Wybrane aspekty badawcze.Gospodarka.Zarządzanie.Innowacje.Tom2.(red. Ireneusz Miciuła) - Onepress
ebook
Autor: Anna Mikołajczyk, Milena Grzegorczyk, Sławomir Kozieł, Grzegorz Morawski, Judyta Kabus, Tadeusz Trębacz, Sylwia Król, joanna Kadłubska, Kinga Kozłowska, Agata Kielesińska, Joanna Nowakowska-Grunt, Celina Habryka, Marcin król, Michał Cieśla, Anna KowalczykISBN: 978-83-653-5722-9
stron: 239, Format: ebook
Data wydania: 2016-05-13
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 20,52 zł (poprzednio: 27,00 zł)
Oszczędzasz: 24% (-6,48 zł)
Monografia stanowi drugi tom badań wielu Autorów z różnych ośrodków akademickich w zakresie gospodarki, zarządzania i szeroko pojętych innowacji. Stanowi zarówno teoretyczne, jak i praktyczne odniesienie do problematyki nauk ekonomicznych. W pierwszych dwóch rozdziałach podjęto tematykę zarządzania zasobami ludzkimi. Przez zarządzanie zasobami ludzkimi powinno się rozumieć zbiór działań powiązanych z pracownikami organizacji, ukierunkowanych na uzyskanie celów organizacji, jak również na rozwój pracowników.
Pierwszy rozdział definiuje pojęcie oraz określa cele i zakres zarządzania zasobami ludzkimi wraz z opisem optymalnej polityki kadrowej w organizacji.
Natomiast celem drugiego rozdziału było przedstawienie korelacji zachodzącej pomiędzy zachorowalnością na depresję, a warunkami pracy wynikającymi z nieodpowiedniego zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji oraz wskazanie społecznych skutków tej zależności.
Trzeci rozdział monografii dotyczy aspektów zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Celem tego rozdziału była chęć ukazania wpływu wykorzystania franczyzowego modelu rozwoju na wartość przedsiębiorstwa. Ze względu na złożoność relacji franczyzowych badanie tego wpływu napotyka wiele ograniczeń i utrudnień. Badanie przeprowadzono na danych empirycznych
spółek notowanych na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wchodzących w skład Indeksu sektora handlu detalicznego, z wykorzystaniem wskaźnika ekonomicznej wartości dodanej (EVA).
Kolejny blok tematyczny zawierający cztery rozdziały dotyczy gospodarki w miastach. W czwartym rozdziale monografii omówiono specjalne strefy ekonomiczne jako czynnik rozwoju gospodarczego miast. Poddano analizie uwarunkowania prawne funkcjonujące w ramach specjalnych stref ekonomicznych oraz przedstawiono studium przypadku na przykładzie strefy
ekonomicznej w Katowicach i Częstochowie. W ramach kolejnego rozdziału przedstawiono ekonomiczne czynniki, które warunkując decyzje zakupowe konsumentów w odniesieniu do produktów żywnościowych. Określono czynniki ekonomiczne odnoszące się do nabywcy, które wpływają na poziom zakupów oraz ich strukturę wartościową. W pracy zwrócono uwagę na proces podejmowania decyzji zakupu dóbr i usług ze szczególnym uwzględnieniem mikroekonomicznych
determinant nabywcy.
W kolejnych dwóch rozdziałach autorzy przedstawili analizę ekonomiczną i znaczenie współczesnego zarządzania w logistyce. Logistyka miejska niesie za sobą koszty komunikacji indywidualnej oraz grupowej. Prawidłowa wizja i analiza opłat komunikacyjnych stanowi podstawę decyzji związanych z uwarunkowaniami wewnątrz zurbanizowanych okręgów. W ramach pracy przedstawiono studium przypadku analizy ekonomicznej dla działalności Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w mieście Katowice w latach 2008 – 2014. Natomiast kolejny rozdział dotyczy zarządzania logistycznego w sferze prywatnej i przedstawia istotność outsourcingu dla przedsiębiorstw. Współcześnie wiele firm korzysta z usług outsourcingowych. Usługi te wykonywane są przez zewnętrzne podmioty gospodarcze. Głównym powodem korzystania z usług outsourcingowych jest konieczność redukcji kosztów z jednoczesną możliwością przeniesienia odpowiedzialności związanej z wykonywaniem określonych usług lub zadań.
