reklama - zainteresowany?

Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego - Onepress

Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego
ebook
Autor: prof. Adam Noga
ISBN: 978-83-8175-362-3
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2022-07-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 43,13 zł (poprzednio: 59,08 zł)
Oszczędzasz: 27% (-15,95 zł)

Nakład wyczerpany

Tagi: Ekonomia

Autor wykazuje,

 

Zobacz także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Spis treści

Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego eBook -- spis treści

I.1. Konkurencja motywuje
I.2.  Konkurencja zachÄ™ca i zmusza do innowacji
I.3. Wpływ konkurencji na powstawanie wiedzy i jej szybkie krążenie
I.4. Konkurencja wymuszająca efektywność
I.5. Konkurencja kreuje zatrudnienie oraz organizacjÄ™ gospodarki
I.6. WpÅ‚yw konkurencji na nierównoÅ›ci dochodowe w spoÅ‚eczeÅ„stwie i wyjÅ›cie z puÅ‚apki Å›redniego dochodu
I.7. WspóÅ‚odpowiedzialność i zaufanie konkurentów
I.8. Konkurencyjne związki między rynkiem krajowym a zagranicznymi
I.9. Konkurencja kształtująca ceny i wartości oraz wielkości produkcji
I.10. Konkurencja a rozszerzanie siÄ™ rynków, inwestycje i rozwój
I.11. Definicja i ideogram konkurencji
II. Bariery wejścia i wyjścia na rynku właściwym. Badania koncentracji na rynkach
II.1. Bariery wejÅ›cia i wyjÅ›cia na rynku jako gÅ‚ówna determinanta konkurencji
II.2. Rynki właściwe
II.3. Typologia barier wejścia i wyjścia na rynkach
II.4. Analiza koncentracji produkcji i sprzedaży w gospodarkach świata
II.5. Koncentracja produkcji i sprzedaży w gospodarce polskiej
III. Projektowanie rynków  i  ich charakteru przez paÅ„stwo 
III.1. Ingerowanie przez państwo w konkurencję na rynkach
III.2. Środki pozytywnej i negatywnej ingerencji państwa w konkurencję na rynku
III. 3. Intencje ingerowania paÅ„stwa  konkurencjÄ™
III.3.1. Intencje siłowe, strukturalne, emocjonalne i korygujące
III.3.2. PaÅ„stwo jako realizator interesów lobbystycznych
III.3.3. Intencje repetycyjne : regulacyjne i konkurencyjne
IV.  Istota konkurencji: interaktywne decyzje podmiotów gospodarczych
IV. 1. Podejście szkoły harwardzkiej
IV.2. Podejście szkoły chicagowskiej
IV. 3. PodejÅ›cie szkoÅ‚y zarzÄ…dzania strategicznego    
IV.4. Neoliberalizm i rynki kontestowalne
IV.5.  Konkurencja wirtualna versus dominacje wirtualne    
V. Konkurencja efektywna. WspóÅ‚produktywne decyzje gospodarstw domowych
V.1. DostÄ™pność konkurencji efektywnej dla  gospodarstw domowych
V.2. Cztery sytuacje konkurencyjne w proponowanej teorii
V.3.  Dobra wspóÅ‚produktywne – rdzeÅ„ teorii konkurencji
V.4. Åšcieżki wspóÅ‚produktywnoÅ›ci i regulatory gospodarki
V.5. Teoria wartoÅ›ci wyznaczonej przez wspóÅ‚produktywność dóbr
V.6. Polityka tworzenia dostępu gospodarstw domowych do konkurencji efektywnej
V.6.1. Trzy propozycje praktyczne
V.6.2. Cenowa elastyczność popytu na rynkach globalnych przedsiÄ™biorców z krajowÄ… pozycjÄ… monopolistycznÄ… lub dominujÄ…cÄ… 
V.6.3. Relacje obrotowoÅ›ci majÄ…tku i rentownoÅ›ci sprzedaży przedsiÄ™biorców z krajowÄ… pozycjÄ… monopolistycznÄ… lub dominujÄ…cÄ…
V.6.4. Wzrost aktywów gospodarstw domowych tworzÄ…cych przedsiÄ™biorstwa z krajowÄ… pozycjÄ… monopolistycznÄ… lub dominujÄ…cÄ…
V.6.5. PrzedsiÄ™biorcy z pozycjÄ… monopolistycznÄ… lub dominujÄ…cÄ…  w segmentach trwaÅ‚ego rozwoju kraju
Zamiast zakoÅ„czenia  
Aneks nr 1:   Obliczenia dla tablicy nr  IV. 2.
Aneks nr 2: Kontrakty jako narzÄ™dzia regulowania zachowaÅ„ przedsiÄ™biorców - propozycje Olivera Harta i Bengta Holmströma
Aneks nr 3: Modelowanie regulacji rynkowej przez  J. J. Laffonta i J. Tirole’a
Bibliografia

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.