reklama - zainteresowany?

Uwarunkowania tworzenia i możliwości rozwoju akademickich przedsiębiorstw w Polsce - Onepress

Uwarunkowania tworzenia i możliwości rozwoju akademickich przedsiębiorstw w Polsce
ebook
Autor: Zbigniew Chyba
ISBN: 978-83-781-4564-6
stron: 110, Format: ebook
Data wydania: 2021-01-19
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 21,00 zł

Dodaj do koszyka Uwarunkowania tworzenia i możliwości rozwoju akademickich przedsiębiorstw w Polsce

Tagi: Ekonomia

PrzedsiÄ™biorczość akademicka jest zjawiskiem wzbudzajÄ…cym szerokie zainteresowanie – zarówno teoretyków zarzÄ…dzania, jak również menedżerów praktyków. Wpisuje siÄ™ w nowatorski nurt badaÅ„ nad innowacyjnoÅ›ciÄ… przedsiÄ™biorstw – szczególnie tych, które funkcjonujÄ… w sektorze zaawansowanych technologii. Umożliwia tworzenie pomostu miÄ™dzy naukÄ… a biznesem oraz takie wykorzystanie kapitaÅ‚u intelektualnego pracowników naukowych, które stanowi szansÄ™ na zwiÄ™kszenie innowacyjnoÅ›ci i konkurencyjnoÅ›ci polskiej gospodarki. Monografia jest skierowana do szerokiego krÄ™gu odbiorców. Może stanowić podrÄ™cznik dla studentów i doktorantów kierunków technicznych i menedżerskich, a także źródÅ‚o informacji dla tych wszystkich, którzy interesujÄ… siÄ™ różnymi aspektami przedsiÄ™biorczoÅ›ci w Polsce.

Dodaj do koszyka Uwarunkowania tworzenia i możliwości rozwoju akademickich przedsiębiorstw w Polsce

 

Osoby które kupowały "Uwarunkowania tworzenia i możliwości rozwoju akademickich przedsiębiorstw w Polsce", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Uwarunkowania tworzenia i możliwości rozwoju akademickich przedsiębiorstw w Polsce

Spis treści

Uwarunkowania tworzenia i możliwości rozwoju akademickich przedsiębiorstw w Polsce eBook -- spis treści

Wprowadzenie 7

1. Przedsiębiorczość, jej przejawy i uwarunkowania 9

1.1. Istota przedsiębiorczości 9

1.2. Definicje i geneza przedsiębiorczości 10

1.3. Funkcje i modele przedsiębiorczości 13

1.4. Uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce 15

1.5. Wybrane typy przedsiębiorczości 18

2. Przedsiębiorczość akademicka 23

2.1. Początki akademickiej przedsiębiorczości 25

2.2. Procesowy model przedsiębiorczości akademickiej 27

2.3. Akademicka przedsiÄ™biorczość źródÅ‚em nowoczesnych technologii 29

3. Uniwersyteckie przedsiÄ™biorstwa odpryskowe spin-off  32

3.1. Charakterystyka pojęcia 32

3.2. Typy przedsiębiorstw spin-off 35

3.3. Modele inkubacji i wspierania przedsiÄ™biorstw spin-off  36

3.4. Światowe doświadczenia w tworzeniu przedsiębiorstw akademickich 38

4. Instytucje wspierające przedsiębiorczość akademicką w Polsce 41

4.1. Parki technologiczne 43

4.2. Inkubatory przedsiębiorczości 46

4.3. Centra transferu technologii 50

4.4. PARP jako instytucja rządowa wspierająca akademicką przedsiębiorczość 54

5. Metodyka badań. Przedsiębiorstwa akademickie w Polsce 56

5.1. Metodologia a metodyka. Metody, techniki i narzędzia badawcze 56

5.2. Metodyka przeprowadzonych badań 58

5.3. Charakterystyka przedsiębiorstw akademickich 61

6. Funkcjonowanie i konkurencyjność przedsiÄ™biorstw akademickich w Polsce w Å›wietle wyników badaÅ„ 65

6.1. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw 65

6.2. Konkurencyjność przedsiębiorstw akademickich 68

6.3. PrzedsiÄ™biorczość akademicka a firmy uniwersyteckie 71

7. Studia przypadków wybranych przedsiÄ™biorstw uniwersyteckich w Polsce 75

7.1. Vigo System S.A. 76

7.2. Bioton S.A. 80

7.3. Sonomed Sp. z o. o. 82

7.4. Sonel Sp. z o. o. 84

7.5. Cynel Unipress Sp. z o. o. 87

8.   Uwarunkowania i perspektywy rozwoju przedsiÄ™biorczoÅ›ci akademickiej w Pol­sce 90

 8.1. PrzedsiÄ™biorczość akademicka w Polsce w ciÄ…gu ostatnich dwóch dekad 90

 8.2. GÅ‚ówne bariery rozwoju przedsiÄ™biorstw uniwersyteckich w Polsce 92

 8.3. Uniwersyteckie przedsiÄ™biorstwa jako forma transferu technologii z nauki do biznesu 95

8.4. Bariery w transferze technologii z oÅ›rodków naukowych do firm akademic­kich 98

Podsumowanie 102

Bibliografia 105

Spis tabel 109

Spis rysunków 109

 

Dodaj do koszyka Uwarunkowania tworzenia i możliwości rozwoju akademickich przedsiębiorstw w Polsce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.