reklama - zainteresowany?

Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III - Onepress

Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III
ebook
Autor: Wojciech Zieliński, Ewelina Trubisz, Błażej Barchański, Daniel Ciupiński, Wojciech Leoński, Ireneusz Miciuła
ISBN: 978-83-620-6299-7
stron: 107, Format: ebook
Data wydania: 2017-02-14
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 13,66 zł

Dodaj do koszyka Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III

Tagi: Ekonomia | Marketing | ZarzÄ…dzanie

Przedmowa

Prezentujemy PaÅ„stwu trzeciÄ… część monografii naukowej pod tytuÅ‚em „ZarzÄ…dzanie przedsiÄ™biorstwem”, która zostaÅ‚o opracowana przez pracowników naukowych.

Książka prezentuje wiedzÄ™ teoretycznÄ… oraz praktycznÄ…, stanowi prezentacjÄ™ badaÅ„ oraz diagnoz poÅ›wiÄ™conej problematyce aspektów zarzÄ…dzania przedsiÄ™biorstwem. SkÅ‚ada siÄ™ z szeÅ›ciu rozdziałów, tj.: Model biznesu w procesie zarzÄ…dzania przedsiÄ™biorstwem; Konkurencyjność przedsiÄ™biorstwa a współczesne wyzwania w ujÄ™ciu teoretycznym; ProjakoÅ›ciowe rozwiÄ…zywanie problemów zarzÄ…dczych; Ocena sektora meblarskiego w Unii Europejskiej; Globalizacja – szanse i zagrożenia dla polskich przedsiÄ™biorstw;Metody eliminacji transakcyjnego ryzyka walutowego w przedsiÄ™biorstwie i ich znaczenie w warunkach turbulencji na rynkach finansowych.

Autorzy niniejszych rozdziałów przedstawiają swoje osiągnięcia naukowe, dzięki którym otrzymujemy ciekawe analizy, bogaty zasób wiedzy, a także nową wiedzę, jak i również nowe rozwiązania stosowane w praktyce w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Monografię naukową adresujemy praktycznie do wszystkich zainteresowanych aspektami ekonomii i zarządzania. Jak i również dla tych, którym jest niezbędna wiedza teoretyczna i praktyczna z tego obszaru badawczego do kontynuacji dalszych badań naukowych.

Liczymy, że odnajdÄ… PaÅ„stwo w naszej książce „ZarzÄ…dzanie przedsiÄ™biorstwem” inspiracje dla wÅ‚asnej praktyki zawodowej oraz naukowej.

SÅ‚owa kluczowe: model biznesu,konkurencyjność, metody konkurowania, hiperkonkurencja, strategia zróżnicowania, model biznesu, proces zarzÄ…dzania, potencjaÅ‚ konkurencyjny, przedsiÄ™biorczość, psychologia rozwiÄ…zywania problemów, S.M.A.R.T., proces decyzyjny, myÅ›lenie projakoÅ›ciowe, TQM – total quality management, marketing-mix, przywództwo, koszty jakoÅ›ci, ocena sektora meblarskiego w Unii Europejskiej, globalizacja, Europa 2020, zagrożenia zwiÄ…zane z globalizacjÄ…, współczesne zarzÄ…dzanie finansami, ryzyko walutowe, strategia zarzÄ…dzania ryzykiem, zarzÄ…dzanie ryzykiem walutowym, transakcje forward, transakcje futures, transakcje swap, operacje hedgingowe, forfaiting

Dodaj do koszyka Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III

 

Osoby które kupowały "Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • O współczesnych praktykach genderyzacji ciaÅ‚a

Dodaj do koszyka Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III

Spis treści

Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III eBook -- spis treści

Spis treści

Przedmowa  6

RozdziaÅ‚ I Model biznesu w procesie zarzÄ…dzania przedsiÄ™biorstwem   7

Wprowadzenie  7 

1.2. Konkurencyjność i metody konkurowania  9

1.2 Model biznesu  12

1.2.1. Etap rozpoznania (idiograficzny) 13

1.2.2. Etap projektowania (heurystyczny) 19

1.2.3. Etap III przewidywania (probabilistyczny) 22

Podsumowanie  23

Business model in process of business management 23

Summary  23

Bibliografia  24

Informacja o autorze  24

 

