Zarz - Onepress

ISBN: 978-83-7941-054-5
stron: 219, Format: ebook
Data wydania: 2001-01-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 13,79 zł (poprzednio: 16,03 zł)
Oszczędzasz: 14% (-2,24 zł)
Osoby które kupowały "Zarz", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a struktura akcjonariatu eBook -- spis treści
Wprowadzenie
Część I. Wpływ struktury akcjonariatu na zarządzanie wartością przedsiębiorstwa - szanse i zagrożenia
1. Struktura rynku kapitałowego i akcjonariatu a zarządzanie wartością spółki - Leszek Pawłowicz
1.1. Struktura rynku kapitałowego a zarządzanie wartością
1.2. Struktura akcjonarjatu a zarządzanie wartością
2. Zarządzanie wartością przedsiębiorstw - aspekty własnościowe (wyniki badań) - Elżbieta Mączyńska, Lesław Pietrewicz
2.1. Gwałtowność i globalny wymiar przemian
2.2. Zysk to obietnica a nie gwarancja sukcesu
2.3. Tendencje światowe a warunki lokalne
2.4. Hipotezy badawcze oraz zakres badań
2.5. Kierunek zależności między sytuacją ekonomiczną przedsiębiorstw a ich strukturą właściwościową - wyniki badań
2.6. Cele przedsiębiorstw przed i po przekształceniach
2.7. Jakość nadzoru właścicielskiego a zarządzanie wartością
2.8. Zarządzanie zasobami ludzkimi a tworzenie wartości
2.9. Nośnik wartości i rezultaty zarządzania wartością
3. Inwestorzy indywidualni a zarządzanie wartością firmy - Danuta Dziawgo
3.1. Geneza koncepcji zarządzania wartością - ewolucja kapitalizmu
3.2. Modela zewnętrznego finansowania firm
3.3. Ewolucja koncepcji zarządzanie przez wartość
3.4. Znaczenie inwestorów indywidualnych
3.5. Znaczenie inwestorów indywidualnych na GPW w Warszawie
3.6. Inwestorzy indywidualni a Kodeks Spółek Handlowych - wybrane aspekty
3.7. Formy organizacyjne działań inwestorów indywidualnych
3.8. Struktura inwestorów a wartość rynkowa firmy
4. Struktura własnościowa kapitału i jej wpływ na podstawowe czynniki ekonomiczne przedsiębiorstwa na podstawie spółek pracowniczych regionu kujawsko-pomorskiego - Witold Goszka, Wojciech Popławski
4.1. Struktura własności kapitału a wyniki ekonomiczne badanych spółek
4.2. Wnioski
5. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa w transakcjach finansowych długiem - Cezary Suszyński, Dariusz Walczuk
5.1. Charakterystyka przejęć z wykorzystaniem dźwigni finansowej
5.2. Wartość przedsiębiorstwa a struktura kapitałowa
5.3. Ocena płynności finansowej planowanego przedsięwzięcia
5.4. Kierunki restrukturyzacji przedsiębiorstwa w inwestycjach LBO
5.5. Warunki rozwoju transakcji LBO w Polsce
5.6. Uwarunkowania o charakterze rynkowym - pożądany profil kandydatów do wykupu LBO
5.7. Uwarunkowania o charakterze instytucjonalnym - rozwój rynku kapitałowego
6. Wpływ przejęć na wartość firny na przykładzie spółek notowanych na GPW w Warszawie - Andrzej Rutkowski
6.1. Przesłanki fuzji i przejęć
6.2. Przejęcie a zmiana ceny akcji
6.3. Przejęcie a wartość fundamentalna (wewnętrzna) firmy
6.4. Przejęcia na polskim publicznym rynku kapitałowym
6.5. Przejęci a ceny akcji
6.6. Wyniki finansowe przejętych spółek
6.7. Wnioski
7. Fuzje i podziały w świetle zarządzania wartością - Leszek Pawłowicz
Część II. Corporate Governance a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
8. Nadzór korporacyjny i tendencje jego zmian w wybranych krajach - Magdalena Jerzemowska
8.1. Analiza porównawcza nadzoru korporacyjnego w krajach "Wielkiej piątki"
