reklama - zainteresowany?

Zarz - Onepress

Zarz
ebook
Autor: Jerzy Go
ISBN: 978-83-7941-612-7
stron: 370, Format: ebook
Data wydania: 2014-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 56,10 z艂 (poprzednio: 65,23 z艂)
Oszcz臋dzasz: 14% (-9,13 z艂)

Dodaj do koszyka Zarz

Tagi: Ekonomia | Marketing

(...) Wok

Dodaj do koszyka Zarz

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Zarz", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzak贸w

Dodaj do koszyka Zarz

Spis tre艣ci

Zarz膮dzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej eBook -- spis tre艣ci

Wst臋p 9

Rozdzia艂 1
Kultura, sztuka i turystyka we wsp贸艂czesnym 艣wiecie wiedzy na pocz膮tku XXI wieku 15
1.1. Poj臋cie sektora kultury, sztuki i turystyki kulturowej 15
1.1.1. Poj臋cie kultury 15
1.1.2. Poj臋cie turystyki kulturowej 17
1.1.3. Poj臋cie i zakres sektora kultury - pr贸ba charakterystyki 20
1.2. Determinanty tworzenia i dost臋pu do kultury - kultura na pocz膮tku XXI w. 24
1.2.1. Kontrowersje wok贸艂 traktowania kultury jako towaru 26
1.2.2. Rola sektora kultury, sztuki i turystyki w procesie rozwoju spo艂eczno-gospodarczego kraj贸w i region贸w 28
1.3. Turystyka kulturowa na pocz膮tku XXI wieku 31
1.4. Produkt kulturowy i turystyczny - zasady projektowania 34
1.4.1. Przyk艂ady wybranych produkt贸w kulturowych 36
1.4.2. Europejskie Szlaki Dziedzictwa Kulturowego jako szczeg贸lny rodzaj/ przyk艂ad markowego produktu turystycznego - cele tworzenia, kategoryza颅cja 41
1.5. Odbiorcy kultury i turystyki kulturowej - uczestnictwo Polak贸w w kulturze i turystyce na tle innych kraj贸w UE 45
1.6. Przemys艂y kreatywne w Polsce na tle innych kraj贸w UE 60
1.6.1. Wprowadzenie 60
1.6.2. Charakterystyka wybranych bran偶 sektora kreatywnego w Unii Europejskiej 63
1.6.3. Znaczenie gospodarcze sektora kreatywnego 69
1.7. Wska藕niki oceny znaczenia i monitorowania rozwoju sektora kultury, sztuki i turystyki kulturowej 71

Rozdzia艂 2
Prawne podstawy funkcjonowania sektora kultury, sztuki i turystyki 85
2.1. Prawo w艂asno艣ci intelektualnej. Ochrona d贸br kultury 85
2.1.1. Prawo autorskie w obrocie wytworami kultury i sztuki 86
2.1.2. Prawo w艂asno艣ci przemys艂owej 94
2.2. Prawo i negocjacje w obrocie produktami kultury i sztuki 96
2.2.1. Umowy licencyjne 96
2.2.2. Umowy o przeniesienie autorskich praw maj膮tkowych 99
2.2.3. Nowe postaci um贸w 100
2.3. Prawo w turystyce 101
2.3.1. Wprowadzenie 101
2.3.2. Dzia艂alno艣膰 organizator贸w turystyki, po艣rednik贸w turystycznych oraz agent贸w turystycznych 103
2.3.3. Dzia艂alno艣膰 przewodnik贸w turystycznych oraz pilot贸w wycieczek 107
2.3.4. Dzia艂alno艣膰 podmiot贸w 艣wiadcz膮cych us艂ugi hotelarskie 108

Rozdzia艂 3
Polityka kulturalna i turystyczna Polski i Unii Europejskiej 111
3.1. Polityka kulturalna pa艅stwa polskiego i samorz膮d贸w terytorialnych 111
3.1.1. Sposoby definiowania polityki kulturalnej 114
3.1.2. Strategiczne my艣lenie o kulturze 116
3.2. Krajowa i regionalna polityka turystyczna 119
3.2.1. System narodowej i regionalnej polityki turystycznej 119
3.2.2. Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki do 2015 r. Wizerunek Polski jako megamarki turystycznej 124
3.3. Polityka Unii Europejskiej w dziedzinie kultury 135
3.3.1. Wprowadzenie do polityki Unii Europejskiej w dziedzinie kultury 135
3.3.2. Przegl膮d najwa偶niejszych dokument贸w wyznaczaj膮cych kierunek my艣lenia o kulturze europejskiej 137
3.3.3. Narz臋dzia s艂u偶膮ce realizacji za艂o偶e艅 polityki Unii Europejskiej w dziedzinie kultury 139

