Zarz - Onepress
ISBN: 978-83-7941-616-5
stron: 237, Format: ebook
Data wydania: 2010-01-01
Ksi臋garnia: Onepress
Cena ksi膮偶ki: 55,25 z艂 (poprzednio: 65,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-9,75 z艂)
Osoby kt贸re kupowa艂y "Zarz", wybiera艂y tak偶e:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 z艂
- Rozw 0,00 z艂
- Metody ilo 0,00 z艂
- ABC wsp 0,00 z艂
- O wsp贸艂czesnych praktykach genderyzacji cia艂a 76,67 z艂, (6,90 z艂 -91%)
Spis tre艣ci
Zarz膮dzanie wsp贸艂czesnymi przedsi臋biorstwami. Uwarunkowania strategiczne, innowacyjne i kulturowe. Tom 7 eBook -- spis tre艣ci
Wprowadzenie 9
Cz臋艣膰 I
Zagadnienia strategiczne w przedsi臋biorstwach
1. Rola marketingu terytorialnego w procesie kszta艂towania pozycji przedsi臋biorstwa w otoczeniu - Janusz Dworak 13
1.1. Marketing terytorialny 14
1.2. Wsp贸艂praca na osi przedsi臋biorstwo - w艂adze samorz膮dowe 15
1.3. Tworzenie pozytywnego wizerunku regionu jako element marketingu terytorialnego 18
1.4. To偶samo艣膰 regionu jako element marketingu terytorialnego 20
Streszczenie/Summary 23
Bibliografia 23
2. O istocie i strukturze strategii finansowej przedsi臋biorstwa - Jacek Jaworski 25
2.1. Strategia finansowa jako strategia funkcjonalna w przedsi臋biorstwie 25
2.2. Strategia inwestycyjna 28
2.3. Strategie finansowania dzia艂alno艣ci 30
2.4. Strategie gospodarowania kapita艂em sta艂ym i obrotowym 31
2.5. Strategia kreowania warto艣ci dodanej i strategia p艂ynno艣ci finansowej 33
Streszczenie/Summary 34
Bibliografia 35
3. Dylematy wyboru strategicznego wsp贸艂czesnych przedsi臋biorstw - Andrzej Kaleta 37
3.1. Podstawowe pola wyboru strategicznego 37
3.2. Uwarunkowania wyboru pomi臋dzy strategi膮 dywersyfikacji i koncentracji 40
3.3. Uwarunkowania wyboru pomi臋dzy strategi膮 wyr贸偶nienia i kosztow膮 42
3.4. Uwarunkowania wyboru pomi臋dzy strategi膮 ekspansji i stabilizacji 45
3.5. Uwarunkowania wyboru pomi臋dzy strategi膮 pioniera i na艣ladowcy 47
Streszczenie/Summary 49
Bibliografia 50
4. Tomasz Bata: przedsi臋biorca i strateg biznesu - Leszek Fryderyk Korzeniowski 51
Streszczenie/Summary 57
Bibliografia 58
5. Model oceny strategii na przyk艂adzie wydawnictwa - Jan Kreft 61
5.1. Potrzeba strategii 61
5.2. Weryfikacyjna strategii marketingowej 65
Streszczenie/Summary 70
Bibliografia 70
6. Strategie w warunkach du偶ej inercji zmian - Krzysztof 艁obos 73
6.1. Kluczowe obszary dzia艂a艅 strategicznych w warunkach ograniczonego strategic choice 74
6.2. Charakterystyka kluczowych obszar贸w dzia艂a艅 strategicznych 74
Streszczenie/Summary 77
7. Mapa grup strategicznych w sektorze kamienia naturalnego na przyk艂adzie przedsi臋biorstw Gminy Strzegom - Monika Wilk-Lechniak 79
7.1. Istota tworzenia map grup strategicznych 79
7.2. Mapy grup strategicznych w strzegomskim sektorze kamieniarskim 81
7.3. Bariery mobilno艣ci wewn膮trzsektorowej 87
Streszczenie/Summary 89
Bibliografia 90
8. Strategie zarz膮dzania ryzykiem zmian kursu walutowego w dzia艂alno艣ci wsp贸艂czesnych przedsi臋biorstw - Monika Wyrzykowska 91
8.1. Ryzyko zmian kursu walutowego w dzia艂alno艣ci przedsi臋biorstw 91
8.2. Metody zabezpieczania si臋 przedsi臋biorstw przed ryzykiem walutowym 92
8.3. Ocena skuteczno艣ci metod zabezpieczania si臋 przed zmianami kurs贸w walutowych przedsi臋biorstw za pomoc膮 wybranych instrument贸w 97
Streszczenie/Summary 101
Bibliografia 102
Cz臋艣膰 II
Innowacyjno艣膰 w funkcjonowaniu przedsi臋biorstw
