reklama - zainteresowany?

Komunikacja między radą nadzorczą a zarządem w polskich spółkach giełdowych - Onepress

Komunikacja między radą nadzorczą a zarządem w polskich spółkach giełdowych
ebook
Autor: Michał Rogatko
ISBN: 978-83-8175-308-1
stron: 289, Format: ebook
Data wydania: 2021-10-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 47,92 zł (poprzednio: 59,16 zł)
Oszczędzasz: 19% (-11,24 zł)

Dodaj do koszyka Komunikacja między radą nadzorczą a zarządem w polskich spółkach giełdowych

Tagi: Komunikacja i negocjacje | ZarzÄ…dzanie

Monografia poÅ›wiÄ™cona jest komunikacji pomiÄ™dzy radÄ… nadzorczÄ… a zarzÄ…dem w polskich spóÅ‚kach gieÅ‚dowych, przedstawionej z perspektywy czÅ‚onków rad nadzorczych. Komunikacja jest istotna dla realizacji przez rady zadaÅ„ nadzorczych oraz wspomagania zarzÄ…du w realizacji misji spóÅ‚ki. Jak wynika z wielu badaÅ„, zarzÄ…d ma przewagÄ™ informacyjnÄ… nad radÄ… nadzorczÄ… i może ukierunkowywać przekazywanie informacji zgodnie z wÅ‚asnymi celami. Ta asymetria w przekazywaniu informacji utrudnia radom nadzorczym wykonywanie funkcji przypisanych im przez kodeks spóÅ‚ek handlowych i statuty spóÅ‚ek. Wzmaga również naturalny konflikt wystÄ™pujÄ…cy miÄ™dzy akcjonariuszami i menedżerami. W Å‚agodzeniu tego konfliktu rada nadzorcza może odgrywać istotnÄ… rolÄ™.

Celem monografii jest odpowiedź na pytania: jakimi cechami powinna siÄ™ charakteryzować komunikacja miÄ™dzy radÄ… nadzorczÄ… a zarzÄ…dem oraz jak należy jÄ… poprawić, aby byÅ‚a możliwa realizacja zadaÅ„ postawionych przed radÄ…. Na podstawie literatury przedmiotu oraz regulacji prawnych i regulacji o charakterze dobrych praktyk stworzono zestaw korporacyjnych i zewnÄ™trznych czynników ksztaÅ‚tujÄ…cych komunikacjÄ™ miÄ™dzy radÄ… nadzorczÄ… a zarzÄ…dem w spóÅ‚ce publicznej. Przedstawiono wszystkie instytucjonalne formy komunikacji, starajÄ…c siÄ™ je ocenić i zhierarchizować, oraz opracowano typologiÄ™ cech komunikacji pomiÄ™dzy radÄ… nadzorczÄ… a zarzÄ…dem z perspektywy tejże rady.

Autor przeprowadziÅ‚ również pogÅ‚Ä™bione wywiady z czÅ‚onkami rad nadzorczych polskich spóÅ‚ek gieÅ‚dowych, które zaowocowaÅ‚y propozycjÄ… rozwiÄ…zaÅ„ prowadzÄ…cych do poprawy procesu komunikacji, próbÄ… okreÅ›lenia perspektyw modelu anglosaskiego w Polsce czy zjawiska postÄ™pujÄ…cej profesjonalizacji podejÅ›cia do rad nadzorczych.

Publikacja zainteresuje nie tylko czÅ‚onków kodeksowych organów spóÅ‚ek publicznych, ale także inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych, którzy mogÄ… potraktować jÄ… jako przyczynek do refleksji nad możliwoÅ›ciami wykorzystania potencjaÅ‚u rad nadzorczych.

Dodaj do koszyka Komunikacja między radą nadzorczą a zarządem w polskich spółkach giełdowych

 

Osoby które kupowały "Komunikacja między radą nadzorczą a zarządem w polskich spółkach giełdowych", wybierały także:

  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • Oprogramowanie szyte na miarÄ™. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
  • Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeÅ„stwa
  • MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpÅ‚ywu. Wydanie 2 rozszerzone

Dodaj do koszyka Komunikacja między radą nadzorczą a zarządem w polskich spółkach giełdowych

Spis treści

Komunikacja między radą nadzorczą a zarządem w polskich spółkach giełdowych eBook -- spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Corporate governance w teoriach dotyczących przedsiębiorstwa

1.1. Wprowadzenie

1.2. Definicja, pojęcie oraz modele corporate governance

1.2.1. Definicja i pojęcie

1.2.2. Klasyfikacja modeli corporate governance

1.2.2.1. Model anglosaski

1.2.2.2. Model niemiecki

1.2.2.3. Model łaciński

1.2.2.4. Model japoński

1.2.3. Zróżnicowanie systemów nadzoru korporacyjnego na Å›wiecie ze wzglÄ™du na umiejscowienie rady nadzorczej (dyrektorów niewykonawczych)

