reklama - zainteresowany?

Wycena firmy. Storytelling i liczby - Onepress

Wycena firmy. Storytelling i liczby
ebook
Autor: Aswath Damodaran
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-8-3756-1782-5
stron: 352, Format: ebook
Data wydania: 2017-06-12
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 39,92 zł (poprzednio: 49,28 zł)
Oszczędzasz: 19% (-9,36 zł)

Dodaj do koszyka Wycena firmy. Storytelling i liczby

Tagi: Ekonomia | Finanse

Od opowieści do liczb. Od liczb do wartości.
Jak to możliwe, że firmę, która jeszcze nigdy nie wygenerowała żadnego zysku, wycenia się na wiele milionów dolarów? Dlaczego niektóre start-upy przyciągają inwestorów jak magnes, podczas gdy innym się to nie udaje?
Profesor finansów i doświadczony inwestor Aswath Damodaran uważa, że wartość spółki zależy w dużej mierze od treści opowiadającej o niej historii, ponieważ ta opowieść stanowi kontekst dla liczb i ma moc przekonywania nawet tych inwestorów, którzy mniej chętnie podejmują ryzyko. Świat biznesowy dzieli się na gawędziarzy, którzy potrafią snuć przekonujące historie, oraz speców od liczb, którzy opracowują modele i obliczenia. Oba te podejścia są jednakowo istotne z punktu widzenia sukcesu. Damodaran przekonuje, że tylko poprzez umiejętne połączenie tych dwóch elementów firma może osiągnąć i utrzymać wartość.
OdwoÅ‚ujÄ…c siÄ™ do analiz licznych przypadków, książka ta wyjaÅ›nia znaczenie opowieÅ›ci jako tego czynnika, który pozwala lepiej zrozumieć i osadzić w kontekÅ›cie liczby. Sugeruje również, że dziÄ™ki historiom o firmie specjaliÅ›ci od liczb mogÄ… tworzyć bardziej skomplikowane modele i nadal skutecznie przekonywać swoich odbiorców. Damodaran zajmuje siÄ™ miÄ™dzy innymi poczÄ…tkami firmy Uber – na tym przykÅ‚adzie pokazuje, że na podstawie różnych opowieÅ›ci sformuÅ‚ować można różne wyceny. Zastanawia siÄ™ również nad tym, dlaczego Twitter i Facebook osiÄ…gnęły tak wysokÄ… wycenÄ™ już na etapie debiutu gieÅ‚dowego oraz dlaczego pierwsza z tych firm weszÅ‚a w fazÄ™ stagnacji, podczas gdy druga dalej siÄ™ rozwijaÅ‚a. PrzyglÄ…da siÄ™ również firmom o bardziej ugruntowanym modelu biznesowym, takim jak choćby Apple czy Amazon. Na ich przykÅ‚adzie pokazuje, że historia o firmie czasem stanowi czynnik wzbogacajÄ…cy, ale niekiedy może też ograniczać narracjÄ™. Autor przytacza również przykÅ‚ad brazylijskiego globalnego koncernu wydobywczego Vale – aby wyjaÅ›nić, jaki wpÅ‚yw na historiÄ™ o firmie mogÄ… mieć czynniki zewnÄ™trzne, w szczególnoÅ›ci dotyczÄ…ce kraju prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci, charakterystyki produktu oraz waluty.
***
Damodaran pokazuje nam ten punkt, w którym drogi Josepha Campbella i Warrena Buffetta przecinajÄ… siÄ™ ze Å›cieżkÄ… Nassima Taleba. Autor wskazuje z jednej strony wartość, z drugiej zaÅ› ryzyko, które ignorujÄ… ludzie polegajÄ…cy wyÅ‚Ä…cznie na historiach lub wyÅ‚Ä…cznie na liczbach. Opowiada nam o tym, jak powstawaÅ‚y jego opowieÅ›ci, analizy i wyceny spółek takich jak Alibaba, Amazon, Uber, Theranos czy Ferrari. Przyznaje, że sam polegaÅ‚ kiedyÅ› głównie na danych iloÅ›ciowych, ale teraz zalicza siÄ™ do grona analityków bardziej wszechstronnych, a przy tym do autorów Å›wietnych opowieÅ›ci o firmach i finansach – czego dowodzi na każdym kroku w swoich tekstach i podczas wykÅ‚adów.
David Foster, dyrektor generalny Business Valuation Resources

Damodaran, którego wielu uznaje za autorytet w dziedzinie wyceny, w jasny sposób przekonuje, dlaczego rozwiązania o charakterze wyłącznie ilościowym to za mało i dlaczego koniecznie należy wzbogacać je o jakościowy element opowieści. Oczywiście analiza jakościowa obarczona jest pewnym ryzykiem, choćby już z tego powodu, że opowieść ma charakter subiektywny. Damodaran umiejętnie łączy więc historie o firmie z bardziej formalną strukturą analizy ilościowej, dzięki czemu jego wyceny znajdują mocniejsze oparcie w faktach.
Stephen Penman, autor książki Accounting for Value

Damodaran dokonał rzeczy zupełnie bezprecedensowej: umiejętnie połączył opowieść o firmie z tradycyjną analizą finansową i wyceną. Jego książka ma szansę stać się klasykiem zarówno dla zwolenników tradycyjnej wyceny, jak i dla praktyków biznesowego gawędziarstwa, ponieważ pokazuje, że przedstawiciele każdego z tych światów mogą wiele zyskać, zapożyczając narzędzia z tego drugiego. Damodaran zabiera nas w osobistą podróż, podczas której stara się pomóc nam zrozumieć, że liczby mają większą siłę przekonywania, gdy towarzyszy im historia.
Paul Johnson, założyciel i starszy doradca w firmie Nicusa Investment Advisors

***
Aswath Damodaran wykłada finanse na Stern School of Business przy New York University. Jest autorem książek: Finanse korporacyjne. Teoria i praktyka (2007), Investment Valuation: Tools and Techniques for Determining the Value of Any Asset, Third Edition (2012), Wycena. Minipodręcznik dla inwestorów giełdowych (2011), Damodaran on Valuation: Security Analysis for Investment and Corporate Finance, Second Edition (2006).

Dodaj do koszyka Wycena firmy. Storytelling i liczby

 

Osoby które kupowały "Wycena firmy. Storytelling i liczby", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • O współczesnych praktykach genderyzacji ciaÅ‚a

Dodaj do koszyka Wycena firmy. Storytelling i liczby

Spis treści

Wycena firmy. Storytelling i liczby eBook -- spis treści

Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Spis treści
Wstęp
1. Opowieść o dwóch plemionach
2. Opowiedz mi historiÄ™
3.  Elementy skÅ‚adajÄ…ce siÄ™ na opowiadanie historii
4. Potęga liczb
5. Narzędzia analityczne
6. Tworzenie historii
7. Sprawdzanie opowieści
8. Od opowieści do liczb
9. Od liczb do wartości
10. Modyfikowanie i ulepszanie opowieÅ›ci – pÄ™tla sprzężenia zwrotnego
11. Modyfikowanie opowieÅ›ci – gdy na drodze staje życie
12. Wiadomości a opowieści
13. Opowieści w skali makro
14. Cykl życia przedsiębiorstwa
15. Wyzwania zwiÄ…zane z zarzÄ…dzaniem
16. Finał

Dodaj do koszyka Wycena firmy. Storytelling i liczby

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.