Zwinnologia. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą - Onepress
ISBN: 978-83-8087-658-3
stron: 480, Format: ebook
Data wydania: 2019-06-14
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 44,90 zł
Doświadczyłeś zmiany na własnej skórze? Szukałeś metody poradzenia sobie ze zmianami? Jesteśmy skłonni się założyć, że zetknąłeś się z takimi podejściami:
- Wiemy, jak zaplanować cały proces zmiany! Najważniejsza jest twarda metoda, konkretne kroki.
- Każda zmiana rodzi opór! Ludzie przeżywają zmianę jak traumatyczne przeżycie i trzeba im pomagać przejść przez ten proces.
Każde z tych podejść jest znane od wielu, wielu lat. A jaka jest ich skuteczność? Na podstawie badań możemy powiedzieć, że posługując się nimi, masz 30% szans na sukces.
Jarosław Rubin, Wiesław Grabowski i Marek Naumiuk opisują nowe, zwinne podejście do zmian. Zamiast trzymać się kurczowo planu, ciągle szukaj nowej wiedzy i informacji zwrotnych płynących od wszystkich, na których zmiana ma wpływ, i odpowiednio modyfikuj swoje działania. Gdy doświadczysz tak zwanego oporu, potraktuj go jako źródło dodatkowej informacji od pracowników.
Autorzy twierdzą, że sukces zmiany zależy od zwinnego podejścia do zarządzania, i opisują je, łącząc oba podejścia w nową całość, a Edyta Madej ilustruje książkę rysunkami ułatwiającymi zrozumienie i zapamiętanie przedstawionej koncepcji. Zwinne podejście oznacza, że droga do celu jest ciągłym powtarzaniem cyklu uczenia się poprzez działanie: Wgląd (diagnoza) – Wybór opcji działań – Eksperyment.
Chcesz teorii? Znajdziesz ją w pierwszej części książki.
Szukasz praktyki? Na końcu znajdziesz opis ponad 50 zwinnych narzędzi do wykorzystania oraz propozycję wdrożenia nowego podejścia do zarządzania zmianą w twojej organizacji.
Sięgnij po tę książkę i znajdź w niej inspirację do własnych działań. Eksperymentuj, wyciągaj wnioski z rezultatów swoich prób i doświadczeń i osiągaj sukces.
Osoby które kupowały "Zwinnologia. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą", wybierały także:
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Gra bez końca 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
Spis treści
Zwinnologia. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą eBook -- spis treści
Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Spis treści
Przedmowa
1. Czy potrzebna jest jeszcze jedna książka o zarządzaniu zmianą?
1.1. Klasyka nie rządzi, czyli ponad 20 lat porażek
1.2. Einstein wyznacza kierunek
1.3. Menedżer w świecie SPAM-u
1.4. Przestroga Czerwonej Królowej
1.5. Źródła inspiracji – czego możemy nauczyć się od informatyków i wizjonerów?
2. Co jest do zrobienia i w jaki sposób? Aspekt organizacyjny
2.1. Reakcja na świat SPAM-u
2.2. Wgląd – zajrzyj firmie głęboko w oczy
2.3. Opcje działań – strzeż się jedynie słusznej drogi
2.4. Eksperymenty – klucz do zwinności
2.5. Trzymaj rękę na pulsie – monitorowanie wdrożenia
3. Kto ma to zrobić? Ludzie – to przez nich albo dzięki nim
3.1. Solidny most
3.2. „Każda zmiana rodzi opór”?
3.3. Dlaczego biskup chciał się dać oszukać, czyli przekleństwo pragnienia kontroli
3.4. Neurony i zmiana, czyli skąd biorą się reakcje ludzi na bodźce
3.5. Od Innowatorów do Negatorów
3.6. Łamać opór czy radzić sobie z reakcjami
3.7. Angażować, jak to łatwo powiedzieć
3.8. Komunikacja, czyli powiedz, napisz, pokaż
3.9. Kultura zjada zmianę na śniadanie
3.10. Kiedy utkniesz, czyli jak pokonać bariery na drodze do sukcesu zmian
4. Przeczytać to za mało, czyli jak wdrożyć zwinne podejście do zmiany
4.1. Przekonanie sponsorów do zwinnego podejścia
4.2. Wprowadzenie Zwinnego Zarządzania Zmianą w organizacji
5. Katalog narzędzi Zwinnego Zarządzania Zmianą
5.1. 5 komponentów komunikatu o zmianie
5.2. 5 × Dlaczego
5.3. 6 taktyk radzenia sobie z reakcjami na zmiany
5.4. 8 etapów zmiany Kottera
5.5. Analiza 5 Barier
5.6. Analiza Pola Sił – Kanwa taktyczna
5.7. Antyproblem
5.8. Badanie kultury organizacyjnej OCAI
5.9. Błyskawiczne prezentacje
5.10. Burza mózgów (pisemna)
5.11. Co by zrobił?
5.12. Diagnoza „syndromu małża”
5.13. Drabina sprawstwa
5.14. Drabina wnioskowania
5.15. Gorące krzesło
5.16. Hakowanie kultury organizacyjnej
5.17. Indeks zadowolenia
5.18. Informacja zwrotna – lista kontrolna
5.19. Jeździec i Słoń
5.20. Kalendarz Niko-niko
5.21. Kanwa opowieści
5.22. Karty Kudo
5.23. Kręgi na wodzie
5.24. Krzywa zmiany Virginii Satir
5.25. Lean Coffee™
5.26. Mapa sfery wpływu
5.27. Mapa zmiany
5.28. Mapowanie interesów
5.29. Metoda delficka
5.30. Model 20-60-20
5.31. Model 7S
5.32. Model doboru taktyk radzenia sobie z reakcjami na zmianę wg Lorscha
5.33. Model NOWINA
5.34. Model SPAZM
5.35. Model Vrooma-Yettona-Jago
5.36. Moving Motivators
5.37. Odwrócone gorące krzesło
5.38. Otwarta Przestrzeń
5.39. Plan komunikacji
5.40. Planning Poker™
5.41. Radiator informacji
5.42. Retrospektywa
5.43. Rozmiary koszulek
5.44. Rozmowa w Kawiarence
5.45. Słownik Negatora
5.46. Strategiczna Kanwa Zmiany
5.47. Szablon hipotezy
5.48. Szalone ósemki
5.49. Sztuczne założenie
5.50. Tabela rankingu ilościowego
5.51. Tablica eksperymentów
5.52. Tablica Kanban zestawiająca działania do realizacji
5.53. Tory pływackie
5.54. Wykres kosztu/wartości opcji działań
5.55. Złoty krąg
Coś się kończy, coś się zaczyna…
Kudos
Bibliografia