reklama - zainteresowany?

Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press - Onepress

Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press
Autor: Harvard Business School Press
Tytuł oryginału: Writing for Business: Expert Solutions to Everyday Challenges (Pocket Mentor)
Tłumaczenie: Anna Woźniak, Katarzyna Rybak
ISBN: 978-83-246-1387-8
stron: 104, Format: 122x194, okładka: miękka
Data wydania: 2008-06-09
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 24,90 zł

Dodaj do koszyka Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press

Tagi: Mała firma

  • NarzÄ™dzia komunikacji pisemnej w biznesie
  • Zasady tworzenia przejrzystych tekstów
  • Uwagi dotyczÄ…ce dokumentów technicznych
  • ReguÅ‚y pisania e-maili

Czy stosujesz świadomie zasady sprawnej komunikacji, gdy tworzysz krótką notatkę służbową lub obszerne sprawozdanie, redagujesz oficjalne pismo albo też list elektroniczny? Czy zastanawiasz się, w jaki sposób najefektywniej da się przekazać zamierzone treści albo na ile skutecznie wpłyniesz na swoich odbiorców? Naucz się łączyć perswazyjną treść przekazu z najbardziej adekwatną formą. Twój Osobisty Mentor dostarczy Ci cennych wskazówek na temat tego, jak pisać różne rodzaje tekstów. Podpowie Ci, jak wyostrzyć styl, nadać przesłaniu odpowiednią wyrazistość i zwiększyć jego efektywność.

Sprawdź:
  • jak buduje siÄ™ lekki i perswazyjny akapit;
  • czemu warto przeprowadzić organizacjÄ™ materiaÅ‚u;
  • dlaczego strona czynna czasowników jest Twoim sprzymierzeÅ„cem;
  • co zyskujesz, dostosowujÄ…c przekaz do odbiorcy;
  • czego możesz nauczyć siÄ™ z zalecanej literatury.

Książki z serii "Osobisty Mentor" są rzetelnymi źródłami informacji, pokazującymi, jak stawiać czoła codziennym wyzwaniom zawodowym. Zawierają wiele praktycznych wskazówek, podpowiedzi oraz przykładów pomagających Czytelnikowi zidentyfikować jego najmocniejsze strony i potencjalne słabości. W biurze, na zebraniu czy w domu - te niewielkie przewodniki stanowią niezawodne wsparcie przy rozwiązywaniu codziennych problemów szybciej, efektywniej i bardziej profesjonalnie.

Bądź menedżerem, który potrafi:
  • budować jasne i niebudzÄ…ce wÄ…tpliwoÅ›ci przekazy;
  • trzymać siÄ™ kluczowych zasad tworzenia korespondencji;
  • pisać teksty zwiÄ™zÅ‚e i zawierajÄ…ce maksimum informacji;
  • bÅ‚yskawicznie nakreÅ›lić szkic dowolnego dokumentu.

Dodaj do koszyka Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press

 

Osoby które kupowały "Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • Growth Hacker Marketing. O przyszÅ‚oÅ›ci PR, marketingu i reklamy. Wydanie rozszerzone
  • GURU KULTU..RY
  • PuÅ‚apki small biznesu. 133 mity, które niszczÄ… TwojÄ… firmÄ™
  • Inteligencja finansowa. Co kryjÄ… liczby. Przewodnik menedżera. Wydanie II

Dodaj do koszyka Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press

Spis treści

Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press -- spis treści

Przesłanie mentora - pisanie dokumentów pod kątem odbiorcy daje lepsze rezultaty (7)

Komunikacja pisemna w biznesie - podstawy (9)

Podstawowe zasady (11)

  • Jasno okreÅ›l cel (12)
  • Skoncentruj siÄ™ na odbiorcy (13)
  • Jasno okreÅ›l główne przesÅ‚anie (14)
  • SformuÅ‚uj krótkie i proste przesÅ‚anie (15)
  • Ustal strategiÄ™ przekazu (16)

Określ zakres projektu (21)

Strategie poczÄ…tkowe (25)

  • Badanie (26)
  • Tradycyjny szkic (27)
  • Burza mózgów (28)

Organizacja materiału (31)

  • Najważniejsze na poczÄ…tku (32)
  • Metoda chronologiczna (32)
  • Metoda procesu lub procedury (33)
  • UporzÄ…dkowanie przestrzenne (34)
  • Porównanie lub kontrast (35)
  • Od szczegółu do ogółu lub od ogółu do szczegółu (35)
  • Metoda analityczna (37)

Pierwszy szkic (39)

  • Zacznij tam, gdzie Ci najwygodniej (40)
  • Podziel tekst na części (40)
  • Specjalna uwaga dotyczÄ…ca dokumentów technicznych (42)

Budowanie akapitów (45)

  • Ogranicz liczbÄ™ podmiotów w każdym akapicie (46)
  • Stosuj Å‚agodne przejÅ›cia (46)

Redagowanie treści (49)

  • Skoncentruj siÄ™ na głównym przekazie (50)
  • Sprawdź, czy tekst jest jasny (51)
  • Przekaż głównÄ… wiadomość wedÅ‚ug ustalonej strategii (51)
  • Odpowiedz na pytanie czytelników: "Dlaczego?" (52)

Poprawianie stylu (55)

  • Zadbaj o wrażenie wizualne (56)
  • Dostosuj ton do odbiorcy (57)
  • Sprawdź dokument pod wzglÄ™dem zwiÄ™zÅ‚oÅ›ci (59)
  • Używaj strony czynnej czasowników (60)
  • Sprawdzanie poprawnoÅ›ci (61)

Pisanie e-maila (63)

  • Typowe problemy (64)
  • Rozpocznij od tematu wiadomoÅ›ci (65)
  • Tylko jeden temat w e-mailu (66)
  • Jasno okreÅ›l cel wiadomoÅ›ci (67)
  • Postaraj siÄ™, aby wiadomość byÅ‚a zwiÄ™zÅ‚a i używaj zaÅ‚Ä…czników (67)
  • PamiÄ™taj o swoich odbiorcach (68)
  • Zachowaj prosty styl formatowania (68)
  • Sprawdź wewnÄ™trznÄ… politykÄ™ firmy w kwestii korespondencji elektronicznej (68)
  • Wiedz, kiedy nie należy wysyÅ‚ać e-maila (69)

Wskazówki i narzędzia (73)

Narzędzia komunikacji pisemnej w biznesie (75)

Sprawdź się (81)

Zalecana literatura (89)

Źródła (95)

Dodaj do koszyka Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.