Następne dwa rozdziały podejmują problematykę szeroko pojętych innowacji i ich znaczenia dla gospodarki. W pierwszym z nich celem badań jest poznanie wpływu wzrostu innowacyjności na dynamikę zatrudnienia w Polsce.
Jest to istotny problem badawczy, bowiem na rynku pracy obserwuje się brak dopasowania wiedzy, umiejętności i kompetencji potencjalnych pracowników z umiejętnościami i kwalifikacjami, na które występuje zapotrzebowanie w gospodarce. Niedopasowanie to wywołuje szereg niekorzystnych zmian i skutków, przede wszystkim w postaci braku zatrudnienia, co z kolei może powodować frustracje, zmniejszenie dochodów, czy występowanie patologii społecznych. Drugi rozdział przedstawia dane empiryczne dotyczące innowacyjności polskich przedsiębiorstw na tle innych państw europejskich.
Dodatkowo ukazuje stosowane metody poszukiwania innowacji oraz znaczenie poszczególnych źródeł informacji w działalności innowacyjnej polskich przedsiębiorstw. Bowiem współczesne firmy muszą stawiać czoła ogromnym
wyzwaniom, które wynikają z coraz to gwałtowniejszych zmian rynkowych napędzanych przez globalizację i wprowadzanych innowacji.
W ramach następnych dwóch rozdziałów niniejszej monografii podjęto popularną współcześnie tematykę odnawialnych źródeł energii oraz możliwe do wykorzystania w jej produkcji odpowiednie odpady. Celem pierwszego
opracowania jest przybliżenie informacji na temat odnawialnych źródeł energii (OZE) na podstawie przeglądu literatury i aktualnych doniesień naukowych. Głównymi celami w zakresie rozwoju odnawialnych źródeł energii w ramach polityki energetycznej Polski do 2030 roku będzie wzrost udziału odnawialnych źródeł energii w finalnym zużyciu energii oraz zwiększenie wykorzystania biopaliw II generacji. W drugim opracowaniu dokonano klasyfikacji i charakterystyki odpadów, które mogą stanowić źródło energii. Na podstawie danych statystycznych przedstawiono informacje dotyczące selektywnych
zbiórek odpadów w wybranych województwach i zbiorczo w całej Polsce. Podjęte tematy mają ogromne znaczenie z jednej strony dla ochrona środowiska, a z drugiej dla gospodarek całego świata, bowiem dostęp do źródeł energii niewątpliwie stanowi jeden z podstawowych czynników rozwoju gospodarczego. Kolejny blok tematyczny w monografii dotyczy działań marketingowych zarówno w sferze publicznej, jak i prywatnej.
W pierwszym z opracowań ukazano znaczenie działań marketingowych na zarządzanie uczelnią wyższą.
W kolejnej pracy zwrócono uwagę na istotę i wpływ tzw. kompetencji miękkich na możliwość realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju.
W następnym rozdziale monografii określono wewnętrznych i zewnętrznych odbiorców jednostek samorządu terytorialnego w koncepcji marketingu miejsca.
Natomiast ostatnie dwa rozdziały w monografii stanowią analizę badawczą dotyczącą stosowanych podejść marketingowych w branży usług komunalnych w Polsce.
Natomiast celem drugiego rozdziału było przedstawienie korelacji zachodzącej pomiędzy zachorowalnością na depresję, a warunkami pracy wynikającymi z nieodpowiedniego zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji oraz wskazanie społecznych skutków tej zależności.
Trzeci rozdział monografii dotyczy aspektów zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Celem tego rozdziału była chęć ukazania wpływu wykorzystania franczyzowego modelu rozwoju na wartość przedsiębiorstwa. Ze względu na złożoność relacji franczyzowych badanie tego wpływu napotyka wiele ograniczeń i utrudnień. Badanie przeprowadzono na danych empirycznych
spółek notowanych na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wchodzących w skład Indeksu sektora handlu detalicznego, z wykorzystaniem wskaźnika ekonomicznej wartości dodanej (EVA).
