reklama - zainteresowany?

Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press - Onepress

Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press
Autor: Harvard Business School Press
Tytuł oryginału: Writing for Business: Expert Solutions to Everyday Challenges (Pocket Mentor)
Tłumaczenie: Anna Woźniak, Katarzyna Rybak
ISBN: 978-83-246-1387-8
stron: 104, Format: 122x194, okładka: miękka
Data wydania: 2008-06-09
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 24,90 zł

Dodaj do koszyka Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press

Tagi: Mała firma

  • Narzędzia komunikacji pisemnej w biznesie
  • Zasady tworzenia przejrzystych tekstów
  • Uwagi dotyczące dokumentów technicznych
  • Reguły pisania e-maili

Czy stosujesz świadomie zasady sprawnej komunikacji, gdy tworzysz krótką notatkę służbową lub obszerne sprawozdanie, redagujesz oficjalne pismo albo też list elektroniczny? Czy zastanawiasz się, w jaki sposób najefektywniej da się przekazać zamierzone treści albo na ile skutecznie wpłyniesz na swoich odbiorców? Naucz się łączyć perswazyjną treść przekazu z najbardziej adekwatną formą. Twój Osobisty Mentor dostarczy Ci cennych wskazówek na temat tego, jak pisać różne rodzaje tekstów. Podpowie Ci, jak wyostrzyć styl, nadać przesłaniu odpowiednią wyrazistość i zwiększyć jego efektywność.

Sprawdź:
  • jak buduje się lekki i perswazyjny akapit;
  • czemu warto przeprowadzić organizację materiału;
  • dlaczego strona czynna czasowników jest Twoim sprzymierzeńcem;
  • co zyskujesz, dostosowując przekaz do odbiorcy;
  • czego możesz nauczyć się z zalecanej literatury.

Książki z serii "Osobisty Mentor" są rzetelnymi źródłami informacji, pokazującymi, jak stawiać czoła codziennym wyzwaniom zawodowym. Zawierają wiele praktycznych wskazówek, podpowiedzi oraz przykładów pomagających Czytelnikowi zidentyfikować jego najmocniejsze strony i potencjalne słabości. W biurze, na zebraniu czy w domu - te niewielkie przewodniki stanowią niezawodne wsparcie przy rozwiązywaniu codziennych problemów szybciej, efektywniej i bardziej profesjonalnie.

Bądź menedżerem, który potrafi:
  • budować jasne i niebudzące wątpliwości przekazy;
  • trzymać się kluczowych zasad tworzenia korespondencji;
  • pisać teksty zwięzłe i zawierające maksimum informacji;
  • błyskawicznie nakreślić szkic dowolnego dokumentu.

Dodaj do koszyka Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press

 

Osoby które kupowały "Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy. Wydanie rozszerzone
  • GURU KULTU..RY
  • Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę
  • Inteligencja finansowa. Co kryją liczby. Przewodnik menedżera. Wydanie II

Dodaj do koszyka Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press

Spis treści

Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press -- spis treści

Przesłanie mentora - pisanie dokumentów pod kątem odbiorcy daje lepsze rezultaty (7)

Komunikacja pisemna w biznesie - podstawy (9)

Podstawowe zasady (11)

  • Jasno określ cel (12)
  • Skoncentruj się na odbiorcy (13)
  • Jasno określ główne przesłanie (14)
  • Sformułuj krótkie i proste przesłanie (15)
  • Ustal strategię przekazu (16)

Określ zakres projektu (21)

Strategie początkowe (25)

  • Badanie (26)
  • Tradycyjny szkic (27)
  • Burza mózgów (28)

Organizacja materiału (31)

  • Najważniejsze na początku (32)
  • Metoda chronologiczna (32)
  • Metoda procesu lub procedury (33)
  • Uporządkowanie przestrzenne (34)
  • Porównanie lub kontrast (35)
  • Od szczegółu do ogółu lub od ogółu do szczegółu (35)
  • Metoda analityczna (37)

Pierwszy szkic (39)

  • Zacznij tam, gdzie Ci najwygodniej (40)
  • Podziel tekst na części (40)
  • Specjalna uwaga dotycząca dokumentów technicznych (42)

Budowanie akapitów (45)

  • Ogranicz liczbę podmiotów w każdym akapicie (46)
  • Stosuj łagodne przejścia (46)

Redagowanie treści (49)

  • Skoncentruj się na głównym przekazie (50)
  • Sprawdź, czy tekst jest jasny (51)
  • Przekaż główną wiadomość według ustalonej strategii (51)
  • Odpowiedz na pytanie czytelników: "Dlaczego?" (52)

Poprawianie stylu (55)

  • Zadbaj o wrażenie wizualne (56)
  • Dostosuj ton do odbiorcy (57)
  • Sprawdź dokument pod względem zwięzłości (59)
  • Używaj strony czynnej czasowników (60)
  • Sprawdzanie poprawności (61)

Pisanie e-maila (63)

  • Typowe problemy (64)
  • Rozpocznij od tematu wiadomości (65)
  • Tylko jeden temat w e-mailu (66)
  • Jasno określ cel wiadomości (67)
  • Postaraj się, aby wiadomość była zwięzła i używaj załączników (67)
  • Pamiętaj o swoich odbiorcach (68)
  • Zachowaj prosty styl formatowania (68)
  • Sprawdź wewnętrzną politykę firmy w kwestii korespondencji elektronicznej (68)
  • Wiedz, kiedy nie należy wysyłać e-maila (69)

Wskazówki i narzędzia (73)

Narzędzia komunikacji pisemnej w biznesie (75)

Sprawdź się (81)

Zalecana literatura (89)

Źródła (95)

Dodaj do koszyka Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.