reklama - zainteresowany?

Zarz - Onepress

Zarz
ebook
Autor: Aldona Uzi
ISBN: 978-83-7941-615-8
stron: 337, Format: ebook
Data wydania: 2013-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 45,90 z艂 (poprzednio: 54,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-8,10 z艂)

Dodaj do koszyka Zarz

Tagi: Ekonomia | Marketing

Zarz

Dodaj do koszyka Zarz

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Zarz", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzak贸w

Dodaj do koszyka Zarz

Spis tre艣ci

Zarz膮dzanie wsp贸艂czesnym przedsi臋biorstwem. Problemy gospodarcze w oczach m艂odego pokolenia. Tom 1 eBook -- spis tre艣ci

Wprowadzenie 13

Cz臋艣膰 I
Rachunkowo艣膰

1. Zasady (polityka) rachunkowo艣ci wed艂ug krajowych i mi臋dzynarodowych standard贸w rachunkowo艣ci - Iwona Skowyra 19
1.1. Poj臋cie i cel polityki rachunkowo艣ci 19
1.1.1. Poj臋cie polityki rachunkowo艣ci 19
1.1.2. Cele polityki rachunkowo艣ci 20
1.1.3. Kreatywna rachunkowo艣膰 a cele polityki bilansowej 22
1.2. Klasyfikacja polityki bilansowej 22
1.2.1. Makro- i mikropolityka rachunkowo艣ci 22
1.2.2. Polityka rachunkowo艣ci wed艂ug typ贸w instrument贸w 23
1.2.3. Polityka bilansu handlowego i podatkowego 24
1.3. Polityka rachunkowo艣ci w 艣wietle Mi臋dzynarodowych Standard贸w Sprawozdawczo艣ci Finansowej 24
1.3.1. Znaczenie Mi臋dzynarodowych Standard贸w Sprawozdawczo艣ci Finansowej 24
1.3.2. Zasady rachunkowo艣ci wed艂ug krajowych i mi臋dzynarodowych standard贸w rachunkowo艣ci 25
1.3.3. Zasady (polityka) rachunkowo艣ci wed艂ug Mi臋dzynarodowego Standardu Rachunkowo艣ci Nr 8 26
Streszczenie/Summary 27
Bibliografia 28

2. Rachunkowo艣膰 kreatywna a nieuczciwe praktyki ksi臋gowe - Karolina M艂ynarczyk 31
2.1. Rachunkowo艣膰 kreatywna a agresywna 31
2.1.1. Poj臋cie rachunkowo艣ci kreatywnej 31
2.1.2. Poj臋cie rachunkowo艣ci agresywnej 33
2.2. Przyczyny wzrostu zainteresowania negatywnymi praktykami ksi臋gowymi 35
2.3. Instrumenty rachunkowo艣ci agresywnej 36
2.4. Fa艂szowanie sprawozda艅 finansowych - wybrane przyk艂ady 37
2.5. Regulacje prawne wobec zjawiska fa艂szowania sprawozda艅 finansowych 38
2.5.1. Odpowiedzialno艣膰 na podstawie Kodeksu karnego 39
2.5.2. Odpowiedzialno艣膰 na podstawie ustawy o rachunkowo艣ci 39
2.5.3. Odpowiedzialno艣膰 na podstawie Kodeksu karnego skarbowego 40
Streszczenie/Summary 41
Bibliografia 41

3. Metody amortyzacji 艣rodk贸w trwa艂ych - Iwona Skowyra 43
3.1. Istota amortyzacji 43
3.1.1. Poj臋cie amortyzacji 43
3.1.2. Funkcje amortyzacji 45
3.1.3. Czynniki okre艣laj膮ce wielko艣膰 amortyzacji 46
3.2. Klasyfikacja metod amortyzacji 46
3.2.1. Rozw贸j metod amortyzacji 46
3.2.2. Metody akceptowane zar贸wno przez prawo podatkowe, jak i bilansowe 48
3.2.3. Pozosta艂e metody stosowane w praktyce 50
3.2.4. Metody zgodne z Mi臋dzynarodowymi Standardami Rachunkowo艣ci 51
3.3. Metody amortyzacji stosowane w przedsi臋biorstwach 52
3.3.1. Mo偶liwe zmiany stosowanych metod amortyzacji w przedsi臋biorstwie XYZ 52
3.3.2. Ocena stosowanych metod amortyzacji na podstawie bada艅 ankietowych 54
Streszczenie/Summary 56
Bibliografia 56