Kolejny blok tematyczny zawierający cztery rozdziały dotyczy gospodarki w miastach. W czwartym rozdziale monografii omówiono specjalne strefy ekonomiczne jako czynnik rozwoju gospodarczego miast. Poddano analizie uwarunkowania prawne funkcjonujące w ramach specjalnych stref ekonomicznych oraz przedstawiono studium przypadku na przykładzie strefy
ekonomicznej w Katowicach i Częstochowie. W ramach kolejnego rozdziału przedstawiono ekonomiczne czynniki, które warunkując decyzje zakupowe konsumentów w odniesieniu do produktów żywnościowych. Określono czynniki ekonomiczne odnoszące się do nabywcy, które wpływają na poziom zakupów oraz ich strukturę wartościową. W pracy zwrócono uwagę na proces podejmowania decyzji zakupu dóbr i usług ze szczególnym uwzględnieniem mikroekonomicznych
determinant nabywcy.
W kolejnych dwóch rozdziałach autorzy przedstawili analizę ekonomiczną i znaczenie współczesnego zarządzania w logistyce. Logistyka miejska niesie za sobą koszty komunikacji indywidualnej oraz grupowej. Prawidłowa wizja i analiza opłat komunikacyjnych stanowi podstawę decyzji związanych z uwarunkowaniami wewnątrz zurbanizowanych okręgów. W ramach pracy przedstawiono studium przypadku analizy ekonomicznej dla działalności Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w mieście Katowice w latach 2008 – 2014. Natomiast kolejny rozdział dotyczy zarządzania logistycznego w sferze prywatnej i przedstawia istotność outsourcingu dla przedsiębiorstw. Współcześnie wiele firm korzysta z usług outsourcingowych. Usługi te wykonywane są przez zewnętrzne podmioty gospodarcze. Głównym powodem korzystania z usług outsourcingowych jest konieczność redukcji kosztów z jednoczesną możliwością przeniesienia odpowiedzialności związanej z wykonywaniem określonych usług lub zadań.
Następne dwa rozdziały podejmują problematykę szeroko pojętych innowacji i ich znaczenia dla gospodarki. W pierwszym z nich celem badań jest poznanie wpływu wzrostu innowacyjności na dynamikę zatrudnienia w Polsce.
Jest to istotny problem badawczy, bowiem na rynku pracy obserwuje się brak dopasowania wiedzy, umiejętności i kompetencji potencjalnych pracowników z umiejętnościami i kwalifikacjami, na które występuje zapotrzebowanie w gospodarce. Niedopasowanie to wywołuje szereg niekorzystnych zmian i skutków, przede wszystkim w postaci braku zatrudnienia, co z kolei może powodować frustracje, zmniejszenie dochodów, czy występowanie patologii społecznych. Drugi rozdział przedstawia dane empiryczne dotyczące innowacyjności polskich przedsiębiorstw na tle innych państw europejskich.
Dodatkowo ukazuje stosowane metody poszukiwania innowacji oraz znaczenie poszczególnych źródeł informacji w działalności innowacyjnej polskich przedsiębiorstw. Bowiem współczesne firmy muszą stawiać czoła ogromnym
wyzwaniom, które wynikają z coraz to gwałtowniejszych zmian rynkowych napędzanych przez globalizację i wprowadzanych innowacji.
W ramach następnych dwóch rozdziałów niniejszej monografii podjęto popularną współcześnie tematykę odnawialnych źródeł energii oraz możliwe do wykorzystania w jej produkcji odpowiednie odpady. Celem pierwszego
opracowania jest przybliżenie informacji na temat odnawialnych źródeł energii (OZE) na podstawie przeglądu literatury i aktualnych doniesień naukowych. Głównymi celami w zakresie rozwoju odnawialnych źródeł energii w ramach polityki energetycznej Polski do 2030 roku będzie wzrost udziału odnawialnych źródeł energii w finalnym zużyciu energii oraz zwiększenie wykorzystania biopaliw II generacji. W drugim opracowaniu dokonano klasyfikacji i charakterystyki odpadów, które mogą stanowić źródło energii. Na podstawie danych statystycznych przedstawiono informacje dotyczące selektywnych
zbiórek odpadów w wybranych województwach i zbiorczo w całej Polsce. Podjęte tematy mają ogromne znaczenie z jednej strony dla ochrona środowiska, a z drugiej dla gospodarek całego świata, bowiem dostęp do źródeł energii niewątpliwie stanowi jeden z podstawowych czynników rozwoju gospodarczego. Kolejny blok tematyczny w monografii dotyczy działań marketingowych zarówno w sferze publicznej, jak i prywatnej.
