Uwarunkowania tworzenia i możliwości rozwoju akademickich przedsiębiorstw w Polsce - Onepress
ISBN: 978-83-781-4564-6
stron: 110, Format: ebook
Data wydania: 2021-01-19
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 21,00 zł
PrzedsiÄ™biorczość akademicka jest zjawiskiem wzbudzajÄ…cym szerokie zainteresowanie – zarówno teoretyków zarzÄ…dzania, jak również menedżerów praktyków. Wpisuje siÄ™ w nowatorski nurt badaÅ„ nad innowacyjnoÅ›ciÄ… przedsiÄ™biorstw – szczególnie tych, które funkcjonujÄ… w sektorze zaawansowanych technologii. Umożliwia tworzenie pomostu miÄ™dzy naukÄ… a biznesem oraz takie wykorzystanie kapitaÅ‚u intelektualnego pracowników naukowych, które stanowi szansÄ™ na zwiÄ™kszenie innowacyjnoÅ›ci i konkurencyjnoÅ›ci polskiej gospodarki. Monografia jest skierowana do szerokiego krÄ™gu odbiorców. Może stanowić podrÄ™cznik dla studentów i doktorantów kierunków technicznych i menedżerskich, a także źródÅ‚o informacji dla tych wszystkich, którzy interesujÄ… siÄ™ różnymi aspektami przedsiÄ™biorczoÅ›ci w Polsce.
Osoby które kupowały "Uwarunkowania tworzenia i możliwości rozwoju akademickich przedsiębiorstw w Polsce", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Uwarunkowania tworzenia i możliwości rozwoju akademickich przedsiębiorstw w Polsce eBook -- spis treści
Wprowadzenie 7
1. Przedsiębiorczość, jej przejawy i uwarunkowania 9
1.1. Istota przedsiębiorczości 9
1.2. Definicje i geneza przedsiębiorczości 10
1.3. Funkcje i modele przedsiębiorczości 13
1.4. Uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce 15
1.5. Wybrane typy przedsiębiorczości 18
2. Przedsiębiorczość akademicka 23
2.1. Początki akademickiej przedsiębiorczości 25
2.2. Procesowy model przedsiębiorczości akademickiej 27
2.3. Akademicka przedsiÄ™biorczość źródÅ‚em nowoczesnych technologii 29
3. Uniwersyteckie przedsiębiorstwa odpryskowe spin-off 32
3.1. Charakterystyka pojęcia 32
3.2. Typy przedsiębiorstw spin-off 35
3.3. Modele inkubacji i wspierania przedsiębiorstw spin-off 36
3.4. Światowe doświadczenia w tworzeniu przedsiębiorstw akademickich 38
4. Instytucje wspierające przedsiębiorczość akademicką w Polsce 41
4.1. Parki technologiczne 43
4.2. Inkubatory przedsiębiorczości 46
4.3. Centra transferu technologii 50
4.4. PARP jako instytucja rządowa wspierająca akademicką przedsiębiorczość 54
5. Metodyka badań. Przedsiębiorstwa akademickie w Polsce 56
5.1. Metodologia a metodyka. Metody, techniki i narzędzia badawcze 56
5.2. Metodyka przeprowadzonych badań 58
5.3. Charakterystyka przedsiębiorstw akademickich 61
6. Funkcjonowanie i konkurencyjność przedsiÄ™biorstw akademickich w Polsce w Å›wietle wyników badaÅ„ 65
6.1. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw 65
6.2. Konkurencyjność przedsiębiorstw akademickich 68
6.3. PrzedsiÄ™biorczość akademicka a firmy uniwersyteckie 71
7. Studia przypadków wybranych przedsiÄ™biorstw uniwersyteckich w Polsce 75
7.1. Vigo System S.A. 76
7.2. Bioton S.A. 80
7.3. Sonomed Sp. z o. o. 82
7.4. Sonel Sp. z o. o. 84
7.5. Cynel Unipress Sp. z o. o. 87
8. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju przedsiębiorczości akademickiej w Polsce 90
8.1. PrzedsiÄ™biorczość akademicka w Polsce w ciÄ…gu ostatnich dwóch dekad 90
8.2. GÅ‚ówne bariery rozwoju przedsiÄ™biorstw uniwersyteckich w Polsce 92
8.3. Uniwersyteckie przedsiębiorstwa jako forma transferu technologii z nauki do biznesu 95
8.4. Bariery w transferze technologii z oÅ›rodków naukowych do firm akademickich 98
Podsumowanie 102
Bibliografia 105
Spis tabel 109
Spis rysunków 109