Terytorialne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw. Terytorium - kapitał społeczny - governance - Onepress
ISBN: 978-83-808-8094-8
stron: 206, Format: ebook
Data wydania: 2017-01-23
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 19,08 zł (poprzednio: 22,45 zł)
Oszczędzasz: 15% (-3,37 zł)
Przyjęcie terytorialnego paradygmatu rozwoju za podstawę analiz procesów rozwojowych stawia w nowym świetle pytanie o współczesne uwarunkowania dla funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw. Terytorium w jego nowym rozumieniu to specyficzna konstrukcja społeczna, oparta na relacjach pomiędzy aktorami lokalnymi. Relacje te, będące wynikiem wspólnych doświadczeń, wartości i zaufania, przyczyniają się do budowania przestrzeni społeczno-gospodarczej, w której wszyscy zainteresowani uczestniczą w tworzeniu i wdrażaniu polityk rozwoju.
Niniejsza publikacja w sposób szczególny koncentruje się na roli, jaką w tym kontekście pełni kapitał społeczny, oraz na współczesnych metodach sterowania procesem rozwoju terytorium (governance).
Publikacja adresowana jest do środowisk akademickich zainteresowanych problematyką dotyczącą terytorium, jego istoty, specyfiki, czynników mających wpływ na jego tworzenie i roli, jaką odgrywają czynniki terytorialne w rozwoju przedsiębiorstw. Odbiorcami książki mogą być także instytucje odpowiedzialne za kształtowanie i wdrażanie polityk rozwojowych, w realizację których mogłyby w większym stopniu być zaangażowane podmioty regionalne i lokalne.
Osoby które kupowały "Terytorialne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw. Terytorium - kapitał społeczny - governance", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Terytorialne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw. Terytorium - kapitał społeczny - governance eBook -- spis treści
Wstęp 9
RozdziaÅ‚ I. Terytorium – ewolucja paradygmatu rozwoju 15
1.1. Globalizacja i glokalizacja – nowe spojrzenie na uwarunkowania rozwoju 15
1.2. Rozwój lokalny jako pÅ‚aszczyzna budowania konkurencyjnoÅ›ci przedsiÄ™biorstw 18
1.3. PrzestrzeÅ„ i terytorium – narodziny terytorialnego paradygmatu rozwoju 21
1.4. Terytorialne systemy produkcyjne 26
Rozdział II. Kapitał terytorialny i sposoby jego wykorzystania 33
2.1. Pojęcie i rodzaje kapitału terytorialnego 33
2.2. Kapitał społeczny 37
2.3. Governance –wspóÅ‚zarzÄ…dzanie rozwojem terytorium 44
Rozdział III. Podejście terytorialne w politykach rozwoju 53
3.1. Terytorialny wymiar rozwoju w polityce spójnoÅ›ci Unii Europejskiej 54
3.2. Pozaeuropejskie spojrzenie na koncepcję terytorialnego podejścia do rozwoju 65
3.3. Idea governance w ujęciu OECD i w działaniach Unii Europejskiej 68
3.4. Strategia rozwoju kapitału społecznego w Polsce 76
RozdziaÅ‚ IV. Rola terytorium w rozwoju przedsiÄ™biorstw – badanie kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego w regionie Å‚ódzkim 83
4.1. Przesłanki i cel badania 83
4.2. Opis metodologii badania 85
4.3. Charakterystyka grupy badawczej 88
4.4. Wiedza i korzystanie z programów pomocowych 93
4.4.1. Wiedza o programach pomocowych 93
4.4.2. Korzystanie z programów pomocowych 95
4.5. WspóÅ‚praca z przedsiÄ™biorstwami 99
4.5.1. SkÅ‚onność do wspóÅ‚pracy 99
4.5.2. CzÄ™stotliwość wspóÅ‚pracy 101
4.6. WspóÅ‚praca z innymi podmiotami 104
4.7. WspóÅ‚praca z instytucjami publicznymi 124
4.8. Istotność wspóÅ‚pracy dla badanych przedsiÄ™biorstw 136
4.9. Zaufanie w biznesie 161
4.9.1. Zaufanie do firm 161
4.9.2. Zaufanie do ludzi 166
4.10. Relacje pomiędzy przedsiębiorstwami a Centrum Obsługi Przedsiębiorcy 172
4.11. Podsumowanie wyników badania 177
Zakończenie 181
Literatura 185
Territorial determinants of enterprises development. Territory – Social capital – Governance (Summary) 199
Spis tabel i rysunków 201
Od Redakcji 205