Go global! Wywiady z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe - Onepress
ISBN: 978-83-246-7984-3
stron: 376, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2014-01-28
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 59,00 zł
Gdy polski rynek okazuje siÄ™ zbyt maÅ‚y…
Kiedy firma zaczyna spoglÄ…dać z ciekawoÅ›ciÄ… w stronÄ™ zagranicznego odbiorcy, zaczynajÄ… siÄ™ koszty i kÅ‚opoty. To prawda, ale ekspansjÄ™ na rynki zagraniczne rozpoczyna siÄ™ nie po to, by stracić, lecz po to, by zyskać. Jak to zrobić skutecznie, wiedzÄ… bohaterowie tej książki, zaÅ‚ożyciele i prezesi jedenastu polskich firm, którym udaÅ‚o siÄ™ dokonać miÄ™dzynarodowej ekspansji na szerokÄ… skalÄ™.
Krzysztof RybiÅ„ski przedstawia tu historie ich drogi do sukcesu, zmagania z przeciwnoÅ›ciami gospodarczymi i proceduralnymi czy problemami finansowymi, sposoby przezwyciężania nieufnoÅ›ci i różnic kulturowych, i wreszcie skuteczne, wypracowane przez lata metody na podbicie zagranicznych rynków zbytu. Zapoznanie siÄ™ z tymi wywiadami pozwoli polskim firmom ograniczyć koszty ekspansji miÄ™dzynarodowej, uniknąć kÅ‚opotów i odnieść sukces.
Ta książka to także hoÅ‚d oddany polskiej przedsiÄ™biorczoÅ›ci i jej reprezentantom, którzy - choć zaczynali dziaÅ‚alność lokalnie - potrafili myÅ›leć globalnie i patrzeć poza granice naszego kraju.
Prof. Krzysztof RybiÅ„ski - jeden z najbardziej znanych polskich ekonomistów. KarierÄ™ zawodowÄ… rozpoczynaÅ‚ jako informatyk w Japonii, potem byÅ‚ gÅ‚ównym ekonomistÄ… kilku banków, wiceprezesem NBP, gdzie pod jego nadzorem zmieniono sposób inwestowania rezerw dewizowych, dziÄ™ki czemu Polska w ciÄ…gu dwóch lat zarobiÅ‚a dodatkowo miliard dolarów. ByÅ‚ czÅ‚onkiem Komisji Nadzoru Finansowego, partnerem w globalnej firmie doradczej i czÅ‚onkiem wielu rad nadzorczych. Obecnie jest rektorem Akademii Finansów i Biznesu Vistula, w której studiuje 5000 studentów z 40 krajów. Prowadzi też wÅ‚asnÄ… firmÄ™ doradczÄ…. W 2012 roku zostaÅ‚ wybrany przez polskich przedsiÄ™biorców najczęściej sÅ‚uchanym przez nich ekonomistÄ…. Regularnie wystÄ™puje w telewizji, pisuje felietony do krajowych dzienników i tygodników, jego artykuÅ‚y ukazujÄ… siÄ™ też w „Financial Times”.
Patroni medialni:
Osoby które kupowały "Go global! Wywiady z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe", wybierały także:
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia Sprzedaży - droga do sprawczości, niezależności i pieniędzy 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Poradnik Rekinów Sprzedaży. Jak zostać Top Sellerem i nie zwariować 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Wizualna strona biznesu. Jak przekonywać, przewodzić i sprzedawać za pomocą rysunków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
- Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
Spis treści
Go global! Wywiady z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe -- spis treści
WSTĘP (9)
GETIN HOLDING - Leszek Czarnecki (21)
HTL-STREFA - Wojciech Wyszogrodzki (41)
INTEGER - Rafał Brzoska (77)
KGHM - Herbert Wirth (103)
LPP - Dariusz Pachla (123)
MASPEX - Krzysztof Pawiński (153)
MCI - Tomasz Czechowicz (189)
RADWAG - Witold Lewandowski (217)
SELENA - Krzysztof Domarecki (261)
SOLARIS - Solange Olszewska (299)
VIGO - Mirosław Grudzień (331)