Kontroling dla menedżerów - Onepress
ISBN: 978-83-246-4673-9
stron: 424, Format: ebook
Data wydania: 2012-02-15
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 43,45 zł (poprzednio: 77,59 zł)
Oszczędzasz: 44% (-34,14 zł)
- Funkcje, typy i rodzaje kontrolingu
- Od zarzÄ…dzania produkcjÄ… do zarzÄ…dzania operacyjnego
- Koncepcje usytuowania kontrolera w strukturze organizacyjnej
- Zestaw narzędzi (instrumentarium) kontrolingu
- Kontrola i kontroling wobec nowych wyzwań
- Systemy informacyjne jako niezbędne narzędzie nowoczesnego zarządzania
- Kontroling zorientowany na integrowanie wartości
- ZarzÄ…dzanie ryzykiem z wykorzystaniem systemu kontrolingu
Kontroling nie ma alternatywy
Kontroling w Polsce pojawił się stosunkowo niedawno, na początku lat dziewięćdziesiątych, przede wszystkim w polskich oddziałach firm zagranicznych. W pierwszych dekadach swej niedługiej historii umieszczany był w zespole narzędzi służących rachunkowości zarządczej. Z czasem jego zadania uległy rozszerzeniu na sfery inne niż tylko finanse firmy. Kontroling drugiej generacji potrafi określać znaczące odchylenia otrzymywanych wyników od planu, oceniać szanse i zagrożenia. Jest także nastawiony na badanie otoczenia przedsiębiorstwa. Współtworzy warunki do szybkiego reagowania na zmiany wewnątrz organizacji w celu zapewnienia pomyślnego rozwoju przedsiębiorstwa.
Kontroling jako narzÄ™dzie diagnostyczne sÅ‚uży do kierowania przedsiÄ™biorstwem — do przewidywania opartego na analizie wskaźników, likwidowania najsÅ‚abszych ogniw, uwzglÄ™dniania wymagaÅ„ rynku i rosnÄ…cej konkurencji. Staje siÄ™ niezastÄ…piony przy okreÅ›laniu kondycji firmy, nowych koncepcji na przyszÅ‚ość, miejsc powstawania nieuzasadnionych kosztów oraz sposobów maksymalizacji zadowolenia klienta. Kontroling jest najważniejszym instrumentem zapewniania racjonalnoÅ›ci zarzÄ…dzania przedsiÄ™biorstwem. Książka, którÄ… trzymasz w rÄ™ku, ukazuje także nowe wcielenie kontrolingu — jako narzÄ™dzia zarzÄ…dzania ryzykiem.
Stosuj kontroling — zawsze i wszÄ™dzie:
- Uzależnij wynagrodzenia załogi od wyników firmy.
- Spraw, by Twoi pracownicy działali maksymalnie efektywnie.
- Sprawnie reaguj na zmianÄ™ — wewnÄ…trz i na zewnÄ…trz organizacji.
- Popraw rentowność firmy.
- Naucz się usuwać wąskie gardła i bariery rozwoju firmy.
- Stwórz obiektywny i wiarygodny model informacyjny.
- Wprowadź dyscyplinę i odpowiedzialność biznesową we wszystkich ośrodkach decyzyjnych w firmie i ciesz się z oszczędności czasu, pracy i pieniędzy!
Osoby które kupowały "Kontroling dla menedżerów ", wybierały także:
- Kwalifikacja A.36. Część 2. Prowadzenie rachunkowości. Podręcznik do nauki zawodów technik ekonomista i technik rachunkowości 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
- Mapy drogowe produktu - nowe podejście. Wyznaczanie kierunków rozwoju w czasach niepewności 67,00 zł, (33,50 zł -50%)
- Controlling w przykładach. Poradnik praktyka 37,00 zł, (18,50 zł -50%)
- Środki trwałe - Poznaj nowe przepisy 31,40 zł, (17,27 zł -45%)
- ABC Excel 2010 PL 29,00 zł, (15,95 zł -45%)
Spis treści
Kontroling dla menedżerów eBook -- spis treści
Wprowadzenie (7)
Rozdział 1. Teoretyczne podstawy kontrolingu (15)
- Streszczenie (15)
- 1.1. Geneza kontrolingu i jego rozwój do czasów obecnych (16)
- 1.2. Różnorodność definicji kontrolingu (28)
- 1.3. Kierunki zainteresowań kontrolingu (39)
- 1.4. Funkcje i zadania kontrolingu (47)
- 1.5. Kontrola pomaga korygować cele i plany organizacji (55)
- 1.6. Mechanizm kontroli w kontrolingu (60)
Rozdział 2. Współczesne organizacje potrzebują kontrolingu (69)
- Streszczenie (69)
- 2.1. Organizacje jako systemy otwarte (70)
