reklama - zainteresowany?

Rozw - Onepress

Rozw
ebook
Autor: Monika Wyrzykowska-Antkiewicz
ISBN: 978-83-7941-505-2
stron: 237, Format: ebook
Data wydania: 2012-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 45,05 z艂 (poprzednio: 53,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-7,95 z艂)

Dodaj do koszyka Rozw

Tagi: Ekonomia | Sprzeda

Ekonomiczne i spo

Dodaj do koszyka Rozw

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Rozw", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • O wsp贸艂czesnych praktykach genderyzacji cia艂a

Dodaj do koszyka Rozw

Spis tre艣ci

Rozw贸j spo艂eczno-gospodarczy w dobie kryzysu. Tom 17 eBook -- spis tre艣ci

Wprowadzenie 9


Cz臋艣膰 I
Rozw贸j regionalny i lokalny w warunkach kryzysu

1. Klimat przedsi臋biorczo艣ci w rozwoju spo艂eczno-gospodarczym regionu - wyniki badania ankietowego mieszka艅c贸w Litwy, 艁otwy i Polski - Maria Ko颅la-Bezka 15
1.1. Postrzeganie przedsi臋biorczo艣ci w regionie 17
1.2. Czynniki stymuluj膮ce i ograniczaj膮ce przedsi臋biorczo艣膰 w regionie 19
1.3. Dzia艂ania wspieraj膮ce rozw贸j przedsi臋biorczo艣ci w regionie 21
1.4. Podmioty wspieraj膮ce przedsi臋biorczo艣膰 w regionie i 藕r贸d艂a jej finansowania 22
Streszczenie/Summary 27
Bibliografia 28

2. Spo艂eczno-ekonomiczne aspekty zr贸wnowa偶onego rozwoju Unii Europejskiej na przyk艂adzie Polski i Litwy - Katarzyna Osiecka-Brzeska 29
2.1. Wska藕niki zr贸wnowa偶onego rozwoju 30
2.2. Wska藕niki zr贸wnowa偶onego rozwoju w sferze spo艂eczno-gospodarczej 32
2.3. Tendencje og贸lne 33
Streszczenie/Summary 44
Bibliografia 45

3. Perspektywa akcesji Ukrainy do Unii Europejskiej - Adam Hetma艅czuk, Andrzej Sucholi艅ski 47
3.1. Integracja jako odpowied藕 Europy na proces globalizacji 49
3.2. Integracja europejska poprzez rozszerzenie 50
3.3. Eurointegracyjny azymut Ukrainy 53
Streszczenie/Summary 62
Bibliografia 63

4. 殴r贸d艂a sukcesu firm z rynk贸w wschodz膮cych - Miros艂aw Ciesielski 65
4.1. Podstawy makroekonomiczne i spo艂eczne 65
4.2. Odpowiednie modele biznesowe 68
4.3. Rola fuzji i przej臋膰 71
4.4. Reakcja globalnych korporacji 72
Streszczenie/Summary 75
Bibliografia 76

5. Wsp贸艂czesne Destination Management Organizations (DMO) - przyk艂ady rozwi膮za艅 brytyjskich - Jacek Borzyszkowski 77
5.1. Istota Destination Management Organizations (DMO) 77
5.2. Historia struktur do spraw turystyki w Wielkiej Brytanii 79
5.3. Wsp贸艂czesne DMO w Wielkiej Brytanii 81
5.4. London & Partners - nowy trend w organizacji i zarz膮dzaniu destynacj膮 86
Streszczenie/Summary 88
Bibliografia

6. Wojew贸dztwo pomorskie - kluczowe wyzwania rozwojowe w perspektywie roku 2020 - Radomir Matczak, Bartosz Kozicki 91
6.1. Wojew贸dztwo samorz膮dowe a polityka rozwoju 91
6.1.1. Istota wojew贸dztwa samorz膮dowego 91
6.1.2. Kompetencje samorz膮du wojew贸dztwa w zakresie polityki rozwoju 92
6.2. Uwarunkowania rozwoju wojew贸dztwa pomorskiego 94
6.2.1. Kryzys globalny i jego wp艂yw na gospodark臋 Polski 94
6.2.2. Przyst膮pienie do Unii Europejskiej - silny impuls dla Pomorskiego 94
6.2.3. Region Ba艂tycki - wymagaj膮ce i mobilizuj膮ce s膮siedztwo 95
6.3. Strategiczne wyzwania wojew贸dztwa pomorskiego do roku 2020 96
6.3.1. Narz臋dzia realizacji polityki regionalnej w wojew贸dztwie pomorskim 96
6.3.2. Oddzia艂ywanie wydatk贸w rozwojowych na sfer臋 spo艂eczno-gospodarcz膮 98
6.3.3. Wyzwania dla polityki regionalnej wojew贸dztwa pomorskiego 100
6.3.4. W stron臋 nowej strategii rozwoju 102
Streszczenie/Summary 105
Bibliografia 106

