reklama - zainteresowany?

Zarz - Onepress

Zarz
ebook
Autor: Janusz Dworak
ISBN: 978-83-7941-610-3
stron: 213, Format: ebook
Data wydania: 2013-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 45,05 z艂 (poprzednio: 53,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-7,95 z艂)

Dodaj do koszyka Zarz

Tagi: Ekonomia | Marketing

Szko

Dodaj do koszyka Zarz

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Zarz", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzak贸w

Dodaj do koszyka Zarz

Spis tre艣ci

Zarz膮dzanie szko艂膮 wy偶sz膮. Tom 24 eBook -- spis tre艣ci

Wprowadzenie 7

Cz臋艣膰 I
Kszta艂towanie proces贸w dydaktycznych

1. Profil praktyczny szkolnictwa wy偶szego - potrzeba rynku pracy - Iwona Kowalska 11
1.1. Krajowe Ramy Kwalifikacji - kszta艂cenie ukierunkowane na efekty kszta艂cenia 13
1.2. Profil praktyczny kszta艂cenia w szkolnictwie wy偶szym - dylematy 16
1.3. Dost臋pno艣膰 kadry akademickiej dla potrzeb realizacji kszta艂cenia o profilu praktycznym 19
Streszczenie/Summary 24
Bibliografia 25

2. Zarz膮dzanie retencj膮 student贸w - perspektywa socjologiczna - Tomasz Marcysiak 27
2.1. Uczelnia w procesie zmiany 27
2.2. Retencja student贸w a integracja spo艂eczna 31
2.3. Elementy zarz膮dzania retencj膮 34
2.4. Podsumowanie 36
2.5. Retencja a poziom satysfakcji studenta i absolwenta 37
Streszczenie 39
Bibliografia 40

3. Przyw贸dztwo na trudne czasy, czyli rzecz o odpowiedzialnych mened偶erach uczelni - Marcin Geryk 41
3.1. Zmiany otoczenia uczelni 41
3.2. Czy uczelnie znajduj膮 odpowied藕 na pytania stawiane przez otoczenie? 43
3.3. Nowy typ odpowiedzialnego przyw贸dcy uczelni 45
Streszczenie/Summary 48
Bibliografia 49

4. Kszta艂towanie proces贸w edukacyjnych w szko艂ach wy偶szych - Janusz Dworak 51
4.1. Kreowanie procesu edukacyjnego szko艂y wy偶szej w kontek艣cie mie膰 i by膰 52
4.2. Dylematy marketingowego zarz膮dzania szko艂膮 wy偶sz膮 54
4.3. Marketingowe koncepcje zarz膮dzania szko艂膮 wy偶sz膮 56
Streszczenie/Summary 62
Bibliografia 63

5. Tworzenie modelu segmentacji wy偶szych szk贸艂 ekonomicznych z zastosowaniem teorii ugruntowanej - Janusz Dworak 65
5.1. Istota teorii ugruntowanej 65
5.2. Proces formu艂owania nowych koncepcji 67
Streszczenie/Summary 80
Bibliografia 80

Cz臋艣膰 II
Procesy rozwojowe szkolnictwa wy偶szego

6. Rozw贸j uczelni poprzez tworzenie zagranicznych jednostek dydaktycznych - Pawe艂 Zygar艂owski 83
6.1. Kampusy zagraniczne - fenomen na skal臋 globaln膮 84
6.2. Problemy zwi膮zane z funkcjonowaniem kampus贸w zagranicznych 89
6.3. Jednostki zagraniczne polskich uczelni 90
6.3.1. Podstawy prawne 90
6.3.2. Rozw贸j zagranicznych jednostek dydaktycznych polskich uczelni 91
6.3.3. Elementy modelu biznesowego 92
Streszczenie/Summary 95
Bibliografia 96

7. Spo艂eczne funkcje edukacji mened偶erskiej w portrecie w艂asnym uczelni - Piotr G贸rski 99
7.1. Zmiana systemowa w Polsce i jej wp艂yw na edukacj臋 mened偶ersk膮 w kontek艣cie problem贸w kszta艂cenia mened偶erskiego w USA 99
7.2. Zarz膮dzanie marketingowe w szkole wy偶szej 101
7.3. Atuty uczelni prezentowane w jej obrazie w艂asnym 103
Streszczenie/Summary 110
Bibliografia 111