- 2.2. Turbulentne otoczenie wywołuje chaos w organizacji (78)
- 2.3. Kontroling narzędziem porządkowania chaosu (84)
- 2.4. Kontroling współtworzy i monitoruje systemy informacyjne (91)
Rozdział 3. Kontroling narzędziem zarządzania operacyjnego (101)
- Streszczenie (101)
- 3.1. Istota i zadania zarzÄ…dzania operacyjnego (operacjami) (102)
- 3.2. Od zarzÄ…dzania produkcjÄ… do zarzÄ…dzania operacyjnego (104)
- 3.3. Rola kontrolingu w projektowaniu efektywnych systemów operacji (115)
- 3.4. Elementy składowe modelu zarządzania operacjami (119)
- 3.5. Orientacje zarzÄ…dzania operacyjnego (123)
- 3.6. Tworzenie wartości głównym zadaniem zarządzania dynamicznego (130)
- 3.7. Koordynacja wyzwaniem dla kontrolingu (133)
Rozdział 4. Typy i rodzaje kontrolingu (137)
- Streszczenie (137)
- 4.1. Kontroling antycypuje szanse i zagrożenia (138)
- 4.2. Typy kontrolingu - klasyfikacja według określonych kryteriów (143)
- 4.3. Kontroling operacyjny (operatywny) (145)
- 4.4. Kontroling strategiczny (151)
- 4.5. Zastosowanie kontrolingu w wybranych obszarach (dziedzinach) przedsiębiorstwa (157)
- 4.6. Koncepcje usytuowania kontrolera w strukturze organizacyjnej (165)
Rozdział 5. Funkcje, kryteria i narzędzia kontrolingu (173)
- Streszczenie (173)
- 5.1. Funkcje kontrolingu (174)
- 5.2. Kryteria badań kontrolnych (aksjologia kontrolingu) (179)
- 5.3. Analiza jako metoda badawcza stosowana w kontrolingu (183)
- 5.4. Zestaw narzędzi (instrumentarium) kontrolingu (187)
- 5.5. Uniwersalne narzędzie badania (pomiaru) zaawansowania kontrolingu w przedsiębiorstwie (202)
Rozdział 6. Profesjonalizacja zawodu kontrolera (controllera) (205)
- Streszczenie (205)
- 6.1. Czym zajmuje siÄ™ kontroler (controller)? (206)
- 6.2. Kompetencje kontrolera - przegląd programów kursów szkoleniowych (219)
- 6.3. Niemiecka implementacja kontrolingu (224)
- 6.4. Uniwersalizacja zadań i kompetencji kontrolera (231)
Rozdział 7. Kontrola i kontroling wobec nowych wyzwań (235)
- Streszczenie (235)
- 7.1. Tradycyjne formy kontroli już nie wystarczają (236)
- 7.2. Kontrola wybiega w przyszłość (242)
- 7.3. Tworzenie systemów wczesnego ostrzegania wyzwaniem dla menedżerów (247)
- 7.4. Niepewność przedmiotem zainteresowania kontrolingu (251)
- 7.5. Koncepcja nadzoru strategicznego (257)
- 7.6. Kontrola i kontroling w organizacjach przyszłości (263)
Rozdział 8. Kontroling narzędziem wczesnego ostrzegania (271)
- Streszczenie (271)
- 8.1. Systemy informacyjne niezbędnym narzędziem nowoczesnego zarządzania (272)
- 8.2. Ogólne zasady tworzenia SWO (280)
- 8.3. Kontroler w roli szefa służby informacyjnej (289)
- 8.4. Funkcje systemów wczesnego ostrzegania (294)
- 8.5. Rodzaje i funkcje wskaźników SWO (297)
- 8.6. Metody oceny kondycji przedsiębiorstw wykorzystywane w SWO (304)
Rozdział 9. Kontroling narzędziem zarządzania wartością (315)
- Streszczenie (315)
- 9.1. Od maksymalizacji zysku do maksymalizacji wartości (316)
- 9.2. Zarządzanie wartościami - od haseł do praktyki (323)
- 9.3. Kontroling zorientowany na integrowanie wartości (328)
- 9.4. Kreowanie wartości dodanej z wykorzystaniem kontrolingu (339)
- 9.5. Kontroler strażnikiem wartości (349)
- 9.6. Kontroling w zarządzaniu wartością - aspekty praktyczne (354)
Rozdział 10. Zarządzanie ryzykiem z wykorzystaniem systemu kontrolingu (359)
- Streszczenie (359)
- 10.1. Istota i definicje ryzyka (360)
- 10.2. Źródła i przyczyny ryzyka (368)
- 10.3. Postawy menedżerów wobec ryzyka (377)
- 10.4. Tradycyjne metody (sposoby) przeciwdziałania ryzyku (388)
- 10.5. Etapy procesu reagowania na ryzyko (397)
- 10.6. Optymalizacja ryzyka wyzwaniem dla współczesnego menedżera wspomaganego przez system kontrolingu (407)
Bibliografia (413)