The economic awareness of the young generation of Visegrad countries. A comparative analysis - Onepress
ISBN: 978-83-226-3385-4
stron: 204, Format: ebook
Data wydania: 2020-06-05
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 23,52 zł (poprzednio: 29,40 zł)
Oszczędzasz: 20% (-5,88 zł)
Książka jest rezultatem wspólnych badaÅ„ naukowców 4 krajów Polski, Czech, SÅ‚owacji i WÄ™gier, co wyróżnia jÄ… spoÅ›ród innych.
Celem niniejszej publikacji jest zdiagnozowanie stanu Å›wiadomoÅ›ci ekonomicznej mÅ‚odego pokolenia krajów Grupy Wyszehradzkiej i odpowiedź na pytanie: Na jakim etapie ksztaÅ‚towania siÄ™ Å›wiadomoÅ›ci ekonomicznej pozostaje mÅ‚ode pokolenie w krajach Grupy Wyszehradzkiej? W jakich obszarach Å›wiadomoÅ›ci ekonomicznej (przedsiÄ™biorczoÅ›ci, pracy, konsumpcji) mÅ‚ode pokolenie poszczególnych krajów wykazuje wiÄ™kszÄ… aktywność? Jakie sÄ… podobieÅ„stwa, a jakie różnice w poszczególnych obszarach Å›wiadomoÅ›ci ekonomicznej mÅ‚odego pokolenia krajów V4?
Odpowiedź ta zostaÅ‚a udzielona w niniejszej książce poprzez analizÄ™ przeprowadzonych badaÅ„ socjologicznych wÅ›ród studentów wyższych uczelni czterech krajów partnerskich Polski, Republiki Czeskiej, SÅ‚owacji, i WÄ™gier. ZostaÅ‚y one przeprowadzone i wsparte finansowo w ramach Visegrad Standard Grant: „The economic awareness of the young generation of Visegrad countries” nr. 21420008. Brali w nich udziaÅ‚ partnerzy czterech uczelni : Uniwersytetu ÅšlÄ…skiego w Katowicach, Uniwersytetu Palackeho w OÅ‚omuÅ„cu (Republika Czeska), Uniwersytetu Konstantyna Filozofa w Nitrze (SÅ‚owacja) i Szent Istvan University w Gódólló (WÄ™gry). Dodatkowo badania również przeprowadziÅ‚y pracownice Katedry Socjologii Uniwersytetu Ostrawskiego (Republika Czeska).
W monografii najpierw omówione sÄ… zaÅ‚ożenia teoretyczne badaÅ„. Przedstawiona jest definicja i rozumienie Å›wiadomoÅ›ci ekonomicznej oraz metodologiczne podstawy badaÅ„. W nastÄ™pnych rozdziaÅ‚ach, zgodnie z modelem teoretycznym badaÅ„ Autorzy przedstawiajÄ…: system wartoÅ›ci i wiedzÄ™ ekonomicznÄ… studentów, wartość pracy i jej cechy, mobilność wewnÄ™trznÄ… i zagranicznÄ… w celu podjÄ™cia pracy, przedsiÄ™biorczość, wartość pieniÄ™dzy i oszczÄ™dnoÅ›ci, postawy wobec bogactwa i biedy oraz konsumpcjÄ™. Autorzy dokonujÄ… analiz przekrojowych, każdy z nich przedstawiajÄ…c swój fragment badaÅ„, analizuje odpowiedzi respondentów wszystkich krajów V4. W ZakoÅ„czeniu zarysowany jest syntetyczny stan Å›wiadomoÅ›ci ekonomicznej mÅ‚odego pokolenia krajów V4.
Urszula Swadźba – dr hab., profesor nadzwyczajny Uniwersytetu ÅšlÄ…skiego, kierownik ZakÅ‚adu Socjologii Ogólnej. Studia socjologiczne ukoÅ„czyÅ‚a na Uniwersytecie JagielloÅ„skim, prace: doktorskÄ… i habilitacyjnÄ… obroniÅ‚a na Uniwersytecie ÅšlÄ…skim. Zainteresowania badawcze to: socjologia wartoÅ›ci (rodziny, religii, a szczególnie wartoÅ›ci pracy); socjologia pogranicza, socjologia spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnych, problematyka Å›lÄ…ska. Autorka kilkudziesiÄ™ciu artykuÅ‚ów o tej tematyce. Najważniejsze publikacje to: ÅšlÄ…ski etos pracy. Studium socjologiczne. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu ÅšlÄ…skiego, 2001 oraz Obraz Niemców w oczach mÅ‚odzieży pogranicza kulturowego. Studium dynamiki zmian na przykÅ‚adzie GÅ‚ogówka. Katowice–Opole: Wydawnictwo Instytut ÅšlÄ…ski, 2007. Pod jej redakcjÄ… powstaÅ‚o również sześć innych publikacji. [09.10.2012]
Osoby które kupowały "The economic awareness of the young generation of Visegrad countries. A comparative analysis", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)