Strategiczna logika firm rodzinnych - Onepress

ISBN: 978-83-012-1012-0
stron: 468, Format: ebook
Data wydania: 2020-02-13
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 75,20 zł (poprzednio: 94,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-18,80 zł)
Osoby które kupowały "Strategiczna logika firm rodzinnych", wybierały także:
- Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek ma 59,89 zł, (26,95 zł -55%)
- Jak odkupi 49,89 zł, (22,45 zł -55%)
- Notion w godzin 88,87 zł, (39,99 zł -55%)
- Zasada 80/20 rz 39,87 zł, (17,94 zł -55%)
- Budowanie zaanga 67,00 zł, (30,15 zł -55%)
Spis treści
Strategiczna logika firm rodzinnych eBook -- spis treści
Przedmowa 9 Wstęp 13 ROZDZIAŁ 1 29 Istota i specyfika przedsiębiorstw rodzinnych 29 1.1. Rodzina - rozumienie systemu i zależności jako punkt wyjścia 30 1.2. Znaczenie rodziny w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych 34 1.3. Definicja przedsiębiorstwa rodzinnego w teoriach systemowych i strukturalnych 39 1.4. Teoria koewolucji systemów 51 1.5. Teoria zasobowa i wpływ ,,rodzinności" (ang. familiness) na typologie firm rodzinnych 60 1.6. Dominująca własność jako immanentna cecha firm rodzinnych 72 ROZDZIAŁ 2 77 Determinanty rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych 77 2.1. Teoria agencji versus teoria słuzebnosci menedżerów 78 2.2. Teoria kontyngencji - podejście sytuacyjne 82 2.3. Model ciągłości działania i orientacja na długowieczność 84 2.4. Krytyczne czynniki hamujące rozwój 91 ROZDZIAŁ 3 97 Korelacja strategii biznesu i strategii rodziny, zakresy oddziaływania 97 3.1. Proces zarządzania strategicznego w firmie i rodzinie 98 3.2. Strategia właścicielska 102 3.3. Konflikty systemowe w stawianiu celów - rodzina versus firma 106 3.4. Strategia sukcesyjna - punkt krytyczny w rozwoju firmy rodzinnej 111 3.5. Deskryptory sukcesu firmy rodzinnej 118 ROZDZIAŁ 4 127 Wartości - soczewka długookresowej perspektywy działania firm rodzinnych 127 4.1. Perspektywa socjalno-emocjonalnego bogactwa 128 4.2. Wartości - podejście definicyjne osadzone w teoriach Rokeacha i Schwartza 136 4.3. Znaczenie wartości w przedsiębiorstwach rodzinnych 143 4.4. Zarządzanie przez wartości w firmie rodzinnej 149 ROZDZIAŁ 5 157 Koncepcja i metodyka trójetapowych badań własnych 157 5.1. Założenia i podstawy teoretyczne badań 158 5.2. Zakres i organizacja badań własnych 162 5.3. Trójwarstwowa organizacja badań własnych 167 ROZDZIAŁ 6 171 Zarządzanie strategiczne firm rodzinnych i nierodzinnych - przegląd badań literaturowych 171 6.1. Analiza strategiczna 183 6.1.1. Analiza otoczenia zewnętrznego 183 6.1.2. Analiza otoczenia wewnętrznego 186 6.2. Definiowanie strategii rozwoju 190 6.2.1. Stawianie celów 191 6.2.2. Strategie innowacji 194 6.2.3. Strategie dywersyfikacji 198 6.2.4. Strategie internacjonalizacji 201 6.2.5. Strategie konkurowania 203 6.2.6. Strategie zrównoważonego rozwoju 204 6.3. Implementacja i strategie funkcjonalne 209 6.3.1. Strategiapersonalna (Human Resources) 209 6.3.2. Strategie marketingowe 212 6.3.3. Strategie finansowe 213 6.4. Monitorowanie i kontrola 218 6.5. Wnioski z analizy porównawczej firm rodzinnych i nierodzinnych 220 ROZDZIAŁ 7 235 Dominująca logika firm rodzinnych - jakościowe badania własne 235 7.1. Teoria dominującej logiki firm 236 7.2. Organizacja i przeprowadzenie badań 243 7.3. Mapy poznawcze badanych firm rodzinnych 249 7.4. Dominująca logika w skutecznie działających firmach rodzinnych - wnioski 271 ROZDZIAŁ 8 285 Model doskonałości BELIEFS 285 8.1. Podstawy teoretyczne do modelu BELIEFS 286 8.2. Metoda, organizacja i przeprowadzenie badań ilościowych 294 8.2.1. Cele, zakres i przedmiot badań 294 8.2.2. Metodyka prac badawczych 300 8.2.3. Charakterystyka próby 306 8.3. Analiza istotności realizacji - IPA (ang. Importance-Performance Analysis) 312 8.3.1. Analiza istotności realizacji w grupie pracowników firmy rodzinnej (spoza rodziny, bez udziałów) 317 8.3.2. Analiza istotności realizacji wśród członków rodziny zaangażowanych w firmę (bez udziałów) 323 8.3.3. Analiza istotności realizacji wśród członków rodziny zaangażowanych w firmę, z udziałami 331 8.4. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w poszczególnych grupach respondentów 341 8.4.1. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w grupie członków rodziny bez udziałów 342 8.4.2. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w grupie pracowników 353 8.4.3. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS wśród członków rodziny zaangażowanych w firmę, bez udziałów 363 8.4.4. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w grupie członków rodziny będących udziałowcami, pracujących w firmie 375 8.4.5. Zestawienie indeksów BELIEFS badanych grup 386 8.5. Analiza istotności wartości i korelacja z wynikami finansowymi 394 8.5.1. Podstawowe statystyki uwzględnionych w pracy zmiennych ilościowych 400 8.5.2. Predyktory wskaźnika harmonizacji wartości 402 8.5.3. Predyktory sukcesu finansowego firmy 405 8.5.4. Predyktory dobrych relacji w rodzinie biznesowej 408 8.6. Wnioski z badania weryfikującego statystycznie model BELIEFS 412 Zakończenie 423 Bibliografia 431 Netografia 468 Spis rysunków 469 Spis tabel 471 Spis wykresów 474 Załącznik 1. Kwestionariusz wywiadu do badania jakościowego w ramach dominującej logiki firmy rodzinnej 476 Załącznik 2. Kwestionariusz badania ilościowego - weryfikacji modelu BELIEFS 482 Załącznik 3. List zapraszający i widok witryny badania BELIEFS