4. Wycena i amortyzacja 艣rodk贸w trwa艂ych w 艣wietle ustawy o rachunkowo艣ci i MSR - Arkadiusz Szulc 59
4.1. Zakres i definicja 艣rodk贸w trwa艂ych 60
4.1.1. Poj臋cie 艣rodk贸w trwa艂ych przyj臋te przez ustaw臋 o rachunkowo艣ci 60
4.1.2. Cel i zakres 艣rodk贸w trwa艂ych zgodnie z MSR 61
4.1.3. Por贸wnanie regulacji krajowych i mi臋dzynarodowych w odniesieniu do definiowania i zakresu 艣rodk贸w trwa艂ych 61
4.2. Zasady wyceny 艣rodk贸w trwa艂ych 62
4.2.1. Warto艣膰 pocz膮tkowa 艣rodk贸w trwa艂ych 62
4.2.2. Wycena 艣rodk贸w trwa艂ych na moment bilansowy 64
4.3. Amortyzacja rzeczowych aktyw贸w trwa艂ych 64
4.3.1. Amortyzacja 艣rodk贸w trwa艂ych w uj臋ciu bilansowym 64
4.3.2. Amortyzacja w 艣wietle prawa podatkowego 66
4.3.3. Por贸wnanie amortyzacji w 艣wietle przepis贸w bilansowych i podatkowych 68
4.4. Trwa艂a utrata warto艣ci 69
4.4.1. Procedura ustalania utraty warto艣ci 艣rodk贸w trwa艂ych 69
4.4.2. Przes艂anki utraty warto艣ci rzeczowych aktyw贸w trwa艂ych 71
Streszczenie/Summary 72
Bibliografia 73

5. Wycena warto艣ci niematerialnych i prawnych w 艣wietle polskiego i mi臋dzynarodowego prawa bilansowego - Katarzyna Polakowska 75
5.1. Wycena pocz膮tkowa i bilansowa aktyw贸w niematerialnych wed艂ug przepis贸w krajowych (z uwzgl臋dnieniem amortyzacji oraz trwa艂ej utraty warto艣ci) 77
5.2. Wycena warto艣ci niematerialnych w 艣wietle mi臋dzynarodowego prawa bilansowego 81
5.3. Postanowienia MSSF 1 dotycz膮ce warto艣ci niematerialnych 85
Streszczenie/Summary 86
Bibliografia 87

6. Wycena w warto艣ci godziwej - MSSF 13 - Arkadiusz Szulc 89
6.1. Definicja warto艣ci godziwej 90
6.2. Techniki wyceny 92
6.3. Hierarchia warto艣ci godziwej 93
6.4. Wycena przy pocz膮tkowym uj臋ciu 95
6.5. Warto艣膰 godziwa aktyw贸w niefinansowych 95
6.6. Wycena warto艣ci godziwej zobowi膮za艅 i kapita艂贸w w艂asnych jednostki 97
6.7. Ujawnianie informacji 98
Streszczenie/Summary 100
Bibliografia 101

7. Bud偶etowanie jako metoda zarz膮dzania kosztami w podlaskich przedsi臋biorstwach - Robert Parzonko, 艁ukasz Kruszewski 103
7.1. Bud偶etowanie jako metoda planowania koszt贸w 104
7.2. Opis zastosowanej metody badawczej 110
7.3. Metody, okres oraz koszty obj臋te bud偶etowaniem w podlaskich przedsi臋biorstwach 112
Streszczenie/Summary 117
Bibliografia 118

8. Kredyt bankowy w podmiotowej koncepcji rachunkowo艣ci - Daniel Wieteski 119
8.1. Podmiot gospodarczy w rachunkowo艣ci 119
8.2. Miejsce kredytu w dzia艂alno艣ci przedsi臋biorstwa i banku 121
8.3. Funkcjonowanie kredytu bankowego w systemie rachunkowo艣ci przedsi臋biorstwa i banku 124
8.3.1. Kredyt w rachunkowo艣ci przedsi臋biorstwa 124
8.3.2. Kredyt w rachunkowo艣ci banku 128
8.4. Por贸wnanie roli kredytu w przedsi臋biorstwie i banku ze szczeg贸lnym uwzgl臋dnieniem aspektu ewidencyjno-ksi臋gowego 130
Streszczenie/Summary 134
Bibliografia 135