7. Zarz膮dzanie rozwojem miasta w opinii mieszka艅c贸w (na przyk艂adzie miasta Gda艅ska) - Jaros艂aw Za艂臋cki 109
7.1. Og贸lna ocena dzia艂alno艣ci w艂adz miasta w Gda艅sku 111
7.2. Percepcja dynamiki rozwoju miasta 115
7.3. Ocena jako艣ci 偶ycia w przestrzeni miasta 119
7.4. Podmiotowo艣膰 mieszka艅c贸w a zarz膮dzenie miastem 123
Streszczenie/Summary 125
Bibliografia 126


Cz臋艣膰 II
Modele rynku a rozw贸j spo艂eczno-gospodarczy

8. Spo艂eczna gospodarka rynkowa - deklaracja - czy program dzia艂ania? - Dorota Janiszewska 129
8.1. Geneza koncepcji spo艂ecznej gospodarki rynkowej 130
8.2. Polityka gospodarcza polskiej transformacji 136
Streszczenie/Summary 140
Bibliografia 141

9. Struktura organizacyjna rynku partii politycznych - Barbara Kubska-Maciejewicz, Krzysztof Maciejewicz 143
9.1. Czy rynek partii politycznych jest oligopolem? 143
9.1.1. Liczba partii politycznych 144
9.1.2. Stopie艅 koncentracji 146
9.1.3. Zr贸偶nicowanie produktu 151
9.1.4. Innowacje technologiczne 152
9.1.5. Bariery utrudniaj膮ce wej艣cie na rynek oligopolu 154
9.1.6. Konkurencja niecenowa na rynku politycznym 156
9.1.7. Stopie艅 oligopolistycznej niepewno艣ci 158
Streszczenie/Summary 160
Bibliografia 161


Cz臋艣膰 III
Rynek pracy w dobie kryzysu

10. Zr贸偶nicowanie sytuacji na rynkach pracy w krajach Unii Europejskiej - Anita Szyma艅ska 165
10.1. Nat臋偶enie zjawiska bezrobocia w krajach UE w latach 2000-2011 166
10.2. Reakcja rynk贸w pracy kraj贸w UE na kryzys gospodarczy 171
10.3. Case studies rynk贸w pracy w Niemczech, Hiszpanii, Irlandii oraz w krajach ba艂tyckich 174
Streszczenie/Summary . 181
Bibliografia 181

11. Mi臋dzynarodowe przep艂ywy si艂y roboczej. Przyk艂ad Unii Europejskiej - Grzegorz G贸rniewicz 183
11.1. Poj臋cie i rodzaje migracji 183
11.2. Migracje si艂y roboczej w uj臋ciu historycznym 185
11.3. Teoretyczne przes艂anki migracji 186
11.4. Skala migracji w Unii Europejskiej 188
11.5. Przyczyny, bariery i konsekwencje migracji 190
Streszczenie/Summary 191
Bibliografia 192

12. Wydajno艣膰 pracy a dynamika p艂ac na przyk艂adzie Polski i Niemiec- Dagmara Kowalska 193
12.1. Teoria kszta艂towania si臋 p艂ac 193
12.2. Czynniki kszta艂tuj膮ce wydajno艣膰 pracy 194
12.3. Analiza empiryczna 194
12.3.1. Analiza og贸lnego poziomu wynagrodze艅 w Polsce 195
12.3.2. Wydajno艣膰 pracy w Polsce 197
12.3.3. Analiza wynagrodze艅 w Niemczech 199
12.3.4. Wydajno艣膰 pracy w Niemczech 202
Streszczenie/Summary 204
Bibliografia 205

13. Rola p艂acy minimalnej w gospodarce narodowej w Polsce - Kacper Stachowski 207
13.1. P艂aca i jej rola w systemie wynagrodze艅 oraz ewaluacja p艂acy minimalnej w Polsce 208
13.1.1. Definicja p艂acy i jej funkcje 208
13.1.2. Ewaluacja p艂acy minimalnej w Polsce oraz jej wp艂yw na zatrudnienie 209
13.2. Analiza grup pracownik贸w otrzymuj膮cych wynagrodzenie minimalne w Polsce 214
13.2.1. Analiza grup pracownik贸w otrzymuj膮cych wynagrodzenie minimalne 214
13.2.1.1. Osoby otrzymuj膮ce wynagrodzenie minimalne wg wieku 214
13.2.1.2. Osoby otrzymuj膮ce wynagrodzenie minimalne wg wojew贸dztw 216
13.2.2. Poziom wynagrodze艅 a stopa bezrobocia 217
13.3. P艂aca minimalna w Polsce na tle kraj贸w Unii Europejskiej 218
Streszczenie/Summary 221
Bibliografia 222

14. Determinanty postaw wobec nier贸wno艣ci dochodowych w spo艂ecze艅stwie polskim - Katarzyna Soko艂owska 223
14.1. Metodyka bada艅, dob贸r zmiennych 224
14.2 Wyniki badania 226
Streszczenie/Summary 234
Bibliografia 234

Dodaj do koszyka Rozw

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.