W pierwszym z opracowań ukazano znaczenie działań marketingowych na zarządzanie uczelnią wyższą.
W kolejnej pracy zwrócono uwagę na istotę i wpływ tzw. kompetencji miękkich na możliwość realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju.
W następnym rozdziale monografii określono wewnętrznych i zewnętrznych odbiorców jednostek samorządu terytorialnego w koncepcji marketingu miejsca.
Natomiast ostatnie dwa rozdziały w monografii stanowią analizę badawczą dotyczącą stosowanych podejść marketingowych w branży usług komunalnych w Polsce.
Osoby które kupowały "Wybrane aspekty badawcze.Gospodarka.Zarządzanie.Innowacje.Tom2.(red. Ireneusz Miciuła)", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Wybrane aspekty badawcze.Gospodarka.Zarządzanie.Innowacje.Tom2.(red. Ireneusz Miciuła) eBook -- spis treści
PRZEDMOWA (8)
I.OGÓLNY ZARYS PROBLEMATYKI ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W PRZEDSIĘBIORSTWACH (11)
Wstęp (11)
1.Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie (11)
2.Cele oraz zakres zarządzania zasobami ludzkimi (16)
3. Elementy polityki kadrowej (21)
Podsumowanie (26)
BIBLIOGRAFIA (26)
II.DEPRESJA JAKO SKUTEK SPOŁECZNY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE (27)
1.Charakterystyka organizacji współczesnych i zarządzania zasobami ludzkimi (27)
Wstęp (27)
2.Charakterystyka organizacji współczesnych i zarządzania zasobami ludzkimi (28)
2.Specyfika prekariatu (32)
2.Zagrożenia występujące przy zarządzaniu zasobami ludzkimi (32)
2.Jakość życia pracownika a depresja i samobójstwo (38)
Podsumowanie (41)
Literatura (43)
III.WYKORZYSTANIE FRANCZYZY W ZARZĄDZANIU WARTOŚCIĄ PRZEDSIĘBIORSTWA (44)
Wstęp (44)
1.Franczyza jako strategia wzrostu wartości przedsiębiorstwa (45)
1.Wykorzystanie wskaźnika Ekonomicznej Wartości Dodanej do pomiaru wartości spółek franczyzodawców (48)
2.Metodologia i wyniki badań (50)
Zakończenie (56)
Literatura (57)
Netnografia (58)
IV.SPECJALNE STREFY EKONOMICZNE JAKO CZYNNIK ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIAST (59)
Wstęp (59)
1.Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna (60)
2.Uwarunkowania prawne (61)
3.Zachęty i ulgi dla inwestorów w specjalnych strefach ekonomicznych (64)
4.Procedura wejścia do specjalnej strefy ekonomicznej (66)
5.Rozszerzenie specjalnych stref ekonomicznych o częstochowskie tereny inwestycyjne (67)
Podsumowanie (71)
Bibliografia (71)
NETNOGRAFIA (71)
TADEUSZ TRĘBACZ, POLITECHNIKA RZESZOWSKA (72)
V.WYBRANE DETERMINANTY EKONOMICZNE DECYZJI ZAKUPOWYCH
PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH (72)
Wstęp (72)
1.Proces podejmowania decyzji zakupowych (73)
2.Czynniki wpływające na decyzje konsumenta (74)
3.Badania własne (78)
3.1.METODYKA BADAŃ (78)
3.2.ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH (79)
Podsumowanie (85)
Literatura (86)
SYLWIA KRÓL, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA (87)
VI.WYBRANE KOSZTY LOGISTYKI MIEJSKIEJ NA PRZYKŁADZIE MIASTA KATOWICE (87)
Wstęp (87)
1.Aktualne przeszkody towarzyszące rozwojowi miast (87)
2.Istota logistyki miejskiej (88)
3.Przewoźnictwo osób oraz obsługa komunikacyjna miasta jako decydujący składnik logistyki miejskiej (89)
4.Koszty działalności Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w mieście Katowice
