reklama - zainteresowany?

Skandynawskie uwarunkowania kulturowe w procesach zarz - Onepress

Skandynawskie uwarunkowania kulturowe w procesach zarz
ebook
Autor: Katarzyna Bachnik
ISBN: 978-83-7941-529-8
stron: 200, Format: ebook
Data wydania: 2010-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 50,15 z艂 (poprzednio: 59,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-8,85 z艂)

Dodaj do koszyka Skandynawskie uwarunkowania kulturowe w procesach zarz

Tagi: Ekonomia | Marketing | Sprzeda

W ksi

Dodaj do koszyka Skandynawskie uwarunkowania kulturowe w procesach zarz

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Skandynawskie uwarunkowania kulturowe w procesach zarz", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • O wsp贸艂czesnych praktykach genderyzacji cia艂a

Dodaj do koszyka Skandynawskie uwarunkowania kulturowe w procesach zarz

Spis tre艣ci

Skandynawskie uwarunkowania kulturowe w procesach zarz膮dzania eBook -- spis tre艣ci

Przedmowa 5

Rozdzia艂 1
Istota i funkcje kultury 7
1.1. Problemy definicyjne zwi膮zane z poj臋ciem kultury 7
1.2. Kultura organizacyjna ? na styku z biznesem 16
1.3. Homogeniczno艣膰 i wielokulturowo艣膰 20
1.4. Charakterystyka funkcji kultury i stopie艅 jej oddzia艂ywania 24
1.5. Klasyfikacje kultury 27
1.5.1. Wymiary i zakresy kultury wed艂ug G. Hofstede 34
1.5.2. Wyr贸偶niki kulturowe wed艂ug F. Trompenaarsa i C. Hampden-Turnera 41
1.5.3. Trzywymiarowy model 艁. Su艂kowskiego 46
1.6. Proces kszta艂towania si臋 kultury i dokonywania jej zmiany 48
Przypisy do rozdzia艂u 1 54

Rozdzia艂 2
Skandynawski obszar kulturowy 59
2.1. Wyr贸偶nianie klastr贸w kulturowych 59
2.2. Klaster skandynawski 63
2.3. Skandynawia jako obszar o podobnych rozwi膮zaniach systemowych ? etapy integracji ekonomicznej 67
2.4. Miejsce kraj贸w skandynawskich w r贸偶nych typologiach i klasyfikacjach kulturowych 73
2.5. Skandynawia jako obszar sp贸jny kulturowo 80
2.6. Skandynawski model zarz膮dzania 82
2.6.1. Cechy wyr贸偶niaj膮ce 82
2.6.2. Przyw贸dca skandynawski 91
2.6.3. Autospojrzenie Skandynaw贸w na skandynawski model zarz膮dzania 92
2.7. Konkurencyjno艣膰 i innowacyjno艣膰 po skandynawsku 95
Przypisy do rozdzia艂u 2 98

Rozdzia艂 3
Kultura a procesy zarz膮dzania 103
3.1. Zmiany w otoczeniu a czynnik kulturowy 103
3.1.1. Internacjonalizacja i globalizacja 105
3.1.2. Transformacje organizacyjne 108
3.1.3. Wymuszony konflikt kultur ? transakcje fuzji i przej臋膰 112
3.2. Zarz膮dzanie mi臋dzykulturowe 116
3.2.1. Szok kulturowy 121
3.2.2. Kompetencje kulturowe 124
3.3. Miejsce kultury w strategii ? przewaga konkurencyjna 129
3.4. Przyw贸dztwo 132
3.4.1. Rywalizuj膮ce ze sob膮 koncepcje przyw贸dztwa 133
3.4.2. Po偶膮dany przyw贸dca ? wz贸r uniwersalny czy zale偶ny kulturowo 136
3.5. Motywowanie jako umiej臋tno艣膰 zarz膮dcza wymagaj膮ca empatii kulturowej 141
3.6. Proces komunikacji i style negocjacyjne w otoczeniu mi臋dzynarodowym 144
3.7. IKEA ? autentyczny przyk艂ad wplecenia cech szwedzkich w zarz膮dzanie 150
Przypisy do rozdzia艂u 3 162

Rozdzia艂 4
Kultura skandynawska w oczach Polak贸w 167
4.1. Przes艂anki przeprowadzenia bada艅 167
4.2. Grupa badawcza 169
4.3. 艢wiadomo艣膰 istnienia r贸偶nic kulturowych 171
4.4. Zale偶no艣ci mi臋dzy kultur膮 narodow膮 a organizacyjn膮 174
4.5. Identyfikacja skandynawskiego modelu zarz膮dzania 178
4.6. Kultura skandynawska a kultura polska 182
4.7. Wp艂yw kultury narodowej na przedsi臋biorczo艣膰 i ekspansj臋 rynkow膮 185
Przypisy do rozdzia艂u 4 188

Zako艅czenie 189
Bibliografia 191

Dodaj do koszyka Skandynawskie uwarunkowania kulturowe w procesach zarz

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.