Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego - Onepress

ISBN: 978-83-8175-362-3
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2022-07-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 43,13 zł (poprzednio: 59,08 zł)
Oszczędzasz: 27% (-15,95 zł)
Nakład wyczerpany
Autor wykazuje,
Zobacz także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego eBook -- spis treści
I.1. Konkurencja motywuje
I.2. Konkurencja zachęca i zmusza do innowacji
I.3. Wpływ konkurencji na powstawanie wiedzy i jej szybkie krążenie
I.4. Konkurencja wymuszająca efektywność
I.5. Konkurencja kreuje zatrudnienie oraz organizację gospodarki
I.6. Wpływ konkurencji na nierówności dochodowe w społeczeństwie i wyjście z pułapki średniego dochodu
I.7. Współodpowiedzialność i zaufanie konkurentów
I.8. Konkurencyjne związki między rynkiem krajowym a zagranicznymi
I.9. Konkurencja kształtująca ceny i wartości oraz wielkości produkcji
I.10. Konkurencja a rozszerzanie się rynków, inwestycje i rozwój
I.11. Definicja i ideogram konkurencji
II. Bariery wejścia i wyjścia na rynku właściwym. Badania koncentracji na rynkach
II.1. Bariery wejścia i wyjścia na rynku jako główna determinanta konkurencji
II.2. Rynki właściwe
II.3. Typologia barier wejścia i wyjścia na rynkach
II.4. Analiza koncentracji produkcji i sprzedaży w gospodarkach świata
II.5. Koncentracja produkcji i sprzedaży w gospodarce polskiej
III. Projektowanie rynków i ich charakteru przez państwo
III.1. Ingerowanie przez państwo w konkurencję na rynkach
III.2. Środki pozytywnej i negatywnej ingerencji państwa w konkurencję na rynku
III. 3. Intencje ingerowania państwa konkurencję
III.3.1. Intencje siłowe, strukturalne, emocjonalne i korygujące
III.3.2. Państwo jako realizator interesów lobbystycznych
III.3.3. Intencje repetycyjne : regulacyjne i konkurencyjne
IV. Istota konkurencji: interaktywne decyzje podmiotów gospodarczych
IV. 1. Podejście szkoły harwardzkiej
IV.2. Podejście szkoły chicagowskiej
IV. 3. Podejście szkoły zarządzania strategicznego
IV.4. Neoliberalizm i rynki kontestowalne
IV.5. Konkurencja wirtualna versus dominacje wirtualne
V. Konkurencja efektywna. Współproduktywne decyzje gospodarstw domowych
V.1. Dostępność konkurencji efektywnej dla gospodarstw domowych
V.2. Cztery sytuacje konkurencyjne w proponowanej teorii
V.3. Dobra współproduktywne – rdzeń teorii konkurencji
V.4. Ścieżki współproduktywności i regulatory gospodarki
V.5. Teoria wartości wyznaczonej przez współproduktywność dóbr
V.6. Polityka tworzenia dostępu gospodarstw domowych do konkurencji efektywnej
V.6.1. Trzy propozycje praktyczne
V.6.2. Cenowa elastyczność popytu na rynkach globalnych przedsiębiorców z krajową pozycją monopolistyczną lub dominującą
V.6.3. Relacje obrotowości majątku i rentowności sprzedaży przedsiębiorców z krajową pozycją monopolistyczną lub dominującą
V.6.4. Wzrost aktywów gospodarstw domowych tworzących przedsiębiorstwa z krajową pozycją monopolistyczną lub dominującą
V.6.5. Przedsiębiorcy z pozycją monopolistyczną lub dominującą w segmentach trwałego rozwoju kraju
Zamiast zakończenia
Aneks nr 1: Obliczenia dla tablicy nr IV. 2.
Aneks nr 2: Kontrakty jako narzędzia regulowania zachowań przedsiębiorców - propozycje Olivera Harta i Bengta Holmströma
Aneks nr 3: Modelowanie regulacji rynkowej przez J. J. Laffonta i J. Tirole’a
Bibliografia