oraz jego dochody w latach 2008 - 2014 (90)
Podsumowanie (99)
Literatura (100)
JOANNA KADŁUBSKA, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA (101)
VII.OUTSOURCING W ZARZĄDZANIU LOGISTYCZNYM PRZEDSIĘBIORSTW (101)
Wstęp (101)
1.Istota i pojęcie Outsourcingu (102)
2.1. Outsourcing w zarządzaniu logistycznym (106)
Zakończenie (116)
Literatura (116)
KINGA KOZŁOWSKA, UNIWERSYTET W BIAŁYMSTOKU (118)
VIII.WPŁYW INNOWACJI NA DYNAMIKĘ ZATRUDNIENIA W POLSCE (118)
Wstęp (118)
1.Innowacje (118)
2.Innowacje a dynamika zatrudnienia (124)
Zakończenie (133)
Literatura (134)
JUDYTA KABUS, AGATA KIELESIŃSKA (136)
JOANNA NOWAKOWSKA-GRUNT (136)
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA (136)
IX.INNOWACYJNOŚĆ POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW W ŚWIETLE DANYCH STATYSTYKI PUBLICZNEJ (136)
Wstęp (136)
1.Czym jest innowacja przedsiębiorstw? (137)
3.Innowacyjność polskich firm (139)
Podsumowanie (145)
Literatura (145)
SYLWIA KRÓL, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA (147)
X.SELEKTYWNA ZBIÓRKA ODPADÓW (147)
Wstęp (147)
1.Odpady – istota zagadnienia (147)
2.Podział odpadów (149)
3.Selektywna zbiórka odpadów użytkowych (153)
4.Odpady pochodzące z selektywnej zbiórki w odniesieniu
do całości odpadów w wybranych województwach (155)
Podsumowanie (157)
Literatura (157)
Netnografia (158)
CELINA HABRYKA, UNIWERSYTET ROLNICZY W KRAKOWIE (158)
XI.OBECNA SYTUACJA ORAZ STRATEGIE ROZWOJU ODNAWIALNYCH
ŹRÓDEŁ ENERGII (158)
Wstęp (158)
1.Wybrane odnawialne źródła energii i ich charakterystyka (160)
1. BIOMASA (160)
2. ENERGIA Z WODY (161)
3. ENERGIA Z WNĘTRZA ZIEMI (162)
4.ENERGIA Z WIATRU (163)
5.Energia ze Słońca (165)
6.Biopaliwa źródłami energii odnawialnej (167)
Zakończenie (167)
Literatura (168)
MARCIN KRÓL, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA (169)
XII.WPŁYW DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH NA ZARZĄDZANIE UCZELNIĄ WYŻSZĄ (170)
Wstęp (170)
1. Model uniwersytetu przedsiębiorczego (170)
2. Marketing uczelni wyższych (173)
Zakończenie (178)
Literatura (179)
Netnografia (179)
MICHAŁ CIEŚLA, ANNA KOWALCZYK, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA (179)
XIII. WPŁYW KOMPETENCJI MIĘKKICH NA ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ (180)
Wstęp (180)
1.Kompetencje miękkie (181)
2.Świadomość przedsiębiorców a zrównoważony rozwój (185)
3.Obszary zrównoważonego zarządzania (186)
Podsumowanie (190)
Bibliografia (191)
ARTUR SAWICKI, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA (194)
XIV.ODBIORCY WEWNĘTRZNI I ZEWNĘTRZNI W MARKETINGU MIEJSCA (194)
Wprowadzenie (194)
1.Koncepcja marketingu miejsca (195)
2.Odbiorcy działań marketingowych (196)
3.Otoczenie zewnętrzne i wewnętrzne (196)
Podsumowanie (203)
Literatura (204)
MICHAŁ CZUBA, UNIWERSYTET ŚLĄSKI W KATOWICACH (205)
XV.PODEJŚCIE MARKETINGOWE W BRANŻY USŁUG KOMUNALNYCH W POLSCE (206)
Wstęp (206)
1. Specyfika usług komunalnych (207)
2 Istota działalności marketingowej w branży usług komunalnych (208)
3. Samowystarczalność gospodarstw domowych w sferze usług komunalnych jako czynnik
wpływający na szersze wykorzystywanie marketingu przez firmy świadczące usługi komunalne (211)
4.Możliwości praktycznego zastosowania podejścia marketingowego w branży usług komunalnych.
