reklama - zainteresowany?

Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III - Onepress

Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III
ebook
Autor: Wojciech Zieliński, Ewelina Trubisz, Błażej Barchański, Daniel Ciupiński, Wojciech Leoński, Ireneusz Miciuła
ISBN: 978-83-620-6299-7
stron: 107, Format: ebook
Data wydania: 2017-02-14
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 13,66 zł

Dodaj do koszyka Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III

Tagi: Ekonomia | Marketing | Zarządzanie

Przedmowa

Prezentujemy Państwu trzecią część monografii naukowej pod tytułem „Zarządzanie przedsiębiorstwem”, która zostało opracowana przez pracowników naukowych.

Książka prezentuje wiedzę teoretyczną oraz praktyczną, stanowi prezentację badań oraz diagnoz poświęconej problematyce aspektów zarządzania przedsiębiorstwem. Składa się z sześciu rozdziałów, tj.: Model biznesu w procesie zarządzania przedsiębiorstwem; Konkurencyjność przedsiębiorstwa a współczesne wyzwania w ujęciu teoretycznym; Projakościowe rozwiązywanie problemów zarządczych; Ocena sektora meblarskiego w Unii Europejskiej; Globalizacja – szanse i zagrożenia dla polskich przedsiębiorstw;Metody eliminacji transakcyjnego ryzyka walutowego w przedsiębiorstwie i ich znaczenie w warunkach turbulencji na rynkach finansowych.

Autorzy niniejszych rozdziałów przedstawiają swoje osiągnięcia naukowe, dzięki którym otrzymujemy ciekawe analizy, bogaty zasób wiedzy, a także nową wiedzę, jak i również nowe rozwiązania stosowane w praktyce w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Monografię naukową adresujemy praktycznie do wszystkich zainteresowanych aspektami ekonomii i zarządzania. Jak i również dla tych, którym jest niezbędna wiedza teoretyczna i praktyczna z tego obszaru badawczego do kontynuacji dalszych badań naukowych.

Liczymy, że odnajdą Państwo w naszej książce „Zarządzanie przedsiębiorstwem” inspiracje dla własnej praktyki zawodowej oraz naukowej.

Słowa kluczowe: model biznesu,konkurencyjność, metody konkurowania, hiperkonkurencja, strategia zróżnicowania, model biznesu, proces zarządzania, potencjał konkurencyjny, przedsiębiorczość, psychologia rozwiązywania problemów, S.M.A.R.T., proces decyzyjny, myślenie projakościowe, TQM – total quality management, marketing-mix, przywództwo, koszty jakości, ocena sektora meblarskiego w Unii Europejskiej, globalizacja, Europa 2020, zagrożenia związane z globalizacją, współczesne zarządzanie finansami, ryzyko walutowe, strategia zarządzania ryzykiem, zarządzanie ryzykiem walutowym, transakcje forward, transakcje futures, transakcje swap, operacje hedgingowe, forfaiting

Dodaj do koszyka Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III

 

Osoby które kupowały "Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III

Spis treści

Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III eBook -- spis treści

Spis treści

Przedmowa  6

Rozdział I Model biznesu w procesie zarządzania przedsiębiorstwem   7

Wprowadzenie  7 

1.2. Konkurencyjność i metody konkurowania  9

1.2 Model biznesu  12

1.2.1. Etap rozpoznania (idiograficzny) 13

1.2.2. Etap projektowania (heurystyczny) 19

1.2.3. Etap III przewidywania (probabilistyczny) 22

Podsumowanie  23

Business model in process of business management 23

Summary  23

Bibliografia  24

Informacja o autorze  24

 

Rozdział II Konkurencyjność przedsiębiorstwa a współczesne wyzwania w ujęciu teoretycznym   25

Wprowadzenie  25

2.1. Istota konkurencyjności przedsiębiorstwa i jego struktura  27

2.2. Współczesne wyzwania a koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstwa  34

Zakończenie  37

Bibliografia  38

Informacja o autorze  39

 

Rozdział III Projakościowe rozwiązywanie problemów zarządczych  40

Wprowadzenie  40

3.1. Psychologia rozwiązywania problemów   41

3.1.1. Osiąganie zamierzonych celów   42

3.1.2. Proces decyzyjny  45

3.2. Myślenie projakościowe  48

3.2.1. Zasada 1: Orientacja na klienta  49

3.2.2. Zasada 2: Przywództwo  49

3.2.3. Zasada 3: Zaangażowanie ludzi 50

3.2.4. Zasada 4: Podejście procesowe  51

3.2.5. Zasada 5: Podejście systemowe do zarządzania  52

3.2.6. Zasada 6: Ciągłe doskonalenie  52

3.2.7. Zasada 7: Podejmowanie decyzji na podstawie faktów   53

3.2.8. Zasada 8: Wzajemnie korzystne powiązania z dostawcami 53

3.3. Koszty jakości 55

3.3.1. Przypadek 1: System przekazywania sugestii w firmie Canon  56

3.3.2. Przypadek 2: Problemy projektowe z Airbusem A380  57

Podsumowanie  58

Bibliografia  58

Informacje o autorze  59

 

 

Rozdział IV Ocena sektora meblarskiego w Unii Europejskiej 60

Wprowadzenie  60

4.1. Ogólna ocena sektora meblarskiego w Unii Europejskiej 61

4.2. Ocena sektora meblarskiego w Polsce na tle wybranych państw członkowskich  68

Podsumowanie  73

Assessment of furniture sector in the European Union  74

Summary  74

Bibliografia  74

Informacja o autorze  75

 

Rozdział V Globalizacja – szanse i zagrożenia dla polskich przedsiębiorstw   76

Wprowadzenie  76

5.1. Istota i przyczyny globalizacji 77

5.2. Szanse związane z globalizacją  80

5.3. Zagrożenia związane z globalizacją  85

Podsumowanie  87

The globalisation - opportunities and threats for Polish enterprises  87

Summary  87

Bibliografia  88

Informacja o autorze  88

 

Rozdział VI Metody eliminacji transakcyjnego ryzyka walutowego w przedsiębiorstwie i ich znaczenie w warunkach turbulencji na rynkach finansowych  89

Wprowadzenie  89

6.1. Znaczenie ryzyka walutowego  90

6.2. Zarządzanie ryzykiem walutowym    93

6.3. Metody i instrumenty eliminowania transakcyjnego ryzyka walutowego w przedsiębiorstwie  95

Podsumowanie  101

Streszczenie  102

The importance and methods of avoiding transactional currency risk in the enterprise  102

Summary  102

Bibliografia  103

Informacja o autorze  103

 

Wykaz Bibliografii 104

Dodaj do koszyka Zarządzanie przedsiębiorstwem - Część III

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.