Cz臋艣膰 II
Finanse przedsi臋biorstw i analiza finansowa

9. Wielko艣膰 przedsi臋biorstw i 藕r贸d艂a ich finansowania - Mariusz Borowski, Sylwia Topczewska 139
9.1. Klasyfikacja przedsi臋biorstw pod wzgl臋dem wielko艣ci oraz ich udzia艂 w tworzeniu PKB na przyk艂adzie polskiej gospodarki 140
9.2. Wybrane 藕r贸d艂a finansowania dzia艂alno艣ci przedsi臋biorstw 141
9.2.1. Klasyfikacja 藕r贸de艂 finansowania 141
9.2.2. Rodzaje 藕r贸de艂 finansowania dzia艂alno艣ci przedsi臋biorstw 143
9.2.2.1. Fundusze por臋cze艅 kredytowych 144
9.2.2.2. Fundusze po偶yczkowe 145
9.2.2.3. Venture capital 145
9.2.2.4. Business angels 147
9.2.3. Inne instrumenty u艂atwiaj膮ce dzia艂alno艣膰 przedsi臋biorstwa 148
9.2.3.1. Factoring 148
9.2.3.2. Leasing 148
9.2.3.3. Kredyt kupiecki 149
9.2.3.4. Kredyt bankowy 150
Streszczenie/Summary 152
Bibliografia 153

10. Sprawozdanie finansowe jako 藕r贸d艂o informacji w analizie p艂ynno艣ci przedsi臋biorstwa - Kamil Mazurkiewicz 155
10.1. Bilans 155
10.2. Rachunek zysk贸w i strat 158
10.3. Rachunek przep艂yw贸w pieni臋偶nych 160
Streszczenie/Summary 163
Bibliografia 163

11. Podstawowe rozbie偶no艣ci mi臋dzy wynikiem finansowym a kasowym i ich macierzowa analiza na przyk艂adzie sp贸艂ek z indeksu WIG20 i mWIG40 - Daniel Wieteski 165
11.1. Wynik finansowy i kasowy a zasady rachunkowo艣ci 166
11.1.1. Zasada memoria艂owa i zasada kasowa 166
11.1.2. R贸偶nice mi臋dzy wynikiem finansowym a kasowym w 艣wietle teorii rachunkowo艣ci 166
11.2. Podstawowe korekty wyniku finansowego (memoria艂owego) na gruncie MSR 7 "Rachunek przep艂yw贸w pieni臋偶nych" 168
11.3. Macierz (mapa) wynik finansowy - wynik kasowy jako podstawa analizy rozbie偶no艣ci 170
11.3.1. Podej艣cie statyczne 170
11.3.2. Podej艣cie dynamiczne 172
11.4. Praktyka sp贸艂ek notowanych na GPW w Warszawie w zakresie kszta艂towania relacji wynik finansowy - wynik kasowy 175
11.4.1. Charakterystyka pr贸by badawczej i opis badania 175
11.4.2. Wyniki badania 175
Aneks 180
Streszczenie/Summary 181
Bibliografia 182

12. Interdyscyplinarne podej艣cie do ryzyka w zarz膮dzaniu przedsi臋biorstwem - Przemys艂aw Pytel 183
12.1. O ryzyku? 183
12.2. Interdyscyplinarny podzia艂 ryzyka 185
Streszczenie/Summary 194
Bibliografia 195