Studium przypadku Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp z.oo z Białegostoku (213)
Zakończenie (217)
Literatura (217)
Netnografia (218)
XVI.MARKETING PARTNERSKI W DZIAŁALNOŚCI FIRM ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI KOMUNALNE W POLSCE (219)
Wstęp (219)
1. Istota marketingu partnerskiego (220)
2. Model sześciu rynków jako narzędzie kreowania relacji z klientami (223)
3. Samowystarczalność klientów jako element przyczyniający się do stosowania marketingu partnerskiego przez firmy
oferujące usługi komunalne (227)
4.Możliwości praktycznego zastosowania marketingu partnerskiego w branży usług komunalnych.
Studium przypadku firmy Tauron (230)
Zakończenie (233)
Literatura (233)
Netnografia (234)
2.Cele oraz zakres zarządzania zasobami ludzkimi (16)
3. Elementy polityki kadrowej (21)
Podsumowanie (26)
BIBLIOGRAFIA (26)
II.DEPRESJA JAKO SKUTEK SPOŁECZNY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE (27)
1.Charakterystyka organizacji współczesnych i zarządzania zasobami ludzkimi (27)
Wstęp (27)
2.Charakterystyka organizacji współczesnych i zarządzania zasobami ludzkimi (28)
2.Specyfika prekariatu (32)
2.Zagrożenia występujące przy zarządzaniu zasobami ludzkimi (32)
2.Jakość życia pracownika a depresja i samobójstwo (38)
Podsumowanie (41)
Literatura (43)
III.WYKORZYSTANIE FRANCZYZY W ZARZĄDZANIU WARTOŚCIĄ PRZEDSIĘBIORSTWA (44)
Wstęp (44)
1.Franczyza jako strategia wzrostu wartości przedsiębiorstwa (45)
1.Wykorzystanie wskaźnika Ekonomicznej Wartości Dodanej do pomiaru wartości spółek franczyzodawców (48)
2.Metodologia i wyniki badań (50)
Zakończenie (56)
Literatura (57)
Netnografia (58)
IV.SPECJALNE STREFY EKONOMICZNE JAKO CZYNNIK ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIAST (59)
Wstęp (59)
1.Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna (60)
2.Uwarunkowania prawne (61)
3.Zachęty i ulgi dla inwestorów w specjalnych strefach ekonomicznych (64)
4.Procedura wejścia do specjalnej strefy ekonomicznej (66)
5.Rozszerzenie specjalnych stref ekonomicznych o częstochowskie tereny inwestycyjne (67)
Podsumowanie (71)
Bibliografia (71)
NETNOGRAFIA (71)
TADEUSZ TRĘBACZ, POLITECHNIKA RZESZOWSKA (72)
V.WYBRANE DETERMINANTY EKONOMICZNE DECYZJI ZAKUPOWYCH
PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH (72)
Wstęp (72)
1.Proces podejmowania decyzji zakupowych (73)
2.Czynniki wpływające na decyzje konsumenta (74)
3.Badania własne (78)
3.1.METODYKA BADAŃ (78)
3.2.ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH (79)
Podsumowanie (85)
Literatura (86)
SYLWIA KRÓL, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA (87)
VI.WYBRANE KOSZTY LOGISTYKI MIEJSKIEJ NA PRZYKŁADZIE MIASTA KATOWICE (87)
Wstęp (87)
1.Aktualne przeszkody towarzyszące rozwojowi miast (87)
2.Istota logistyki miejskiej (88)
3.Przewoźnictwo osób oraz obsługa komunikacyjna miasta jako decydujący składnik logistyki miejskiej (89)
4.Koszty działalności Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w mieście Katowice
oraz jego dochody w latach 2008 - 2014 (90)
Podsumowanie (99)
Literatura (100)
JOANNA KADŁUBSKA, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA (101)
VII.OUTSOURCING W ZARZĄDZANIU LOGISTYCZNYM PRZEDSIĘBIORSTW (101)
Wstęp (101)
1.Istota i pojęcie Outsourcingu (102)
2.1. Outsourcing w zarządzaniu logistycznym (106)
Zakończenie (116)
Literatura (116)
KINGA KOZŁOWSKA, UNIWERSYTET W BIAŁYMSTOKU (118)
VIII.WPŁYW INNOWACJI NA DYNAMIKĘ ZATRUDNIENIA W POLSCE (118)
Wstęp (118)
1.Innowacje (118)
