Twórcza odwaga - Onepress

Tłumaczenie: Anita Doroba
ISBN: 978-83-774-6863-0
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2015-04-17
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 39,90 zł
Wnikliwa i fascynująca opowieść o tym, jak uwolnić, pielęgnować i umacniać wrodzoną kreatywność drzemiącą w każdym z nas.
Innowacja i kreatywność to obecnie powszechnie uznawane siły napędowe sukcesu w biznesie. Najwyżej cenione cechy współczesnych przywódców. Jednak większość z nas przejawia skłonność do rezygnacji z szaty kreatywności na rzecz „typów twórczych” – tych, którzy malują, rzeźbią, projektują lub piszą, by w ten sposób zarabiać na życie. Zapominamy, że jako dzieci wszyscy byliśmy kreatywni, lepiliśmy figurki z gliny i często używaliśmy kredek. Z czasem wielu z nas zniechęciło się do swoich twórczych przedsięwzięć, by ostatecznie skupić całą swoją energię na dążeniu do bardziej tradycyjnych celów.
W książce „Twórcza wiara w siebie” bracia Kelleyowie przypominają, że wszyscy mamy do zaoferowania jakieś pomysły i spostrzeżenia. Przekonują, że kreatywność to stan umysłu, sposób myślenia i proaktywne podejście do znajdowania nowych rozwiązań. Nie wszyscy możemy być artystami, ale każdy może być bardziej twórczym prawnikiem, lekarzem, menedżerem lub sprzedawcą.
Opierając się na historiach zaczerpniętych z pracy w IDEO i d.school na Uniwersytecie Stanforda, bracia Kelleyowie pokazują, jak dotrzeć do źródła kreatywności i wyobraźni w trakcie rozwiązywania codziennych problemów. Co więcej, wskazują konkretne strategie służące uwalnianiu tej twórczej iskry.
Jak wyjaśniają, kreatywność i zdolność do innowacji są niczym mięśnie – im bardziej z nich korzystamy, tym silniejsze się stają. Twórcza wiara w siebie dodaje odwagi do zmieniania świata i inspiruje do połączenia przełomowych pomysłów z działaniem doskonalącym nasze firmy, kariery oraz życie.
David Kelley jest założycielem IDEO – jednej z wiodących na świecie firm zajmujących się innowacją i projektowaniem – jak również twórcą d.school na Uniwersytecie Stanforda.
Tom Kelley jest partnerem w IDEO i autorem bestsellerów „Sztuka innowacji” oraz „Dziesięć twarzy innowacji”. Zajmuje również stanowisko executive fellow na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley’s Haas School of Business
Osoby które kupowały "Twórcza odwaga", wybierały także:
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Gra bez końca 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych 86,77 zł, (26,90 zł -69%)
Spis treści
Twórcza odwaga eBook -- spis treści
- Wyrazy uznania dla Twórczej wiary w siebie
- Przedmowa 11
- Wprowadzenie. Istota innowacji
- Rozdział 1.
- Prztyczek. Od myślenia projektanckiego do twórczej wiary
- w siebie 27
- Rozdział 2.
- Śmiałość. Od lęku do odwagi
- Rozdział 3.
- Iskra. Od czystej kartki do zrozumienia
- Rozdział 4.
- Skok. Od planowania do działania
- Twórcza wiara - księga.indb 9 2014-09-03 09:35:16
- Rozdział 5.
- Poszukiwanie. Od obowiązku do pasji
- Rozdział 6.
- Zespół. Grupy pełne twórczej wiary w siebie
- Rozdział 7.
- W drogę! Twórcza wiara w siebie na starcie
- Rozdział 8.
- Co dalej. Żyj z twórczą wiarą w siebie
- Podziękowania
- Autorzy zdjęć i rysunków