Cz臋艣膰 III
Finanse publiczne i bankowo艣膰

13. Skuteczno艣膰 polityki pieni臋偶nej i fiskalnej w 艂agodzeniu skutk贸w kryzysu finansowego w Polsce - Anita Korzeniowska 199
13.1. Polityka pieni臋偶na i fiskalna jako narz臋dzie pobudzania koniunktury w 艣wietle teorii i praktyki ekonomicznej 199
13.1.1. Ewolucja pogl膮d贸w na polityk臋 ekonomiczn膮 199
13.1.2. Polityka pieni臋偶na 201
13.1.3. Polityka fiskalna 202
13.1.4. Skuteczno艣膰 polityki fiskalnej i monetarnej w modelu Hicksa-Hansena 203
13.2. 艢wiatowy kryzys finansowy - przyczyny, przebieg i pr贸by 艂agodzenia 204
13.2.1. Przyczyny i przebieg 艣wiatowego kryzysu finansowego 204
13.2.2. Odpowiedzi narz臋dzi polityki gospodarczej na kryzys finansowy w skali globalnej - kr贸tki przegl膮d 205
13.3. Reakcje polskiej polityki ekonomicznej na kryzys finansowy 207
13.3.1. Przebieg kryzysu finansowego w Polsce 207
13.3.2. Odpowied藕 rz膮du i banku centralnego na kryzys i pr贸ba oceny podj臋tych dzia艂a艅 209
13.4. Wp艂yw polityki pieni臋偶nej i fiskalnej na niwelowanie skutk贸w kryzysu w Polsce 210
13.4.1. Za艂o偶enia i cel badania 210
13.4.2. Estymacja zale偶no艣ci pomi臋dzy narz臋dziami polityki ekonomicznej a realnymi i nominalnymi wielko艣ciami w gospodarce 212
13.4.3. Pr贸ba wykre艣lenia krzywych IS i LM dla polskiej gospodarki 212
Streszczenie/Summary 215
Bibliografia 216

14. Polski sektor finansowy w obliczu kryzysu - przejawy i dzia艂ania zabezpieczaj膮ce - Mateusz Kuklo 219
14.1. Geneza kryzysu w Stanach Zjednoczonych 220
14.2. Zmiany w regulacjach bankowych w Polsce w czasach kryzysu 223
14.2.1. Polski sektor bankowy w obliczy kryzysu 223
14.2.2. G艂贸wne zmiany regulacyjne i dzia艂ania nadzorcze w latach 2007-2008 224
14.2.3. P艂ynno艣膰 225
14.2.4. Wzmocnienie bazy kapita艂owej 227
14.2.5. Przywracanie klimatu zaufania 228
14.2.6. Konkluzja 229
14.3. Dzia艂ania nadzorcze podj臋te w okresie pokryzysowym 229
14.3.1. Nowelizacja rekomendacji dla sektora bankowego 230
14.3.1.1. Rekomendacja T 231
14.3.1.2. Rekomendacja S 232
14.3.2. U艂atwienie w procesie przekszta艂cenia oddzia艂u instytucji kredytowej w sp贸艂k臋 232
Streszczenie/Summary 234
Bibliografia 234

15. Por贸wnanie wp艂ywu kryzysu na wybrane czynniki dzia艂alno艣ci ubezpieczycieli i bank贸w w Polsce - 艁ukasz Matysiak 237
15.1. Kryzys finansowy 2007 r. w kontek艣cie historycznie potwierdzonej cykliczno艣ci gospodarowania 238
15.2. Wp艂yw kryzysu finansowego na zak艂ady ubezpiecze艅 239
15.3. Wp艂yw kryzysu finansowego na banki 245
Streszczenie/Summary 249
Bibliografia 250

16. Upowszechnianie si臋 innowacyjnych us艂ug bankowych w Polsce. Przyk艂ad paypass i paywave - Wojciech Arczewski 251
Streszczenie/Summary 253
Bibliografia 254

17. Ekologiczne produkty bankowe - istota, dost臋pno艣膰, perspektywy - Beata Lewicka 255
17.1. Wprowadzenie do zielonej bankowo艣ci 255
17.2. Obszary ekologizacji banku 256
17.3. Ekologiczne produkty bankowe 257
17.4. Wyniki bada艅 ankietowych, dotycz膮cych znajomo艣ci ekologicznych produkt贸w bankowych, ich dost臋pno艣ci oraz zaufania do oferuj膮cych je instytucji 260
Streszczenie/Summary 264
Bibliografia 265