1.2.4. Zgromadzenie akcjonariuszy a pozostaÅ‚e organy spóÅ‚ki

1.2.5. Pozycja zarzÄ…du spóÅ‚ki i oczekiwania wobec niego

1.2.6. Podsumowanie systematyki modeli nadzoru korporacyjnego

1.2.7. Konwergencja modeli nadzoru korporacyjnego

1.3. Corporate governance w teoriach dotyczących przedsiębiorstwa

1.3.1. Teoria agencji

1.3.2. Teoria zależnoÅ›ci od zasobów

1.3.3. Teoria zarzÄ…dcy

1.3.4. Inne teorie istotne dla nadzoru korporacyjnego

1.3.4.1. Teoria hegemonii menedżerskiej

1.3.4.2. Neoklasyczna teoria przedsiębiorstwa

1.3.4.3. Teoria behawioralna

1.3.4.4. Teoria kosztów transakcyjnych

1.3.4.5. Teoria praw własności

1.3.4.6. Teoria sygnaÅ‚ów

1.3.4.7. Teoria interesariuszy

1.3.4.8. Pozostałe wybrane teorie

1.4. Podsumowanie omówienia teorii i kwestia ich wyboru

Rozdział 2. Przegląd literatury dotyczącej roli rady nadzorczej w kontekście komunikacji w teorii agencji

2.1. Definicje

2.1.1. Pojęcie rady nadzorczej

2.1.2. Komunikacja interpersonalna

2.1.3. Komunikacja w świetle teorii agencji

2.1.4. Asymetria informacyjna

2.2. Rola rady nadzorczej w organizacji z punktu widzenia teorii agencji

2.3. Rola rady nadzorczej w organizacji z punktu widzenia innych teorii

2.3.1. Teoria zależnoÅ›ci od zasobów

2.3.2. Teoria zarzÄ…dcy

2.4. Metody, narzędzia i problemy komunikacji

2.4.1. Metody i narzędzia komunikacji

2.4.2. Problemy komunikacji

2.5. Podsumowanie

Rozdział 3. Rada nadzorcza w polskim systemie nadzoru korporacyjnego

3.1. Wprowadzenie

3.2. Regulacje prawne i dobre praktyki w zakresie działania rad nadzorczych

3.2.1. Rys historyczny

3.2.2. Przepisy określające funkcjonowanie rady nadzorczej w Polsce

3.2.2.1. Kodeks spóÅ‚ek handlowych

3.2.2.2. PrzyszÅ‚e zmiany w Kodeksie spóÅ‚ek handlowych

3.2.2.3. Pozostałe akty prawne

3.2.3. Wpływ regulacji Unii Europejskiej na ustawodawstwo polskie dotyczące nadzoru korporacyjnego

3.2.4. Dobre praktyki

3.2.5. Wynagrodzenie i odpowiedzialność czÅ‚onków rad nadzorczych jako czynniki ksztaÅ‚tujÄ…ce ich pozycjÄ™ i rolÄ™ w spóÅ‚kach

3.3. Struktura wÅ‚asnoÅ›ci a nadzór

3.4. Funkcje rady nadzorczej i charakterystyka jej czÅ‚onków w polskiej literaturze przedmiotu

3.4.1. Funkcje rady nadzorczej

3.4.2. Charakterystyka czÅ‚onków rady nadzorczej

3.5. Inne elementy wpływające na rolę rady nadzorczej w polskim systemie nadzoru korporacyjnego

3.6. Podsumowanie: rola rady nadzorczej w polskim systemie nadzoru korporacyjnego

RozdziaÅ‚ 4. Opis badania empirycznego przeprowadzonego wÅ›ród czÅ‚onków rad nadzorczych

4.1. Czynniki kształtujące komunikację

4.2. Cel badania i pytania badawcze

4.3. Paradygmat oraz założenia epistemologiczne

4.4. Metoda badania

4.5. Przebieg procesu badawczego

4.5.1. Zdefiniowanie i zaprojektowanie badania

4.5.2. Opis próby i charakterystyka rozmówców

4.5.3. Opis procesu zbierania danych i opracowanie materiału badawczego

4.6. Ograniczenia wynikające z przyjętej metody

Rozdział 5. Wyniki badań

5.1. Cechy procesu komunikacji – pierwsze pytanie badawcze

5.1.1. Pytanie 1. Cechy procesu komunikacji

5.1.2. Pytanie 2. Narzędzia komunikacji

5.2. Ocena modelu czynników ksztaÅ‚tujÄ…cych komunikacjÄ™ − drugie pytanie badawcze

5.2.1. Pytanie 3. Kompetencje czÅ‚onków rady

5.2.2. Pytanie 4. Zaangażowanie

5.2.3. Pytanie 5. Skład rady

5.2.4. Pytanie 6. Członkowie niezależni

5.2.5. Pytanie 7. Struktura akcjonariatu

5.2.6. Pytanie 8. PrzewodniczÄ…cy rady

5.2.7. Pytanie 9. Relacje miÄ™dzy poszczególnymi osobami

5.2.8. Pytanie 10. Komitety rady nadzorczej

5.2.9. Pytanie 11. Przepisy i dobre praktyki

5.2.10. Pytanie 12. Kompetencje czÅ‚onków zarzÄ…du

5.2.11. Pytanie 13. Prezes zarzÄ…du

5.2.12. Pytanie 14. Uczciwość

5.2.13. Podsumowanie

5.3. Zaangażowanie czÅ‚onków rady nadzorczej w ksztaÅ‚towanie procesu komunikacji – trzecie pytanie badawcze

5.3.1. Pytanie 15. Metody poprawy komunikacji

5.3.2. Pytanie 16. Pozostałe uwagi dotyczące komunikacji

5.4. Omówienie wyników

5.4.1. Omówienie dotyczÄ…ce pytaÅ„ badawczych

5.4.2. Inne potencjalne obszary badawcze

Zakończenie

Od autora

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Dodaj do koszyka Komunikacja między radą nadzorczą a zarządem w polskich spółkach giełdowych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.