reklama - zainteresowany?

Zarz - Onepress

Zarz
ebook
Autor: Jacek Jaworski
ISBN: 978-83-7941-594-6
stron: 223, Format: ebook
Data wydania: 2010-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 50,15 z艂 (poprzednio: 59,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-8,85 z艂)

Dodaj do koszyka Zarz

Tagi: Ekonomia | Finanse | Marketing

Koniec pierwszej dekady XXI w. mija pod znakiem g

Dodaj do koszyka Zarz

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Zarz", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • O wsp贸艂czesnych praktykach genderyzacji cia艂a

Dodaj do koszyka Zarz

Spis tre艣ci

Zarz膮dzanie finansami wobec wyzwa艅 XXI wieku. Tom 5 eBook -- spis tre艣ci

Wprowadzenie 9

Cz臋艣膰 I
Nowoczesne 藕r贸d艂a finansowania dzia艂alno艣ci gospodarczej

1. Dotacje unijne jako 藕r贸d艂o finansowania wsp贸艂czesnych przedsi臋biorstw na przyk艂adzie Polski - Magdalena Iljaszewicz 15
1.1. Mo偶liwo艣ci finansowania dzia艂alno艣ci i rozwoju polskich przedsi臋biorstw z Programu Operacyjnego Kapita艂 Ludzki 16
1.2. Mo偶liwo艣ci finansowania dzia艂alno艣ci i rozwoju polskich przedsi臋biorstw z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 18
1.3. Mo偶liwo艣ci finansowania dzia艂alno艣ci i rozwoju polskich przedsi臋biorstw z Regionalnych Program贸w Operacyjnych 19
1.4. Mo偶liwo艣ci finansowania dzia艂alno艣ci i rozwoju polskich przedsi臋biorstw z Programu Operacyjnego Rozw贸j Polski Wschodniej 21
1.5. Mo偶liwo艣ci finansowania dzia艂alno艣ci i rozwoju polskich przedsi臋biorstw z Programu Rozwoju Obszar贸w Wiejskich 22
Bibliografia 25

2. Rozw贸j rynku us艂ug faktoringowych w Polsce - Beata Kotowska, Olga Wyszkowska-Kaniewska 27
2.1. Poj臋cie i prawne uwarunkowania faktoringu 27
2.2. Podmioty faktoringu 28
2.3. Przedmiot faktoringu 30
2.4. Formy faktoringu 30
2.5. Wady i zalety faktoringu 31
2.6. Rozw贸j faktoringu w Polsce 32
Bibliografia 39

3. Sekurytyzacja aktyw贸w jako narz臋dzie in偶ynierii finansowej - Jagienka Rze艣ny-Ciepli艅ska 41
3.1. Istota i znaczenie sekurytyzacji 41
3.2. Przebieg procesu sekurytyzacji 43
3.3. Koszty i korzy艣ci z sekurytyzacji 45
3.4. Sekurytyzacja w Polsce - uregulowania prawne 46
Bibliografia 48

4. Availability of Selected Financial Resources for Businesses in the Czech Republic - Ren谩ta My拧kov谩 51
4.1. Economical situation in Czech Republic 52
4.2. Possibilities of acquisition of financial resources in term of Czech businesses 53
4.2.1. Bank credits and loans 54
4.2.2. Current status of providing band credits in production spheres of Czech economy 55
4.2.3. Operation programs for support of business in the Czech Republic - new sources from the European Union funds 57
4.2.4. National programs of support of small and middle-sized businesses in the Czech Republic 58
4.3. Financial indicators for objective assessment of company status 59
4.3.1. Purpose of financial analysis and appropriate method selection 59
4.3.2. Rating 60
4.3.3. Financial management matrix as an auxiliary tool for assessing profitability and liquidity 62
4.3.4. ROE Pyramid decomposition and meaning of development dynamics for company management 63
Bibliography 67

Cz臋艣膰 II
Organizacja pomiaru kategorii finansowych w nowoczesnym przedsi臋biorstwie

5. Toward Global Financial Accounting. Is the US on the Way to Adopting IFRS? - Jon Lundesgaard 71
5.1. Toward Globalization of Financial Accounting 71
5.2. The American Setting and the IFRS Challenge 73
5.3. From Convergence and Adjustments, to the SEC Roadmap and Adoption of IFRS 74
5.4. President Obama Sets the Stage 75
5.5. Mary Schapiro's is Less Clear on the Roadmap 76
5.6. The President's Man, the Old Giant Paul Volker 78
5.7. Some Concluding Reflections 80
5.8. Final Comment 80
Bibliography 81

6. Znaczenie opinii bieg艂ego rewidenta dla u偶ytkownik贸w sprawozda艅 finansowych - Anna Dr贸zd 83
6.1. U偶ytkownicy sprawozda艅 finansowych 84
6.2. Wst臋pna charakterystyka badanych opinii 85
6.3. Szczeg贸艂owa analiza budowy opinii 86
6.4. Opinia z zastrze偶eniem oraz uzupe艂niona o uwagi lub obja艣nienia 90
6.5. Zagro偶enia kontynuacji dzia艂ania 93
Bibliografia 97

