reklama - zainteresowany?

The economic awareness of the young generation of Visegrad countries. A comparative analysis - Onepress

The economic awareness of the young generation of Visegrad countries. A comparative analysis
ebook
Autor: red. Urszula Swadźba
ISBN: 978-83-226-3385-4
stron: 204, Format: ebook
Data wydania: 2020-06-05
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 23,52 zł (poprzednio: 29,40 zł)
Oszczędzasz: 20% (-5,88 zł)

Dodaj do koszyka The economic awareness of the young generation of Visegrad countries. A comparative analysis

Tagi: Ekonomia

Książka jest rezultatem wspólnych badaÅ„ naukowców 4 krajów Polski, Czech, SÅ‚owacji i WÄ™gier, co wyróżnia jÄ… spoÅ›ród innych.

Celem niniejszej publikacji jest zdiagnozowanie stanu Å›wiadomoÅ›ci ekonomicznej mÅ‚odego pokolenia krajów Grupy Wyszehradzkiej i odpowiedź na pytanie: Na jakim etapie ksztaÅ‚towania siÄ™ Å›wiadomoÅ›ci ekonomicznej pozostaje mÅ‚ode pokolenie w krajach Grupy Wyszehradzkiej? W jakich obszarach Å›wiadomoÅ›ci ekonomicznej (przedsiÄ™biorczoÅ›ci, pracy, konsumpcji)  mÅ‚ode pokolenie poszczególnych krajów wykazuje wiÄ™kszÄ… aktywność? Jakie sÄ… podobieÅ„stwa, a jakie różnice w poszczególnych obszarach Å›wiadomoÅ›ci ekonomicznej mÅ‚odego pokolenia krajów V4?

Odpowiedź ta zostaÅ‚a udzielona w niniejszej książce poprzez analizÄ™ przeprowadzonych badaÅ„ socjologicznych wÅ›ród studentów wyższych uczelni czterech krajów partnerskich Polski, Republiki Czeskiej, SÅ‚owacji, i WÄ™gier. ZostaÅ‚y one przeprowadzone i wsparte finansowo w ramach Visegrad Standard Grant: „The economic awareness of the young generation of Visegrad countries” nr. 21420008. Brali w nich udziaÅ‚ partnerzy czterech uczelni : Uniwersytetu ÅšlÄ…skiego w Katowicach, Uniwersytetu Palackeho w OÅ‚omuÅ„cu (Republika Czeska),  Uniwersytetu Konstantyna Filozofa w Nitrze (SÅ‚owacja) i Szent Istvan University w Gódólló (WÄ™gry). Dodatkowo badania również przeprowadziÅ‚y pracownice Katedry Socjologii Uniwersytetu Ostrawskiego (Republika Czeska).

W monografii najpierw omówione sÄ… zaÅ‚ożenia teoretyczne badaÅ„. Przedstawiona jest definicja i rozumienie Å›wiadomoÅ›ci ekonomicznej oraz metodologiczne podstawy badaÅ„. W nastÄ™pnych rozdziaÅ‚ach, zgodnie z modelem teoretycznym badaÅ„ Autorzy przedstawiajÄ…: system wartoÅ›ci i wiedzÄ™ ekonomicznÄ… studentów, wartość pracy i jej cechy,  mobilność wewnÄ™trznÄ… i zagranicznÄ… w celu podjÄ™cia pracy, przedsiÄ™biorczość, wartość pieniÄ™dzy i oszczÄ™dnoÅ›ci, postawy wobec bogactwa i biedy oraz konsumpcjÄ™. Autorzy dokonujÄ… analiz przekrojowych,  każdy z nich przedstawiajÄ…c swój fragment badaÅ„, analizuje odpowiedzi respondentów wszystkich krajów V4. W ZakoÅ„czeniu zarysowany jest syntetyczny stan Å›wiadomoÅ›ci ekonomicznej mÅ‚odego pokolenia krajów V4.


Urszula Swadźba – dr hab., profesor nadzwyczajny Uniwersytetu ÅšlÄ…skiego, kierownik ZakÅ‚adu Socjologii Ogólnej. Studia socjologiczne ukoÅ„czyÅ‚a na Uniwersytecie JagielloÅ„skim, prace: doktorskÄ… i habilitacyjnÄ… obroniÅ‚a na Uniwersytecie ÅšlÄ…skim. Zainteresowania badawcze to: socjologia wartoÅ›ci (rodziny, religii, a szczególnie wartoÅ›ci pracy); socjologia pogranicza, socjologia spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnych, problematyka Å›lÄ…ska. Autorka kilkudziesiÄ™ciu artykuÅ‚ów o tej tematyce. Najważniejsze publikacje to: ÅšlÄ…ski etos pracy. Studium socjologiczne. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu ÅšlÄ…skiego, 2001 oraz Obraz Niemców w oczach mÅ‚odzieży pogranicza kulturowego. Studium dynamiki zmian na przykÅ‚adzie GÅ‚ogówka. Katowice–Opole: Wydawnictwo Instytut ÅšlÄ…ski, 2007. Pod jej redakcjÄ… powstaÅ‚o również sześć innych publikacji. [09.10.2012]

Dodaj do koszyka The economic awareness of the young generation of Visegrad countries. A comparative analysis

 

Osoby które kupowały "The economic awareness of the young generation of Visegrad countries. A comparative analysis", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka The economic awareness of the young generation of Visegrad countries. A comparative analysis

Spis treści

The economic awareness of the young generation of Visegrad countries. A comparative analysis eBook -- spis treści

Contents


Introduction (Urszula Swadźba) | 7


Chapter 1
Urszula Swadźba
Theorethical and methodological basis of the research | 13

Chapter 2
Urszula Swadźba, Monika Żak
Demographic and social structure of the examined group of students from
the V4 countries | 27

Chapter 3
Nicole Horakova, Marketa Jaluvkova
System of values and economics in life | 42

Chapter 4
Urszula Swadźba
Between professional work and student duties – values of work and its
features in students’ awareness | 74

Chapter 5
Rafał Cekiera
Declared and realized student mobility on the contemporary labor market | 102

Chapter 6
Anna Dunay, Csaba Ballint Illes, Sergey Vinogradov
Entrepreneurship, attitudes to poverty and wealth | 120

Chapter 7
Monika Strbova, Viera Zozulakova, Urszula Swadźba
To save or to spend? Students’ attitude towards money | 137

Chapter 8
Monika Żak
Consumption in students’ life | 156

Conclusion (Urszula Swadźba) | 175

Bibliography | 181

Notes about contributors | 195

Summary | 199

Zusammenfassung | 201

Dodaj do koszyka The economic awareness of the young generation of Visegrad countries. A comparative analysis

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.