Zarządzanie międzynarodowe. Strategie i studia przypadków - Onepress
ISBN: 978-8-3808-8366-6
stron: 166, Format: ebook
Data wydania: 2017-03-17
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 12,70 zł (poprzednio: 14,77 zł)
Oszczędzasz: 14% (-2,07 zł)
Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczym atutem tej publikacji jest nowatorski charakter opracowania. Autorzy przedstawili w sposób systematyczny procedurę od pomysłu wejścia na rynki zagraniczne do jego realizacji. Oparcie książki na wynikach przeprowadzonych badań oraz zamieszczenie studiów przypadków daje możliwość konfrontacji sposobów, form i strategii internacjonalizacji polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw ze znanymi w literaturze koncepcjami internacjonalizacji przedsiębiorstw.
Postawione tezy wynikajÄ… z analizy i oceny problemów na gruncie „dynamicznego” zarzÄ…dzania przedsiÄ™biorstwami w danej rzeczywistoÅ›ci gospodarczej, a proces internacjonalizacji przedsiÄ™biorstw przedstawiony zostaÅ‚ jako szansa na podniesienie konkurencyjnoÅ›ci firm. Opis i analiza zarzÄ…dzania miÄ™dzynarodowego w kontekÅ›cie internacjonalizacji przedsiÄ™biorstw jest częściÄ… opracowania. Analiza teoretyczna dotyczy problemów zarzÄ…dzania przedsiÄ™biorstwem miÄ™dzynarodowym o charakterze poznawczym i utylitarnym.
Analiza praktyczna oparta jest na badaniach przeprowadzonych przez autorów w polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, dotyczących sposobów ich internacjonalizacji, jej strategii i form, wsparcia ze strony rządu, jednostek naukowo-badawczych, także motywów i barier w rozważanym procesie.
Osoby które kupowały "Zarządzanie międzynarodowe. Strategie i studia przypadków", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Zarządzanie międzynarodowe. Strategie i studia przypadków eBook -- spis treści
Wstęp 7
I. PrzedsiÄ™biorstwo wobec procesów globalizacji i internacjonalizacji 11
1. Globalizacja – istota, korzyÅ›ci 11
2. Internacjonalizacja – istota, korzyÅ›ci, zagrożenia 14
3. Warunki funkcjonowania wspóÅ‚czesnych firm 17
4. Wsparcie rzÄ…du 22
5. Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw i ryzyko w handlu międzynarodowym 26
II. Formy i strategie internacjonalizacji 33
1. Strategie internacjonalizacji 33
2. Formy internacjonalizacji 40
3. Modele internacjonalizacji 49
4. Struktury organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych 63
III. Studia Przypadków 73
1. PrzedsiÄ™biorstwo „Agat” 73
2. PrzedsiÄ™biorstwo „Wola” 80
3. PrzedsiÄ™biorstwo „High Fashion” 87
4. PrzedsiÄ™biorstwo P. Hulicki ZPHU „PiK” 93
5. Przedsiębiorstwo Famas SA 98
6. PrzedsiÄ™biorstwo „Z.W. BiliÅ„ski” Sp. j. (Factory of Colour) 103
7. PrzedsiÄ™biorstwo „X” z branży zbrojeniowej 110
8. PrzedsiÄ™biorstwo „Y” z branży zbrojeniowej 115
9. Przedsiębiorstwo Sprzętu Ochronnego MASKPOL SA 124
10. Przedsiębiorstwo Gatta Sp. z o.o. 132
Zakończenie 137
Bibliografia 139
Spis rysunków 147
Spis tabel 148
Spis zdjęć 149
Ankieta 151