Rozdzia艂 4
Wsp贸艂praca instytucji kultury, sztuki i turystyki kulturowej z biznesem 143
4.1. Spo艂eczna odpowiedzialno艣膰 biznesu jako szansa dla kultury i sztuki 143
4.2. Strategia pozyskiwania partnera biznesowego przez organizacje kultury, sztuki i turystyki kulturowej 146
4.3. Formy wsp贸艂pracy biznesu oraz kultury, sztuki i turystyki kulturowej 148
4.4. Wsp贸艂czesny mecenat kultury, sztuki i turystki kulturowej 148
4.5. Sponsoring w dziedzinie kultury, sztuki i turystyki kulturowej 149
4.5.1. Cel sponsoringu 149
4.5.2. Kultura jako obszar sponsoringu 150
4.5.3. Rodzaje sponsoringu 151
4.5.4. Motywy pe艂nienia roli sponsora 151
4.5.5. Dobre praktyki w poszukiwaniu sponsora 152
4.5.6. Kodeks Sponsoringu Kultury 155
4.6. Fundacje jako narz臋dzia wsp贸艂pracy 艣wiata biznesu i sztuki 156
4.6.1. Fundacje korporacyjne 156
4.6.2. Fundacje promuj膮ce kultur臋 i sztuk臋 157
4.7. Wolontariat pracowniczy jako forma wspierania kultury 158
4.8. Inne formy wsp贸艂pracy 159

Rozdzia艂 5
Zarz膮dzanie organizacjami kultury, sztuki i turystyki kulturowej 161
5.1. Instytucja kultury sektora publicznego (poj臋cie, klasyfikacja, obszary zarz膮dzania) 161
5.2. Miejsce misji w procesie planowania strategii rozwoju instytucji kultury - czynniki kszta艂tuj膮ce misj臋, funkcje, zasady projektowania 165
5.3. Wybrane wsp贸艂czesne metody zarz膮dzania 167
5.4 Stymulatory zmian w zarz膮dzaniu organizacj膮 182
5.5. Sk艂adniki systemu zarz膮dzania podlegaj膮ce zmianom 187

Rozdzial 6
Zarz膮dzanie projektami kultury i sztuki 189
6.1. Istota projektu w kulturze 189
6.2. Zespo艂y projektowe a kompetencje mened偶era kultury 192
6.3. Praca metod膮 projektu - wprowadzenie do metody Project Cycle Management w sektorze kultury 196
6.4. Formu艂owanie koncepcji projektu - przegl膮d wybranych narz臋dzi 198
6.5. Harmonogramowanie projektu 203
6.6. Zarz膮dzanie ryzykiem projektu 207
6.7. Zarz膮dzanie ryzykiem kontroli projektu przez instytucje zewn臋trzne 212
6.8. Konstruowanie bud偶etu projektu 216
6.9. Monitoring i ewaluacja projekt贸w kulturalnych - weryfikacja procesu zarz膮dzania 222

Rozdzia艂 7
Marketing i komunikacja marketingowa w sferze kultury, sztuki i turystyki kulturowej 225
7.1. Przes艂anki i mo偶liwo艣ci stosowania koncepcji marketingowej w sferze kultury, sztuki i turystyki kulturowej 225
7.2. Model holistyczny marketingu w kulturze i sztuce 229
7.3. Instrumenty marketingu mix w dzia艂aniach podmiot贸w na rynku kultury, sztuki i turystyki kulturowej - przyk艂ady zastosowa艅 232
7.3.1. Narz臋dzia komunikacji na rynku kultury, sztuki i turystyki kulturowej 232
7.3.2. Uwarunkowania kszta艂towania marketingowej polityki cen w podmiotach dzia艂aj膮cych na rynku kultury i turystyki - metody wyznaczania cen, ro颅dzaje strategii cenowych 239
7.3.3. Kana艂y dystrybucji na rynku kultury i turystyki - poj臋cie, funkcje, czynniki wp艂ywaj膮ce na ich struktur臋 248
7.4. Marketing wydarze艅 jako przyk艂ad zastosowania marketingu w sferze kultury 255
7.4.1. Istota i kategoryzacja wydarze艅 255
7.4.2. Miejsce wydarze艅 w promocji miasta i kreowaniu jego wizerunku 257
7.4.3. Specyfika marketingu mix wydarze艅 260
7.5. Badania marketingowe w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej - metody i techniki, obszary aplikacji 266
7.5.1. Proces badania marketingowego i podstawowe obszary bada艅 w sektorze kultury, sztuki i turystyki kulturowej 266
7.5.2. 殴r贸d艂a informacji wykorzystywane w badaniach kultury, sztuki i turystyki kulturowej 269
7.5.3. Wybrane metody i techniki bada艅 szczeg贸lnie przydatne w badaniach rynku kultury - przyk艂ady zastosowa艅 279

