Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press - Onepress
Tytuł oryginału: Writing for Business: Expert Solutions to Everyday Challenges (Pocket Mentor)
Tłumaczenie: Anna Woźniak, Katarzyna Rybak
ISBN: 978-83-246-1387-8
stron: 104, Format: 122x194, okładka: miękka
Data wydania: 2008-06-09
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 24,90 zł
- Narzędzia komunikacji pisemnej w biznesie
- Zasady tworzenia przejrzystych tekstów
- Uwagi dotyczące dokumentów technicznych
- Reguły pisania e-maili
Czy stosujesz świadomie zasady sprawnej komunikacji, gdy tworzysz krótką notatkę służbową lub obszerne sprawozdanie, redagujesz oficjalne pismo albo też list elektroniczny? Czy zastanawiasz się, w jaki sposób najefektywniej da się przekazać zamierzone treści albo na ile skutecznie wpłyniesz na swoich odbiorców? Naucz się łączyć perswazyjną treść przekazu z najbardziej adekwatną formą. Twój Osobisty Mentor dostarczy Ci cennych wskazówek na temat tego, jak pisać różne rodzaje tekstów. Podpowie Ci, jak wyostrzyć styl, nadać przesłaniu odpowiednią wyrazistość i zwiększyć jego efektywność.
Sprawdź:- jak buduje się lekki i perswazyjny akapit;
- czemu warto przeprowadzić organizację materiału;
- dlaczego strona czynna czasowników jest Twoim sprzymierzeńcem;
- co zyskujesz, dostosowujÄ…c przekaz do odbiorcy;
- czego możesz nauczyć się z zalecanej literatury.
Książki z serii "Osobisty Mentor" są rzetelnymi źródłami informacji, pokazującymi, jak stawiać czoła codziennym wyzwaniom zawodowym. Zawierają wiele praktycznych wskazówek, podpowiedzi oraz przykładów pomagających Czytelnikowi zidentyfikować jego najmocniejsze strony i potencjalne słabości. W biurze, na zebraniu czy w domu - te niewielkie przewodniki stanowią niezawodne wsparcie przy rozwiązywaniu codziennych problemów szybciej, efektywniej i bardziej profesjonalnie.
Bądź menedżerem, który potrafi:- budować jasne i niebudzące wątpliwości przekazy;
- trzymać się kluczowych zasad tworzenia korespondencji;
- pisać teksty zwięzłe i zawierające maksimum informacji;
- błyskawicznie nakreślić szkic dowolnego dokumentu.
Osoby które kupowały "Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy. Wydanie rozszerzone 34,86 zł, (12,90 zł -63%)
- GURU KULTU..RY 34,86 zł, (12,90 zł -63%)
- Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę 29,32 zł, (12,90 zł -56%)
- Inteligencja finansowa. Co kryją liczby. Przewodnik menedżera. Wydanie II 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
Spis treści
Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press -- spis treści
Przesłanie mentora - pisanie dokumentów pod kątem odbiorcy daje lepsze rezultaty (7)
Komunikacja pisemna w biznesie - podstawy (9)
Podstawowe zasady (11)
- Jasno określ cel (12)
- Skoncentruj siÄ™ na odbiorcy (13)
- Jasno określ główne przesłanie (14)
- Sformułuj krótkie i proste przesłanie (15)
- Ustal strategiÄ™ przekazu (16)
Określ zakres projektu (21)
Strategie poczÄ…tkowe (25)
- Badanie (26)
- Tradycyjny szkic (27)
- Burza mózgów (28)
Organizacja materiału (31)
- Najważniejsze na początku (32)
- Metoda chronologiczna (32)
- Metoda procesu lub procedury (33)
- UporzÄ…dkowanie przestrzenne (34)
- Porównanie lub kontrast (35)
- Od szczegółu do ogółu lub od ogółu do szczegółu (35)
- Metoda analityczna (37)
Pierwszy szkic (39)
- Zacznij tam, gdzie Ci najwygodniej (40)
- Podziel tekst na części (40)
- Specjalna uwaga dotycząca dokumentów technicznych (42)
Budowanie akapitów (45)
- Ogranicz liczbę podmiotów w każdym akapicie (46)
- Stosuj łagodne przejścia (46)
Redagowanie treści (49)
- Skoncentruj się na głównym przekazie (50)
- Sprawdź, czy tekst jest jasny (51)
- Przekaż główną wiadomość według ustalonej strategii (51)
- Odpowiedz na pytanie czytelników: "Dlaczego?" (52)
Poprawianie stylu (55)
- Zadbaj o wrażenie wizualne (56)
- Dostosuj ton do odbiorcy (57)
- Sprawdź dokument pod względem zwięzłości (59)
- Używaj strony czynnej czasowników (60)
- Sprawdzanie poprawności (61)
Pisanie e-maila (63)
- Typowe problemy (64)
- Rozpocznij od tematu wiadomości (65)
- Tylko jeden temat w e-mailu (66)
- Jasno określ cel wiadomości (67)
- Postaraj się, aby wiadomość była zwięzła i używaj załączników (67)
- Pamiętaj o swoich odbiorcach (68)
- Zachowaj prosty styl formatowania (68)
- Sprawdź wewnętrzną politykę firmy w kwestii korespondencji elektronicznej (68)
- Wiedz, kiedy nie należy wysyłać e-maila (69)
Wskazówki i narzędzia (73)
Narzędzia komunikacji pisemnej w biznesie (75)
Sprawdź się (81)
Zalecana literatura (89)
Źródła (95)