Strategie instytucji kultury wobec niezadowolenia i bojkotów konsumenckich - Onepress
ISBN: 978-83-8142-620-6
stron: 266, Format: ebook
Data wydania: 2019-11-28
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 16,96 zł (poprzednio: 19,72 zł)
Oszczędzasz: 14% (-2,76 zł)
Bojkoty towarzyszyÅ‚y życiu ekonomicznemu czÅ‚owieka od stuleci, jednak wraz z rozwojem Internetu i nowych technologii ich czÄ™stotliwość systematycznie roÅ›nie. Od bostoÅ„skiej herbatki przez walkÄ™ z apartheidem aż po uliczne demonstracje i sabotaże wzglÄ™dem KFC, Abercrombie & Fitch czy ExxonMobil autor prezentuje przyczyny, mechanizmy i konsekwencje bojkotów z punktu widzenia wspóÅ‚czesnych konsumentów oraz firm.
Książka jest pierwszÄ… zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku wydawniczym, w której ukazano bojkoty pracowników i konsumentów z perspektywy zarzÄ…dzania, a także rozszerzono tÄ™ tematykÄ™ o nieporuszany dotÄ…d wÄ…tek – bojkoty instytucji kultury.
Osoby które kupowały "Strategie instytucji kultury wobec niezadowolenia i bojkotów konsumenckich", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Strategie instytucji kultury wobec niezadowolenia i bojkotów konsumenckich eBook -- spis treści
Wstęp 11
Rozdział 1. Istota niezadowolenia i bojkotu konsumenckiego 17
1.1. Zjawisko niezadowolenia konsumenckiego 17
1.2. Mechanizmy i natura niezadowolenia konsumenckiego 23
1.2.1. Uwarunkowania i przyczyny niezadowolenia konsumenckiego 27
1.2.1.1. Ujęcie podmiotowe i przedmiotowe 29
1.2.1.2. Ujęcie procesowe 36
1.2.1.3. Niezadowolenie użytkowe i normatywne 39
1.3. Formy wyrażania niezadowolenia przez konsumentów 42
1.4. Konsekwencje niezadowolenia konsumentów 49
1.5. Zjawisko bojkotu konsumenckiego 42
1.5.1. Definicja i charakterystyka 53
1.5.2. Geneza działań bojkotowych 57
1.6. Podsumowanie 66
RozdziaÅ‚ 2. Uczestnicy, cele i kategorie bojkotów konsumenckich 69
2.1. Uczestnicy bojkotu konsumenckiego 69
2.2. Cele bojkotu konsumenckiego 74
2.3. Kategoryzacje bojkotów konsumenckich 77
2.3.1. Bojkot państwowy i prywatny 78
2.3.2. Bojkot jedno- i wielopodmiotowy 86
2.3.3. Bojkot reorientacyjny i regresyjny 89
2.3.4. Bojkot pokojowy i siłowy 91
2.3.5. Bojkot z wykorzystaniem podmiotów referencyjnych 102
2.3.6. Bojkot w środowisku internetowym i rzeczywistym 108
2.4. Podsumowanie 113
RozdziaÅ‚ 3. ZarzÄ…dzanie i marketing na rynku kultury a powstawanie niezadowolenia konsumentów 115
3.1. Kultura wysoka i procesy jej urynkawiania 115
3.1.1. Definicja rynku kultury 116
3.1.2. Typy rynku kultury i jego produkty 118
3.2. Instytucje kultury 121
3.2.1. Definicja instytucji kultury 121
3.2.2. Funkcje instytucji kultury 122
3.2.3. Typy instytucji kultury 124
3.3. Konsumenci i otoczenie rynku kultury 128
3.3.1. Konsument kultury 128
3.3.1.1. Definicja konsumenta kultury 128
3.3.1.2. Typy konsumentów kultury 130
3.3.2. Procesy nabywcze konsumentów kultury 133
3.4. Segmentacja, wybór grupy docelowej i pozycjonowanie na rynku kultury 139
3.5. Interesariusze i konkurencja na rynku kultury 148
3.5.1. Interesariusze na rynku kultury 148
3.5.2. Konkurencja na rynku kultury 151
3.6. Podsumowanie 158
Rozdział 4. Strategie antykryzysowe przedsiębiorstw i instytucji kultury wobec zagrożenia bojkotami 161
4.1. Metodologia badania 165
4.2. Rozwój sytuacji kryzysowej w przedsiÄ™biorstwach i instytucjach kultury 168
4.2.1. Spokój organizacyjny 173
4.2.2. Deeskalacja/Eskalacja 179
4.2.3. Zwalczanie kryzysu i Å‚agodzenie skutków 182
4.2.3.1. Strategie zwalczania i Å‚agodzenia skutków bojkotów konsumenckich w przedsiÄ™biorstwach 182
4.2.3.2. Strategie zwalczania i Å‚agodzenia skutków bojkotów konsumenckich w instytucjach kultury – studia przypadków polskich instytucji teatralnych 185
4.2.3.2.1. Teatr Polski we Wrocławiu 186
4.2.3.2.2. Teatr Polski w Bydgoszczy 191
4.2.3.2.3. Teatr Stary w Krakowie 194
4.2.3.2.4. Teatr Polonia w Warszawie 198
4.2.3.2.5. Teatr Dramatyczny w Warszawie 202
4.2.3.2.6. Teatr ÅšlÄ…ski w Katowicach 206
4.2.3.3. Przyczyny bojkotów konsumenckich wobec instytucji kultury i przedsiÄ™biorstw – podobieÅ„stwa i różnice 210
4.2.3.4. Przyczyny ofertowe i środowiskowe działań bojkotowych 213
4.2.3.5. Bojkot jako szansa i zagrożenie – kategorie instytucji teatralnych stosujÄ…cych kontrowersyjnÄ… treść i promocjÄ™ 215
4.2.4. Uczenie siÄ™ i adaptacja 220
4.3. Podsumowanie 221
Zakończenie 225
Bibliografia 231
Netografia 245
Spis rysunków i tabel 259
ZaÅ‚Ä…cznik 1 – Scenariusz wywiadu 261