Coaching biznesowy - Onepress

ISBN: 978-8-3774-6194-5
stron: 328, Format: ebook
Data wydania: 2010-05-21
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 39,90 zł
Skuteczny coaching może pomóc ludziom i organizacjom osiągnąć ich pełny potencjał, zmierzyć się z wyzwaniami i zrealizować określone cele. Coaching umożliwia osobisty i zawodowy rozwój, poprawia wydajność, polepsza wyniki, zwiększa poziom motywacji, a także pomaga w znalezieniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. Książka Coaching biznesowy jest książką cenną zarówno jako wprowadzenie do coachingu dla osób rozważających karierę coacha lub podjęcie współpracy z coachem, prywatnie bądź zawodowo, jak i jako źródło wiedzy dla doświadczonych coachów. Jest to praktyczny podręcznik, odpowiadający na pytania: co? i jak? w odniesieniu do coachingu. Omawia wiele tematów zarówno z perspektywy osobistej, jak i z perspektywy organizacji oraz wyjaśnia strukturę relacji coachingowej. Książka stanowi kompendium wiedzy o technikach, a także o tych najbardziej znanych i tych najświeższych modelach i narzędziach coachingu. Zawiera cenne wskazówki dotyczące szkoleń dla coachów, prowadzenia własnej działalności coachingowej oraz planowania sesji coachingowej. Uzupełniona o arkusze robocze, ćwiczenia, formularze oceny efektywności coachingu oraz międzynarodowe studia przypadków, książka ta stanowi kompletne źródło wiedzy o coachingu ukierunkowanym na poprawę efektywności. O AUTORZE Carol Wilson jest honorową wiceprezes i dyrektor ds. akredytacji w Association for Coaching oraz dyrektor zarządzającą w Performance Coach Training. Zasiada również w Radzie Performance Consultants International sir Johna Whitmorea. Osobiście doświadczyła korzyści z coachingu, współtworząc z Richardem Bransonem studio nagrań Virgin. Była pierwszą kobietą, która odniosła sukces w branży fonograficznej, zakładając świetnie prosperującą wytwórnię płytową. Obecnie Carol Wilson wykłada i prowadzi seminaria podczas konferencji poświęconych kulturze coachingowej oraz stylom przywództwa. Ponadto doradza i pomaga organizacjom wdrożyć strategie mające na celu zmianę ich kultur korporacyjnych. Carol Wilson była nominowana do nagród Association for Coaching: Influence in Coaching oraz Impact in Coaching.
Osoby które kupowały "Coaching biznesowy", wybierały także:
- Kwalifikacja A.36. Część 2. Prowadzenie rachunkowości. Podręcznik do nauki zawodów technik ekonomista i technik rachunkowości 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
- Mapy drogowe produktu - nowe podejście. Wyznaczanie kierunków rozwoju w czasach niepewności 67,00 zł, (33,50 zł -50%)
- Controlling w przykładach. Poradnik praktyka 37,00 zł, (18,50 zł -50%)
- Środki trwałe - Poznaj nowe przepisy 31,40 zł, (17,27 zł -45%)
- ABC Excel 2010 PL 29,00 zł, (15,95 zł -45%)
Spis treści
Coaching biznesowy eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- * * *
- * * *
- * * *
- Dedykacja
- Przedmowa sir Johna Whitmorea
- Słowo wstępne sir Richarda Bransona
- Podziękowania
- Wstęp
- Część I PODSTAWY COACHINGU: O TYM JAK, KTO, KIEDY I GDZIE, CZYLI COACHING BIZNESOWY I PRZYWÓDZTWO
- Rozdział 1 Czym jest coaching
- Historia coachingu
- Siedem zasad coachingu
- Różnice pomiędzy coachingiem a pokrewnymi dyscyplinami
- Kultura coachingowa w praktyce: The Virgin Empire
- Budowanie kultury coachingowej
- Rozdział 2 Techniki coachingowe
- Słuchanie
- Zadawanie pytań
- Parafraza, odzwierciedlanie i intuicja
- Pozwolenie
- Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej
- Rozdział 3 Modele coachingowe
- Inteligencja emocjonalna
- Model GROW
- Model EXACT
- Rozdział 4 Proces coachingu
- Seria sesji coachingowych
- Czas trwania sesji coachingowych
- Rezygnacja z coachingu i odwoływanie sesji
- Sesja wprowadzająca
- Wyznaczenie celów
- Sesja druga: planowanie strategiczne
- Sesje pośrednie
- Sesja podsumowująca
- Struktura sesji coachingowej
- Rozdział 5 Trening coacha
- Kto może zostać coachem
- Stopnie zaawansowania w profesji coacha
- Wybór firmy szkoleniowej
- Forma szkolenia
- Coaching i szkolenia w organizacjach
- Ocena kompetencji i akredytacja
- Rozdział 6 Własna działalność coachingowa
- Marketing
- Pozyskiwanie klientów korporacyjnych
- Marketing w sieci
- Dobicie targu
- Warunki płatności
- Stawki
- Dokumentacja
- Coaching dla klientów niszowych
- Profesjonalizm
- Mentoring i superwizja
- Etyka
- Rozdział 7 Jak stworzyć kulturę coachingu w organizacji
- Kogo coachować w organizacji
- Zachowanie poufności
- Nieformalny coaching w organizacji
- Wykorzystanie umiejętności coachingowych w pracy
- Trening coacha wewnętrznego
- Ocena efektywności coachingu w organizacji
- Coaching a różnice kulturowe
- Budowanie kultury coachingowej w organizacji
- Podsumowanie
- Rozdział 1 Czym jest coaching
- Część II Coaching zaawansowany: narzędzia, modele i międzynarodowe studia przypadków
- Rozdział 8 Narzędzia w coachingu
- Czysty język, metafora i emergent knowledge Davida Grovea
- Metoda gadającego patyka
- Teorie reakcji na zmianę: krzywa zmiany i cztery pokoje zmiany
- Analiza transakcyjna
- Kwestionariusz wartości
- Narzędzia transformacji kulturowej
- Coaching systemowy
- Metodologia appreciative inquiry
- Wskaźnik typów osobowości MBTI
- Badanie 360°
- Programowanie neurolingwistyczne
- Mowa ciała
- Coaching przez telefon
- Miejsce coacha w hierarchii organizacji
- Hierarchia potrzeb w organizacji
- Jak zmieniają się ludzie i organizacje
- Powiązania pomiędzy poszczególnymi elementami coachingu
- Rozdział 9 Studia przypadków
- Delegowanie i odpowiedzialność
- Szkolenie dla coachów w NHS
- Ocena efektywności coachingu w OFGEM
- Rozwój kariery w świecie finansów
- Budowanie pewności siebie i poczucia własnej wartości
- Coaching wewnętrzny w BBC
- Macedonia: wzrost sprzedaży w ramach projektu HRDF
- Kalifornia, USA: coaching kariery naukowej
- Australia: poprawa jakości zarządzania w Orica
- Abu Zabi: Coaching biznesowy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich
- Australia: Przywództwo a wyniki; budowanie organizacji IT opartej na wartościach
- Japonia: style zarządzania i planowanie sukcesji
- Dylematy moralne a wyzwania coachingu
- Narzędzie pomiaru zwrotu z inwestycji Coaching for Performance ROI
- Rozdział 8 Narzędzia w coachingu
- Załącznik A Pytania budujące świadomość
- Załącznik B Arkusze robocze
- Załącznik C Wzory umów o świadczenie usług coachingowych
- Załącznik D Ewaluacja coachingu
- Zasoby
- O autorce
- Spis treści