7. Perspektywa pomiaru kapita艂u klienta jako komponentu kapita艂u intelektualnego - Gra偶yna Michalczuk, Urszula Widelska 99
7.1. Istota kapita艂u klienta 100
7.2. Ograniczenia w pomiarze kapita艂u klienta w systemie rachunkowo艣ci 104
7.3. Mo偶liwo艣ci zastosowania metod kart punktowych w pomiarze kapita艂u klienta 107
Bibliografia 111

8. Analiza us艂ug doradztwa podatkowego z punktu widzenia klienta kancelarii. Wyniki bada艅 - Anna Mroczka, Aldona Uzi臋b艂o 113
8.1. Doradca podatkowy jako zaw贸d zaufania publicznego 113
8.2. Czynno艣ci doradztwa podatkowego 115
8.3. Charakterystyka klienta kancelarii podatkowej i jego oczekiwa艅 116
8.4. Wady i zalety korzystania z us艂ug kancelarii podatkowej 119
8.5. Kryteria podj臋cia decyzji o wyborze kancelarii podatkowej 120
Bibliografia 123

Cz臋艣膰 III
Metody, uwarunkowania i skutki zarz膮dzania finansami w skali makro i mikro

9. Dwa oblicza bud偶etu pa艅stwa - Anna Zysnarska 127
9.1. Tradycyjna posta膰 bud偶etu pa艅stwa 127
9.1.1. Bud偶et jako podstawowy plan finansowy pa艅stwa 127
9.1.2. Kryteria klasyfikacyjne przyj臋te w klasycznym bud偶ecie pa艅stwa 130
9.2. Bud偶et wed艂ug uk艂adu zadaniowego 133
9.2.1. Zmiana filozofii zarz膮dzania sektorem publicznym 133
9.2.2. Bud偶et zadaniowy w Polsce 135
Bibliografia 140

10. Koncepcja piramidy finansowej w 艣wietle dzia艂alno艣ci Bernard Madoff Investment Securities - S艂awomir Antkiewicz 143
10.1. Istota klasycznej piramidy finansowej 144
10.2. Piramidy nowej generacji 145
10.3. Charles Ponzi - pomys艂odawca piramidy finansowej 147
10.4. Bernard Madoff jako symbol piramidy wszechczas贸w 149
10.5. Koncepcja funduszu Bernard Madoff Investment Securities 149
10.6. W膮tpliwo艣ci zwi膮zane z legalno艣ci膮 funkcjonowania funduszu 151
10.7. Straty spowodowane dzia艂alno艣ci膮 funduszu 155
10.8. G艂贸wny poszkodowany 156
10.9. Inne poszkodowane fundusze powi膮zane 156
10.10. Europejskie banki jako poszkodowani w aferze Madoffa 157
10.11. Poszkodowani klienci indywidualni 158
Bibliografia 161

11. Financial Management in a Small Enterprise in Economic Crisis Conditions - Jacek Jaworski 163
11.1. The Areas of Financial Management in a Small Enterprise 164
11.2. Economic Crisis and Its Implications for Small Companies 166
11.3. Guidelines for Financial Decisions in a Small Enterprise in the Time of a Crisis 169
Bibliography 173

12. Narastanie strukturalnej nier贸wnowagi globalnych rynk贸w finansowych
w latach 1999-2008 jako produkt procesu globalizacji - Tadeusz Miruszewski 175
12.1. Globalne nier贸wnowagi a rynki finansowe 176
12.2. Globalne nier贸wnowagi a paradoksy mi臋dzynarodowych finans贸w 177
12.3. Hipotezy globalnych nier贸wnowag 180
Bibliografia 184

Cz臋艣膰 IV
Zastosowanie metod ilo艣ciowych w gospodarowaniu finansami

13. Wykorzystanie testu Dickey?a-Fullera do wybranych zmiennych determinuj膮cych
popyt na pieni膮dz w Polsce w latach 1996-2009 - Ma艂gorzata Borzyszkowska 187
13.1. Podstawy teoretyczne i charakterystyka danych 188
13.1.1. Podstawowe definicje: proces stochastyczny, stacjonarno艣膰, stopie艅 integracji 188
13.1.2. Test Dickey?a-Fullera (pierwiastka jednostkowego) 189
13.1.3. Opis zmiennych i charakterystyka danych 192
13.2. Opis oszacowanych wynik贸w empirycznych 193
Bibliografia 203

14. Optymalizacja portfela na polskim rynku papier贸w warto艣ciowych. Cz臋艣膰 II - Katarzyna Soko艂owska 205
14.1. Wyniki bada艅 206
14.1.1. Ryzyko portfela akcji 206
14.1.2. Rzeczywista stopa zwrotu portfela akcji 208
Bibliografia 214

15. VAR-Based Portfolio Optimization on the Stock Exchange in Warsaw Stanis艂aw Galus 217
15.1. Methods 218
15.2. Results 218
15.3. Discussion 219
15.3.1. Nonparametric approach 219
15.3.2. Value at risk in presence of commission 221

Bibliography 222

Dodaj do koszyka Zarz

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.