Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III - Onepress
ISBN: 978-83-620-6299-7
stron: 107, Format: ebook
Data wydania: 2017-02-14
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 13,66 zł
Prezentujemy PaÅ„stwu trzeciÄ… część monografii naukowej pod tytuÅ‚em „ZarzÄ…dzanie przedsiÄ™biorstwem”, która zostaÅ‚o opracowana przez pracowników naukowych.
Książka prezentuje wiedzÄ™ teoretycznÄ… oraz praktycznÄ…, stanowi prezentacjÄ™ badaÅ„ oraz diagnoz poÅ›wiÄ™conej problematyce aspektów zarzÄ…dzania przedsiÄ™biorstwem. SkÅ‚ada siÄ™ z szeÅ›ciu rozdziałów, tj.: Model biznesu w procesie zarzÄ…dzania przedsiÄ™biorstwem; Konkurencyjność przedsiÄ™biorstwa a współczesne wyzwania w ujÄ™ciu teoretycznym; ProjakoÅ›ciowe rozwiÄ…zywanie problemów zarzÄ…dczych; Ocena sektora meblarskiego w Unii Europejskiej; Globalizacja – szanse i zagrożenia dla polskich przedsiÄ™biorstw;Metody eliminacji transakcyjnego ryzyka walutowego w przedsiÄ™biorstwie i ich znaczenie w warunkach turbulencji na rynkach finansowych.
Autorzy niniejszych rozdziałów przedstawiają swoje osiągnięcia naukowe, dzięki którym otrzymujemy ciekawe analizy, bogaty zasób wiedzy, a także nową wiedzę, jak i również nowe rozwiązania stosowane w praktyce w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Monografię naukową adresujemy praktycznie do wszystkich zainteresowanych aspektami ekonomii i zarządzania. Jak i również dla tych, którym jest niezbędna wiedza teoretyczna i praktyczna z tego obszaru badawczego do kontynuacji dalszych badań naukowych.
Liczymy, że odnajdÄ… PaÅ„stwo w naszej książce „ZarzÄ…dzanie przedsiÄ™biorstwem” inspiracje dla wÅ‚asnej praktyki zawodowej oraz naukowej.
SÅ‚owa kluczowe: model biznesu,konkurencyjność, metody konkurowania, hiperkonkurencja, strategia zróżnicowania, model biznesu, proces zarzÄ…dzania, potencjaÅ‚ konkurencyjny, przedsiÄ™biorczość, psychologia rozwiÄ…zywania problemów, S.M.A.R.T., proces decyzyjny, myÅ›lenie projakoÅ›ciowe, TQM – total quality management, marketing-mix, przywództwo, koszty jakoÅ›ci, ocena sektora meblarskiego w Unii Europejskiej, globalizacja, Europa 2020, zagrożenia zwiÄ…zane z globalizacjÄ…, współczesne zarzÄ…dzanie finansami, ryzyko walutowe, strategia zarzÄ…dzania ryzykiem, zarzÄ…dzanie ryzykiem walutowym, transakcje forward, transakcje futures, transakcje swap, operacje hedgingowe, forfaiting
Osoby które kupowały "Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- O współczesnych praktykach genderyzacji ciała 76,67 zł, (6,90 zł -91%)
Spis treści
Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III eBook -- spis treści
Spis treści
Przedmowa 6
Rozdział I Model biznesu w procesie zarządzania przedsiębiorstwem 7
Wprowadzenie 7
1.2. Konkurencyjność i metody konkurowania 9
1.2 Model biznesu 12
1.2.1. Etap rozpoznania (idiograficzny) 13
1.2.2. Etap projektowania (heurystyczny) 19
1.2.3. Etap III przewidywania (probabilistyczny) 22
Podsumowanie 23
Business model in process of business management 23
Summary 23
Bibliografia 24
Informacja o autorze 24
RozdziaÅ‚ II Konkurencyjność przedsiÄ™biorstwa a wspóÅ‚czesne wyzwania w ujÄ™ciu teoretycznym 25
Wprowadzenie 25
2.1. Istota konkurencyjności przedsiębiorstwa i jego struktura 27
2.2. WspóÅ‚czesne wyzwania a koncepcje konkurencyjnoÅ›ci przedsiÄ™biorstwa 34
Zakończenie 37
Bibliografia 38
Informacja o autorze 39
RozdziaÅ‚ III ProjakoÅ›ciowe rozwiÄ…zywanie problemów zarzÄ…dczych 40
Wprowadzenie 40
3.1. Psychologia rozwiÄ…zywania problemów 41
3.1.1. OsiÄ…ganie zamierzonych celów 42
3.1.2. Proces decyzyjny 45
3.2. Myślenie projakościowe 48
3.2.1. Zasada 1: Orientacja na klienta 49
3.2.2. Zasada 2: Przywództwo 49
3.2.3. Zasada 3: Zaangażowanie ludzi 50
3.2.4. Zasada 4: Podejście procesowe 51
3.2.5. Zasada 5: Podejście systemowe do zarządzania 52
3.2.6. Zasada 6: Ciągłe doskonalenie 52
3.2.7. Zasada 7: Podejmowanie decyzji na podstawie faktów 53
3.2.8. Zasada 8: Wzajemnie korzystne powiÄ…zania z dostawcami 53
3.3. Koszty jakości 55
3.3.1. Przypadek 1: System przekazywania sugestii w firmie Canon 56
3.3.2. Przypadek 2: Problemy projektowe z Airbusem A380 57
Podsumowanie 58
Bibliografia 58
Informacje o autorze 59
Rozdział IV Ocena sektora meblarskiego w Unii Europejskiej 60
Wprowadzenie 60
4.1. Ogólna ocena sektora meblarskiego w Unii Europejskiej 61
4.2. Ocena sektora meblarskiego w Polsce na tle wybranych państw członkowskich 68
Podsumowanie 73
Assessment of furniture sector in the European Union 74
Summary 74
Bibliografia 74
Informacja o autorze 75
RozdziaÅ‚ V Globalizacja – szanse i zagrożenia dla polskich przedsiÄ™biorstw 76
Wprowadzenie 76
5.1. Istota i przyczyny globalizacji 77
5.2. Szanse zwiÄ…zane z globalizacjÄ… 80
5.3. Zagrożenia związane z globalizacją 85
Podsumowanie 87
The globalisation - opportunities and threats for Polish enterprises 87
Summary 87
Bibliografia 88
Informacja o autorze 88
Rozdział VI Metody eliminacji transakcyjnego ryzyka walutowego w przedsiębiorstwie i ich znaczenie w warunkach turbulencji na rynkach finansowych 89
Wprowadzenie 89
6.1. Znaczenie ryzyka walutowego 90
6.2. ZarzÄ…dzanie ryzykiem walutowym 93
6.3. Metody i instrumenty eliminowania transakcyjnego ryzyka walutowego w przedsiębiorstwie 95
Podsumowanie 101
Streszczenie 102
The importance and methods of avoiding transactional currency risk in the enterprise 102
Summary 102
Bibliografia 103
Informacja o autorze 103
Wykaz Bibliografii 104