Rozdzia艂 8
Zarz膮dzanie wiedz膮 w organizacji kultury, sztuki i turystyki kulturowej 287
8.1. Istota zarz膮dzania wiedz膮 287
8.1.1. Poj臋cie wiedzy i komunikacji 287
8.1.2. Wiedza i komunikacja jako przedmiot dzia艂alno艣ci praktycznej i bada艅 naukowych 291
8.1.3. Poj臋cie zarz膮dzania wiedz膮 291
8.2. Strategie zarz膮dzania wiedz膮 w organizacjach kultury 294
8.2.1. Strategie kodyfikacji wiedzy. Dzielenie si臋 wiedz膮 jawn膮 294
8.2.2. Strategie personalizacji wiedzy 295
8.2.3. Wyb贸r strategii zarz膮dzania wiedz膮 296
8.2.4. Wdra偶anie strategii zarz膮dzania wiedz膮 296
8.3. Prezentacja i reprezentacja wiedzy w systemach wiedzy jawnej 298
8.3.1. Wizualna reprezentacja wiedzy 299
8.3.2. Formalna reprezentacja wiedzy 308
8.4. Systemy organizuj膮ce wiedz臋 wspieraj膮ce strategi臋 kodyfikacji wiedzy 309
8.5. Systemy wspomagaj膮ce strategi臋 personalizacji wiedzy 315
8.6. Narz臋dzie typu enterprise bookmarking w zarz膮dzaniu wiedz膮 w instytucji kultury 318
8.6.1. Enterprise bookmarking 318
8.6.2. Zarz膮dzanie wiedz膮 w instytucji kultury za pomoc膮 narz臋dzia BrightLight 319

Rozdzia艂 9
Technologie informatyczne w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej 321
9.1. Cele i uwarunkowania skutecznego wykorzystania technologii informatycznych do wspomagania zarz膮dzania w kulturze, sztuce i turystyce kulturo颅wej 321
9.2. Wyspecjalizowane systemy informatyczne wykorzystywane w dziedzinie kultury, sztuki i turystyki kulturowej 325
9.2.1. Portale korporacyjne jako narz臋dzie wsp贸艂czesnej komunikacji z otoczeniem i realizacji dzia艂alno艣ci podstawowej 327
9.2.2. Systemy wspomagaj膮ce zarz膮dzanie zbiorami organizacji 329
9.2.3. Systemy rezerwacji on-line 329
9.2.4. Systemy wspomagaj膮ce zarz膮dzanie relacjami z klientami 330
9.3. Zintegrowane systemy informatyczne w organizacjach kultury, sztuki i turystyki kulturowej 333
9.4. Przygotowanie organizacji do realizacji projektu informatycznego 334
9.5. Wirtualni rozm贸wcy jako przyk艂ad wykorzystania system贸w opartych na wiedzy w instytucjach kultury, sztuki i turystyki 339
9.5.1. Charakterystyka wirtualnych rozm贸wc贸w 339
9.5.2. Historia wirtualnych rozm贸wc贸w 340
9.5.3. Budowa wirtualnego rozm贸wcy 340
9.5.4. Zalety stosowania wirtualnych rozm贸wc贸w na stronach instytucji kultury 341
9.5.5. Przyk艂ady wykorzystania wirtualnych rozm贸wc贸w w turystyce, sztuce i kulturze 342
9.6. Wirtualne wycieczki jako nowoczesna forma prezentacji instytucji kultury, sztuki i turystyki 345
9.6.1. Charakterystyka wirtualnych wycieczek 345
9.6.2. Przyk艂ad wykorzystania wirtualnych wycieczek w turystyce, sztuce i kulturze 347

Zako艅czenie 349
Literatura 351
Spis tabel 363
Spis rysunk贸w 366
Spis przyk艂ad贸w 368

Dodaj do koszyka Zarz

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.