9. Innowacje produktowe w pomorskim przetw贸rstwie spo偶ywczym - Sylwia Badowska 105
9.1. Innowacje produktowe na rynku 105
9.2. Innowacje produktowe przedsi臋biorstw - badanie w艂asne 109
Streszczenie/Summary 112
Bibliografia 113
10. Zarz膮dzanie innowacjami w przedsi臋biorstwie poprzez wzornictwo - Maciej Brzozowski 115
10.1. Istota i bariery kreatywno艣ci w przedsi臋biorstwie 115
10.2. Istota i rodzaje innowacji 118
10.3. Wzornictwo jako narz臋dzie innowacji 120
Streszczenie/Summary 124
Bibliografia 125
11. Program operacyjny innowacyjna gospodarka jako 藕r贸d艂o finansowania nowoczesnych rozwi膮za艅 w ma艂ych i 艣rednich przedsi臋biorstwach - Anna Dr贸zd 127
11.1. Ma艂e i 艣rednie przedsi臋biorstwa w wojew贸dztwie pomorskim w latach 2006-2007 127
11.2. Innowacyjno艣膰 i konkurencyjno艣膰 przedsi臋biorstw 131
11.3. Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka jako instrument wspierania ma艂ej i 艣redniej przedsi臋biorczo艣ci 132
11.4. Ocena wykorzystania funduszy z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 138
Streszczenie/Summary 140
Bibliografia 142
12. Zarz膮dzanie innowacj膮 a rynek NewConnect - Stanis艂aw Kaszuba 143
12.1. Istota innowacji 144
12.1.1. Definicja innowacji 144
12.1.2. Strategia B艂臋kitnego Oceanu 145
12.2. Zarz膮dzanie innowacjami 146
12.3. Rynek NewConnect 148
12.3.1. Charakterystyka uczestnik贸w rynku NewConnect 150
12.3.2. Innowacje na rynku NewConnect 151
Streszczenie/Summary 152
Bibliografia 153
13. Innowacyjno艣膰 pa艅stw Unii Europejskiej w kontek艣cie realizacji cel贸w lizbo艅skich - Katarzyna Kozio艂 155
13.1. Fiasko strategii lizbo艅skiej 156
13.2. Innowacyjno艣膰 pa艅stw Unii Europejskiej 160
13.3. Strategia Europa 2020 166
Streszczenie/Summary 172
Bibliografia 173
14. Innowacja strategiczna - mieszanina strategii i kultury - Bogdan Nogalski, Wojciech Machel 175
14.1. Innowacyjne strategie bank贸w uniwersalnych 175
Streszczenie/Summary 180
Bibliografia 182
15. Zarz膮dzanie innowacjami bankowymi - Andrzej Pomykalski, Sebastian Bakalarczyk 183
15.1. Istota innowacji 183
15.2. Cechy charakterystyczne innowacji bankowych 188
15.3. Zarz膮dzanie innowacjami 192
15.4. Zastosowanie innowacji w zarz膮dzaniu bankiem 194
Streszczenie/Summary 198
Bibliografia 198
Cz臋艣膰 III
Kultura we wsp贸艂czesnych organizacjach
16. Wyb贸r typu kultury organizacyjnej dla biblioteki jako sk艂adnika wy偶szej szko艂y niepublicznej - Aleksandra Ignaczak 203
16.1. Poj臋cie kultury organizacyjnej 203
16.2. Przegl膮d klasyfikacji kultur organizacyjnych pod k膮tem zastosowania ich w bibliotece wy偶szej szko艂y niepublicznej 204
16.3. Wyb贸r kultury organizacyjnej dla biblioteki wy偶szej szko艂y niepublicznej 211
Streszczenie/Summary 213
Bibliografia 213
17. Kultura organizacyjna jako kontekst w procesie budowania strategii organizacji - Sylwester Marek Kania 215
17.1. Kultura organizacyjna i strategia - zale偶no艣ci i uwarunkowania 216
17.2. Strategia i kultura w uj臋ciu zasobowym 218
17.3. Kierowanie relacj膮 strategia - kultura w procesie zmian w organizacji 221
Streszczenie/Summary 222
Bibliografia 222
18. Determinanty proinnowacyjnej kultury organizacji w przedsi臋biorstwach przemys艂owych - Anna Strycharska-Rudzewicz, Ma艂gorzata Juchniewicz 225
18.1. Czynniki determinuj膮ce proinnowacyjn膮 kultur臋 organizacji 226
18.2. Metodyka bada艅 229
18.3. Wyniki bada艅 i ich om贸wienie 230
Streszczenie/Summary 233
Bibliografia 234