RozdziaÅ‚ II Konkurencyjność przedsiÄ™biorstwa a wspóÅ‚czesne wyzwania w ujÄ™ciu teoretycznym   25

Wprowadzenie  25

2.1. Istota konkurencyjnoÅ›ci przedsiÄ™biorstwa i jego struktura  27

2.2. WspóÅ‚czesne wyzwania a koncepcje konkurencyjnoÅ›ci przedsiÄ™biorstwa  34

ZakoÅ„czenie  37

Bibliografia  38

Informacja o autorze  39

 

RozdziaÅ‚ III ProjakoÅ›ciowe rozwiÄ…zywanie problemów zarzÄ…dczych  40

Wprowadzenie  40

3.1. Psychologia rozwiÄ…zywania problemów   41

3.1.1. OsiÄ…ganie zamierzonych celów   42

3.1.2. Proces decyzyjny  45

3.2. MyÅ›lenie projakoÅ›ciowe  48

3.2.1. Zasada 1: Orientacja na klienta  49

3.2.2. Zasada 2: Przywództwo  49

3.2.3. Zasada 3: Zaangażowanie ludzi 50

3.2.4. Zasada 4: PodejÅ›cie procesowe  51

3.2.5. Zasada 5: PodejÅ›cie systemowe do zarzÄ…dzania  52

3.2.6. Zasada 6: CiÄ…gÅ‚e doskonalenie  52

3.2.7. Zasada 7: Podejmowanie decyzji na podstawie faktów   53

3.2.8. Zasada 8: Wzajemnie korzystne powiÄ…zania z dostawcami 53

3.3. Koszty jakości 55

3.3.1. Przypadek 1: System przekazywania sugestii w firmie Canon  56

3.3.2. Przypadek 2: Problemy projektowe z Airbusem A380  57

Podsumowanie  58

Bibliografia  58

Informacje o autorze  59

 

 

RozdziaÅ‚ IV Ocena sektora meblarskiego w Unii Europejskiej 60

Wprowadzenie  60

4.1. Ogólna ocena sektora meblarskiego w Unii Europejskiej 61

4.2. Ocena sektora meblarskiego w Polsce na tle wybranych paÅ„stw czÅ‚onkowskich  68

Podsumowanie  73

Assessment of furniture sector in the European Union  74

Summary  74

Bibliografia  74

Informacja o autorze  75

 

RozdziaÅ‚ V Globalizacja – szanse i zagrożenia dla polskich przedsiÄ™biorstw   76

Wprowadzenie  76

5.1. Istota i przyczyny globalizacji 77

5.2. Szanse zwiÄ…zane z globalizacjÄ…  80

5.3. Zagrożenia zwiÄ…zane z globalizacjÄ…  85

Podsumowanie  87

The globalisation - opportunities and threats for Polish enterprises  87

Summary  87

Bibliografia  88

Informacja o autorze  88

 

RozdziaÅ‚ VI Metody eliminacji transakcyjnego ryzyka walutowego w przedsiÄ™biorstwie i ich znaczenie w warunkach turbulencji na rynkach finansowych  89

Wprowadzenie  89

6.1. Znaczenie ryzyka walutowego  90

6.2. ZarzÄ…dzanie ryzykiem walutowym    93

6.3. Metody i instrumenty eliminowania transakcyjnego ryzyka walutowego w przedsiÄ™biorstwie  95

Podsumowanie  101

Streszczenie  102

The importance and methods of avoiding transactional currency risk in the enterprise  102

Summary  102

Bibliografia  103

Informacja o autorze  103

 

Wykaz Bibliografii 104

Dodaj do koszyka Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.