Poradnik praktyka 37,00 zł, (18,50 zł -50%)
- Środki trwałe - Poznaj nowe przepisy 31,40 zł, (17,27 zł -45%)
- ABC Excel 2010 PL 29,00 zł, (15,95 zł -45%)
Spis treści
Kontroling finansowy w Excelu eBook -- spis treści
Spis treści
1. Funkcje finansowe w Excelu.............................................................................................. 7
1.1. Przyszła wartość inwestycji FV.............................................................................. 7
1.2. Obecna wartość inwestycji PV............................................................................... 9
1.3. Stopa zwrotu z inwestycji (ROE oraz ROI)........................................................... 10
1.4. Wewnętrzna stopa zwrotu (IRR I NPV)............................................................... 11
1.5. Wewnętrzna stopa zwrotu (XIRR I XNPV).......................................................... 14
1.6. Zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu (MIRR)........................................... 15
1.7. Analiza inwestycji..................................................................................................... 17
1.8. Efektywna i nominalna stopa procentowa ........................................................... 20
1.9. Wyliczanie raty kredytu – raty malejÄ…ce .............................................................. 21
1.10. Wyliczanie raty kredytu – raty równe.................................................................... 23
2. Graficzne przedstawienie odchyleń na EBIT.................................................................. 28
2.1. Odchylenie EBIT w formie tabelarycznej............................................................... 29
2.2. Odchylenie EBIT w formie graficznej..................................................................... 30
3. Pobieranie nazw kont do raportu z użyciem funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO......... 34
3.1. Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO............................................................................ 36
3.2. Zastosowanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO ................................................... 37
4. Analiza finansowa – analiza wskaźnikowa firmy........................................................... 41
4.1. Wskaźniki finansowe............................................................................................... 42
4.2. Wskaźniki płynności finansowej........................................................................... 43
4.3. Wskaźniki zadłużenia ............................................................................................. 44
4.4. Wskaźniki rentowności (zyskowności)................................................................. 46
4.5. Wskaźniki operacyjności (sprawności działania)................................................ 47
4.6. Wskaźniki wg DuPonta .......................................................................................... 47
4.7. Analiza wskaźnikowa firmy ................................................................................... 49
4.8. Wskaźniki płynności finansowej i ich interpretacja............................................ 50
4.9. Wskaźniki zadłużenia i ich interpretacja ............................................................. 51
4.10. Wskaźniki rentowności (zyskowności) i ich interpretacja................................. 52
4.11. Wskaźniki operacyjności i ich interpretacja......................................................... 53
4.12. Wskaźniki DuPonta i ich interpretacja................................................................. 55
4.13. Wnioski z analizy ..................................................................................................... 56
5. Analiza kosztów w ukÅ‚adzie MPK za pomocÄ… tabel przestawnych.............................. 58
5.1. Struktura danych wykorzystanych do tabeli przestawnej..................................... 59
5.2. Tworzenie tabeli przestawnej.................................................................................... 60
5.3. Raport kosztów caÅ‚ej spóÅ‚ki porównujÄ…cy wykonanie do budżetu...................... 62
5.4. Raport poniesionych kosztów w podziale na MPK............................................... 63
5.5. Raport kosztów dla każdego z MPK porównujÄ…cy wykonanie do budżetu ...... 65
6. Wyliczanie premii przedstawicieli handlowych z użyciem tabel przestawnych ........ 67
6.1. Microsoft Query – pobierania danych zewnÄ™trznych .......................................... 69
6.2. Niestandardowe pozycje obliczeniowe tabeli przestawnej – Element obliczeniowy....................................................................................... 76
6.3. Modyfikacja elementów obliczeniowych oraz wyÅ›wietlanie listy stworzonych elementów............................................................................................................. 78
6.4. Odświeżanie danych w tabeli oraz modyfikacja kwerendy w Microsoft Query .............................................................................................. 79
7. Planowanie pÅ‚ynnoÅ›ci finansowej firmy – narzÄ™dzie symulacji................................... 80
7.1. Miesiąc i tydzień przyszłych płatności ................................................................... 81
7.2. Rodzaj wpÅ‚ywów – wykorzystanie funkcji JEÅ»ELI................................................ 83
7.3. Wyznaczenie przyszÅ‚ych wpÅ‚ywów przy zastosowaniu tabeli przestawnej ........ 86
8. Optymalizacja kosztów...................................................................................................... 88
8.1. Narzędzie szukaj wyniku .......................................................................................... 90
9. SporzÄ…dzanie raportu kosztowego wg MPK oraz stopieÅ„ przekroczenia kosztów w stosunku do budżetu....................................................................................................... 93
9.1. Budowa bazy danych kosztowych – tabela przestawna......................................... 93
9.2. Przygotowanie formularza raportu kosztów........................................................... 95
9.3. Pobieranie danych z bazy do formularza................................................................. 95
9.4. Formatowanie warunkowe – przekroczenie wykonania w stosunku do wartoÅ›ci planowanych...................................................................................... 99
10. Wymiana danych miÄ™dzy bazami, poÅ‚Ä…czenia ze źródÅ‚ami danych........................... 101
10.1. Pobieranie dynamicznych danych WWW............................................................ 101
10.2. Pobieranie danych z Accessa................................................................................... 104
10.3. Import pliku tekstowego......................................................................................... 106
10.4. Microsoft Query....................................................................................................... 109