2.Innowacje a dynamika zatrudnienia (124)
Zakończenie (133)
Literatura (134)
JUDYTA KABUS, AGATA KIELESIŃSKA (136)
JOANNA NOWAKOWSKA-GRUNT (136)
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA (136)
IX.INNOWACYJNOŚĆ POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW W ŚWIETLE DANYCH STATYSTYKI PUBLICZNEJ (136)
Wstęp (136)
1.Czym jest innowacja przedsiębiorstw? (137)
3.Innowacyjność polskich firm (139)
Podsumowanie (145)
Literatura (145)
SYLWIA KRÓL, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA (147)
X.SELEKTYWNA ZBIÓRKA ODPADÓW (147)
Wstęp (147)
1.Odpady – istota zagadnienia (147)
2.Podział odpadów (149)
3.Selektywna zbiórka odpadów użytkowych (153)
4.Odpady pochodzące z selektywnej zbiórki w odniesieniu
do całości odpadów w wybranych województwach (155)
Podsumowanie (157)
Literatura (157)
Netnografia (158)
CELINA HABRYKA, UNIWERSYTET ROLNICZY W KRAKOWIE (158)
XI.OBECNA SYTUACJA ORAZ STRATEGIE ROZWOJU ODNAWIALNYCH
ŹRÓDEŁ ENERGII (158)
Wstęp (158)
1.Wybrane odnawialne źródła energii i ich charakterystyka (160)
1. BIOMASA (160)
2. ENERGIA Z WODY (161)
3. ENERGIA Z WNĘTRZA ZIEMI (162)
4.ENERGIA Z WIATRU (163)
5.Energia ze Słońca (165)
6.Biopaliwa źródłami energii odnawialnej (167)
Zakończenie (167)
Literatura (168)
MARCIN KRÓL, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA (169)
XII.WPŁYW DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH NA ZARZĄDZANIE UCZELNIĄ WYŻSZĄ (170)
Wstęp (170)
1. Model uniwersytetu przedsiębiorczego (170)
2. Marketing uczelni wyższych (173)
Zakończenie (178)
Literatura (179)
Netnografia (179)
MICHAŁ CIEŚLA, ANNA KOWALCZYK, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA (179)
XIII. WPŁYW KOMPETENCJI MIĘKKICH NA ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ (180)
Wstęp (180)
1.Kompetencje miękkie (181)
2.Świadomość przedsiębiorców a zrównoważony rozwój (185)
3.Obszary zrównoważonego zarządzania (186)
Podsumowanie (190)
Bibliografia (191)
ARTUR SAWICKI, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA (194)
XIV.ODBIORCY WEWNĘTRZNI I ZEWNĘTRZNI W MARKETINGU MIEJSCA (194)
Wprowadzenie (194)
1.Koncepcja marketingu miejsca (195)
2.Odbiorcy działań marketingowych (196)
3.Otoczenie zewnętrzne i wewnętrzne (196)
Podsumowanie (203)
Literatura (204)
MICHAŁ CZUBA, UNIWERSYTET ŚLĄSKI W KATOWICACH (205)
XV.PODEJŚCIE MARKETINGOWE W BRANŻY USŁUG KOMUNALNYCH W POLSCE (206)
Wstęp (206)
1. Specyfika usług komunalnych (207)
2 Istota działalności marketingowej w branży usług komunalnych (208)
3. Samowystarczalność gospodarstw domowych w sferze usług komunalnych jako czynnik
wpływający na szersze wykorzystywanie marketingu przez firmy świadczące usługi komunalne (211)
4.Możliwości praktycznego zastosowania podejścia marketingowego w branży usług komunalnych.
Studium przypadku Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp z.oo z Białegostoku (213)
Zakończenie (217)
Literatura (217)
Netnografia (218)
XVI.MARKETING PARTNERSKI W DZIAŁALNOŚCI FIRM ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI KOMUNALNE W POLSCE (219)
Wstęp (219)
1. Istota marketingu partnerskiego (220)
2. Model sześciu rynków jako narzędzie kreowania relacji z klientami (223)
3. Samowystarczalność klientów jako element przyczyniający się do stosowania marketingu partnerskiego przez firmy
oferujące usługi komunalne (227)
4.Możliwości praktycznego zastosowania marketingu partnerskiego w branży usług komunalnych.
Studium przypadku firmy Tauron (230)
Zakończenie (233)
Literatura (233)
Netnografia (234)