8. Ocena efektywno艣ci uczelni wy偶szej - problem metodyki pomiaru - Agnieszka Jakubowska 113
8.1. Problem oceny efektywno艣ci 艣wiadczenia us艂ug u偶yteczno艣ci publicznej 114
8.2. Propozycje modeli i metod w badaniu efektywno艣ci instytucji sektora publicznego 117
8.3. Wykorzystanie metody DEA w ocenie efektywno艣ci szk贸艂 wy偶szych 121
8.4. Kryteria efektywno艣ci w perspektywie instytucji finansuj膮cych szkolnictwo wy偶sze w Polsce i UE 123
Streszczenie/Summary 127
Bibliografia 128

9. Zarz膮dzanie ryzykiem w dzia艂alno艣ci szko艂y wy偶szej w Polsce -Jerzy Gwizda艂a 129
9.1. Aspekty prawno-organizacyjne zarz膮dzania ryzykiem 130
9.2. System zarz膮dzania ryzykiem w szko艂ach wy偶szych 134
9.3. Kapita艂 intelektualny w procesie zarz膮dzania ryzykiem 138
Streszczenie/Summary 142
Bibliografia 143

Cz臋艣膰 III
Procesy zarz膮dzania w szkolnictwie wy偶szym

10. Skuteczne zarz膮dzanie uczelni膮 z wykorzystaniem audytu wewn臋trznego i systemu kontroli zarz膮dczej - Krzysztof Klimczak 147
10.1. Standardy kontroli zarz膮dczej 147
10.1.1. Standardy 艣rodowiska wewn臋trznego 148
10.1.2. Standardy cel贸w i zarz膮dzania ryzykiem 149
10.1.3. Standardy mechanizm贸w kontroli 149
10.1.4. Standardy obszaru informacji i komunikacji 150
10.1.5. Standardy monitorowania i oceny 150
10.2. Audytor wewn臋trzny - ekspert 艣wiadcz膮cy us艂ugi zapewniaj膮ce i doradcze 150
10.2.1. Analiza ryzyka na przyk艂adzie uczelni wy偶szej 151
10.2.2. Analiza ryzyka przeprowadzana przez audytora wewn臋trznego 152
10.2.2.1. Identyfikacja obszar贸w ryzyka 152
10.2.2.2. Technika analizy ryzyka. Prezentacja matrycy analizy ryzyka na przyk艂adzie uczelni wy偶szej 153
Streszczenie/Summary 159
Bibliografia 160

11. Standaryzacja jako podstawowa determinanta jako艣ci us艂ugi edukacyjnej w szkole wy偶szej - Boles艂aw Goranczewski 161
11.1. Jako艣膰 kszta艂cenia, uporz膮dkowanie poj臋膰 161
11.2. Istota zarz膮dzania jako艣ci膮 w uczelni wy偶szej 164
11.3. Jako艣膰 us艂ugi edukacyjnej a podej艣cie procesowe 165
11.4. Zmienno艣膰 proces贸w edukacyjnych jako wr贸g jako艣ci 168
11.4.1. Manual - instrukcja u偶ytkowania 171
11.5. Jako艣膰 proces贸w edukacyjnych a struktura sieciowa 172
11.6. Holistyczny charakter jako艣ci 173
Streszczenie/Summary 176
Bibliografia 177

12. Wsp贸艂czesne formy i 艣rodki marketingowej komunikacji szk贸艂 wy偶szych z rynkiem - Hanna Hall, Kamila Peszko 179
12.1. Specyfika, instrumenty i formy marketingowej komunikacji organizacji z rynkiem 180
12.2. Formy i 艣rodki formalnej komunikacji marketingowej z punktu widzenia kandydat贸w na studia i student贸w 182
12.3. 艢rodki i formy marketingowej komunikacji uczelni z kandydatami na studia i studentami - teoria, badania i do艣wiadczenia uczelni 184
Streszczenie/Summary 192
Bibliografia 192

13. Wykorzystanie 艣rodk贸w na pomoc materialn膮 w uczelniach wy偶szych w Polsce w latach 2005-2010 - w 艣wietle bada艅 empirycz颅nych - Anna Rosa, Danuta Kurkus 195
13.1. Pomoc materialna dla student贸w - podstawy prawne i procedura przyznania 196
13.2. Prawne formy pomocy materialnej 198
13.3. Wykorzystanie 艣rodk贸w publicznych na 艣wiadczenia pomocy materialnej dla student贸w w wybranych uczelniach wy偶szych w Polsce w latach 2005-2010 200
13.3.1. Stypendium socjalne 202
13.3.2. Stypendium na wy偶ywienie i stypendium mieszkaniowe 204
13.3.3. Stypendia specjalne dla niepe艂nosprawnych 205
13.3.4. Stypendium za wyniki w nauce i sporcie 206
13.3.5. Zapomogi 208
Streszczenie/Summary 211
Bibliografia 212

Dodaj do koszyka Zarz

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.