Cz臋艣膰 IV
Koncepcje behawioralne we wsp贸艂czesnych finansach i zarz膮dzaniu

18. Psychologiczne uwarunkowania decyzji finansowych a pu艂apki heurystyk - wyniki bada艅 - Joanna Sikora 269
18.1. Decyzje finansowe przedsi臋biorstwa 270
18.2. Teorie podejmowania decyzji 271
18.2.1. Klasyczny model decyzyjny 271
18.2.2. Normatywna i opisowa teoria decyzji 273
18.3. Heurystyczne metody oceny prawdopodobie艅stwa 275
18.4. Pu艂apki heurystyk - wyniki bada艅 277
Streszczenie/Summary 281
Bibliografia 282

19. Psychologiczne aspekty podejmowania decyzji inwestycyjnych - Joanna Szumotalska 285
19.1. Ekonomiczne modele decyzyjne 285
19.1.1. Klasyczna teoria decyzji 285
19.1.2. Oczekiwanie subiektywnej u偶yteczno艣ci i model kompensacyjny 286
19.1.3. Za艂o偶enia ekonomicznych modeli decyzyjnych i ich implikacje 287
19.2. Czynniki poznawcze wp艂ywaj膮ce na podejmowanie decyzji inwestycyjnych 288
19.2.1. Definicja heurystyki i tendencyjno艣ci s膮d贸w 288
19.2.2. Heurystyka reprezentatywno艣ci 288
19.2.3. Heurystyka dost臋pno艣ci 289
19.2.4. Heurystyka zakotwiczenia 290
19.2.5. Heurystyka afektu 290
19.2.6. Inne czynniki poznawcze 291
19.3. Czynniki emocjonalno-motywacyjne wp艂ywaj膮ce na podejmowanie decyzji inwestycyjnych 292
19.3.1. Efekt utopionych koszt贸w 292
19.3.2. Efekt dyspozycji 293
19.3.3. Kr贸tkowzroczne unikanie strat 293
19.3.4. Efekt status quo 293
19.4. Analiza badania 294
19.4.1. Pytania i hipotezy badawcze 294
19.4.2. Wykorzystane metody badawcze 295
19.4.3. Procedura badania 295
19.4.4. Zmienne 296
19.4.5. Wyniki badania 296
19.4.6. Interpretacja wynik贸w 297
Za艂膮cznik 198
Streszczenie/Summary 301
Bibliografia 302

20. Socjologiczne i psychologiczne determinanty sk艂onno艣ci do oszcz臋dzania - Konrad Witek 303
20.1. Definicje oszcz臋dzania 303
20.2. Teorie oszcz臋dzania 304
20.3. Om贸wienie wynik贸w badania 306
20.3.1. Charakterystyka pr贸by 306
20.3.2. Stosunek do zagadnienia oszcz臋dzania 306
20.3.3. Charakterystyka psychologiczna os贸b badanych 307
20.3.4. Charakterystyka psychologiczna osoby oszcz臋dzaj膮cej 308
Streszczenie/Summary 309
Bibliografia 309

21. Toward customer functioning through subliminal motivation: scientific review - Karolina Stachura 311

21.1. Studying the subliminal motivational process 311

21.1.1. The dual nature of motivation 311

21.1.2. The perception threshold 312

21.1.3. The role of the limbic system and subcortical structures 312

21.1.4. Money as an incentive 312

21.2. Scientific research on subliminal motivation 313

21.2.1. Financial incentives 313

21.2.2. Food incentives 314

21.3. Subliminal advertising 315

Summary/Streszczenie 317

References 318

22. Spo艂eczna odpowiedzialno艣膰 biznesu i jego narz臋dzia jako wym贸g zr贸wnowa偶onego rozwoju wsp贸艂czesnej gospodarki - Anita Korzeniowska 319

22.1. Poj臋cie zr贸wnowa偶onego rozwoju i jego znaczenie we wsp贸艂czesnej gospodarce 320

22.2. Geneza i rozw贸j koncepcji biznesu odpowiedzialnego spo艂ecznie 322

22.3. Znaczenie spo艂ecznej odpowiedzialno艣ci biznesu w dzia艂alno艣ci przedsi臋biorstwa 324

22.4. Narz臋dzia spo艂ecznej odpowiedzialno艣ci biznesu 325

22.5. Norma ISO 26000 jako pr贸ba standaryzacji wysi艂k贸w na rzecz CSR w skali mi臋dzynarodowej 331

Streszczenie/Summary 333

Bibliografia 335

Dodaj do koszyka Zarz

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.