Big Data. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie - Onepress

ISBN: 978-8-3774-6515-8
stron: 264, okładka: twarda
Data wydania: 2014-06-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 51,35 zł (poprzednio: 59,71 zł)
Oszczędzasz: 14% (-8,36 zł)
Odkrywczy opis najnowszych trendów technologicznych i ich znaczącego wpływu na gospodarkę, naukę i społeczeństwo Jaki kolor nadwozia powinieneś wybrać, kupując używany samochód, jeżeli chcesz zwiększyć prawdopodobieństwo nabycia samochodu w dobrym stanie? W jaki sposób władze mogą zlokalizować najbardziej niebezpieczne studzienki w Nowym Jorku, żeby zapobiec ich eksplozjom? Jak według Googlea będzie rozprzestrzeniała się epidemia wirusa grypy H1N1?
Odpowiedzią na te i wiele innych pytań jest big data. Termin big data odnosi się do naszych nowo nabytych umiejętności przetwarzania ogromnych ilości informacji, ich błyskawicznej analizy i wyciągania odkrywczych wniosków. To nowe podejście może przekształcić niezliczone zjawiska począwszy od cen biletów lotniczych po treść milionów książek w dającą się przeszukiwać formę i wykorzystać rosnącą moc obliczeniową komputerów do odkrycia zależności, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Rewolucja ta, porównywalna z pojawieniem się internetu, a może nawet wynalezieniem druku, zmieni w najbliższych latach nasz sposób myślenia o biznesie, zdrowiu, polityce, edukacji i innowacjach. Niesie ze sobą również nowe zagrożenia, poczynając od końca prywatności takiej, jaką znamy, a kończąc na ewentualnym karaniu za jeszcze niedokonane czyny wyłącznie na podstawie przewidywań naszych przyszłych zachowań wynikających z analizy ogromnych zbiorów danych.
W tej napisanej jasnym językiem, często zaskakującej książce dwaj czołowi eksperci wyjaśniają, czym jest big data, jak zmieni nasze życie i co możemy zrobić, by uchronić się przed związanym z tym zjawiskiem niebezpieczeństwem. Big data jest pierwszą tak obszerną pracą poświęconą temu problemowi. Viktor Mayer-Schönberger profesor w działającym w ramach Uniwersytetu Oksfordzkiego Oxford Internet Institute, gdzie zajmuje się problematyką nadzoru i regulowania internetu. Powszechnie szanowany autorytet w dziedzinie big data, autor ponad stu artykułów i ośmiu książek ostatnia z nich to Delete: The Virtue of Forgetting in the Digital Age. Doradza wielu korporacjom i organizacjom na całym świecie, między innymi firmie Microsoft i Światowemu Forum Ekonomicznemu. Kenneth Cukier jest redaktorem Economist zajmującym się gospodarką i nowymi technologiami oraz cenionym komentatorem zjawiska big data. Jego artykuły dotyczące biznesu i gospodarki pojawiły się między innymi w dziennikach New York Times i Financial Times.
Osoby które kupowały "Big Data. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie", wybierały także:
- Analiza biznesowa. Praktyczne modelowanie organizacji 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
- TO TWOJA FIRMA. 12 KROKÓW DO SUKCESU 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
- Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy 34,90 zł, (17,45 zł -50%)
- Sygnał i szum. Sztuka prognozowania w erze technologii 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- RozGROMić konkurencję. Sprawdzone w boju strategie dowodzenia, motywowania i zwyciężania. Wydanie II rozszerzone 49,00 zł, (24,50 zł -50%)