8.2. Tendencje zmian w nadzorze korporacyjnym
9. Władztwo korporacyjne - rozwój, modele, znaczenie - Joanna Pioch
9.1. Definicja i geneza władztwa korporacyjnego
9.2. Rozwój teorii władztwa korporacyjnego - corporate governance
9.3. Porównanie anglosaskiego i europejskiego modelu władztwa korporacyjnego
9.4. Teoria dwóch modeli a władztwo korporacyjne różnych gospodarek
9.5. Władztwo korporacyjne jako źródło przewagi konkurencyjnej
9.6. Władztwo korporacyjne a kreowanie wartości dla akcjonariuszy
10. Model przedsiębiorstwa, system nadzoru korporacyjnego a tworzenie wartości dla akcjonariuszy - Elżbieta Maria Wrońska
11. Możliwe kierunki kształtowania się nadzoru korporacyjnego w polskich spółkach akcyjnych notowanych na GPW w kontekście kreowania wartości dla akcjonariuszy - Joanna Próchniak
11.1. Definicja i znaczenie corporate governance
11.2. Znaczenie struktury akcjonariatu w modelu anglosaskim i niemieckim
11.3. Aktywny nadzór właścicielski jako przejaw polityki tworzenia wartości dla akcjonariuszy
11.4. Struktura akcjonariatu polskich spółek publicznych
11.5. Praktyka i perspektywy rozwoju corporate governance w Polsce
Część III. Problemy definiowania i migracji wartości przedsiębiorstwa
12. Co środowiska akademickie zarzucają ekonomicznej wartości dodanej - Tadeusz Dudycz
12.1. Związek EVA z NPV
12.2. EVA a DCF
12.3. Potencjalne konflikty pomiędzy EVA a wartością firmy
13. Podstawowe czynniki kreujące wartość przedsiębiorstwa - Jan Śliwa, Sławomir Wymysłowski
13.1. Zwiększone wartości przedsiębiorstwa a obszarze kreowania przychodów
13.2. Zwiększone wartości przedsiębiorstwa poprzez optymalizację procesów wytwórczych
13.3. Zwiększone wartości przedsiębiorstwa poprzez wyzwolenie płynnych środków finansowych
14. Mierniki oceny powodzenia restrukturyzacji - Mariusz Chmielewski
15. Wartość przedsiębiorstwa i wartość firmy w sprawozdawczości finansowej - Józefa Famielec
15.1. Przedsiębiorstwo i firma jako nośnik wartości
15.2. Sprawozdania finansowe jako źródło informacji o wartości przedsiębiorstwa i wartości firmy
15.3. Wartość księgowa przedsiębiorstwa
15.4. Wartość firmy
15.5. Wartość firmy w procesie łączenia spółek
15.6. Wartość firmy jednostek powiązanych (w skonsolidowanych sprawozdaniach)
15.7. Amortyzacja wartości firmy
15.8. Podatkowe konsekwencje wartości firmy
16. Potrzeba i sposoby modyfikacji gotówkowej wartości dodanej w erze informacji - Wanda Skoczylas
16.1. Założenia koncepcji gotówkowej wartości dodanej
16.2. Istota i pomiar aktywów niematerialnych
16.3. Koncepcja Real Asset Value Enhancer (RAVE) w sterowaniu wartością przedsiębiorstwa
17. Stopa zwrotu i koszt kapitału - najważniejsze aspekty zarządzania wartością dla akcjonariuszy w polskich spółkach publicznych - Andrzej Cwynar, Wiktor Cwynar
17.1. Koszt kapitału
17.2. Szacunki kosztu kapitału własnego na polskim rynku kapitałowym analiza wyników badań
18. Wpływ strategii marketingowych na migrację wartości przedsiębiorstwa - Barbara Dobiegała-Korona
18.1. Tworzenie wartości przedsiębiorstwa a strategie marketingu
18.2. Cykle migracji i wartości a strategie marketingowe
18.3. Przesłanki migracji wartości przedsiębiorstwa
19. Migracja dochodowości akcji na rynku kapitałowym - Elżbieta Ostrowska
19.1. Przyczyny migracji wartości akcji
19.2. Skutki migracji wartości akcji, czyli mapa ryzyko-dochód